"אין סיבה שלא להתקדם לרכב חשמלי גם בלי עמדת טעינה ביתית"

שרגא כץ, מנכ"ל חברת פתרונות הטעינה EV־EDGE, מרוצה ממצב שוק עמדות הטעינה בישראל, וצופה עתיד אפילו טוב עוד יותר לסצינת הרכב החשמלי

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום: רונן טופלברג
2
גלריה

אחד מהנושאים החמים במהפכת הרכב החשמלי הוא העניינים הנלווים, ובראשם התשתיות ועמדות הטעינה לרכבים הרלוונטיים. כדי לדעת מה מצבנו בשוק הטעינה החשמלית ומה צופן העתיד בתחום, פנינו למנכ"ל חברת EV-EDGE, שרגא כץ, שנשמע מרוצה מהמצב הקיים: "אני מאמין שתשתית הטעינה הציבורית הקיימת כיום מותאמת לכמות הרכבים החשמליים הנעים היום בכבישי ישראל. בישראל פעילות כיום קרוב ל־1,000 עמדות טעינה AC ציבוריות וכ־130 עמדות טעינה מהירות (DC). כמו כן, ישנם גם כ־19 אלף רכבים חשמליים (BEV) אשר לרובם המכריע עמדת טעינה ביתית, ובנוסף, כלי הרכב האלה אף טוענים מעת לעת ברשת הציבורית. אלו שאין ברשותם עמדה ביתית טוענים את רכבם בעיקר ברשת העמדות הציבוריות או במקום עבודתם. היחס בישראל בין כמות עמדות הטעינה למספר כלי הרכב החשמליים עומד על 1:17. זהו יחס זהה ליחס באיסלנד וקרוב ליחס בנורווגיה, העומד על 1:32 - שנחשבת למדינה המתקדמת ביותר באירופה בשוק זה".

שרגא כץ, מנכ''ל EV-EDGE
שרגא כץ, מנכ''ל EV-EDGE | צילום: ליאת קוטנר ואדי שטרן

EV-EDGE היא אחת מחברות הטעינה הגדולות היום בישראל, חלק מקבוצת יוניון (יבואנית טויוטה), המייבאת, משווקת, מתקינה ומפעילה עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים. מאז הקמתה בשנת 2019 היא פרסה יותר מ־3,000 נקודות טעינה ברחבי הארץ, מתוכן 37 עמדות מהירות ואולטרה־מהירות, שמתווספות ליותר מ־700 נקודות טעינה ציבוריות.

באוקטובר האחרון נכנס לתפקיד מנכ"ל חדש, שרגא כץ, והחליף את רונן יבלון, מנכ"ל החברה מיום הקמתה, וכיום מנכ"ל ג'ילי ישראל. כץ (52, נשוי+2) בעל ניסיון עסקי, טכנולוגי וניהולי רב, שימש במשך כשלוש שנים כמנהל ארגון המכירות בצפון אירופה בחברת גילברקו וידר־רוט האמריקאית, והוביל את המכירות הראשונות של עמדות טעינה חשמליות מהירות ומערכות ניהול לחברות דלק מובילות. לפני כן, שימש כץ כסמנכ"ל בחברת אורפק הישראלית, ובה הוביל את פעילות הדלקן האוניברסלי במשק הדלק הישראלי. 

תגיות:
רכב
/
מכונית חשמלית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף