ברוב המוחלט של המקרים, כדי לקבל טיפ זהב ממומחה, תידרשו לשלם לא מעט כסף ולא משנה באיזה תחום מדובר. אלא שמסתבר שישנם מקרים יוצאי דופן, כמו במקרה של We Recommend מבית אאוטבריין. במסגרת הפרויקט החדש, אנשי השיווק והדיגיטל המובילים בישראל יספקו כמה המלצות זהב, שיעזרו לכם להבין את העולם המרתק הזה קצת יותר טוב.

והפעם: נעמה ביטון, מנהלת שיווק קבוצת לובינסקי, שעוסקת בתחום כבר 15 שנה.

בוידאו: ההמלצות של נעמה ביטון. (עריכה: גלעד מן מנהיים)

תחום הרכב נמצא בסיטואציה ייחודית בחודשים האחרונים. לקוחות רוצים לרכוש, אבל בגלל המחסור בצ'יפים אין מספיק רכבים למכירה. אז למה צריך שיווק ופרסום?
"שיווק ופרסום זה לא רק בשביל למכור מחר בבוקר, בטח בענף הרכב. המטרה שלי היא לקחת את חמשת מותגי הרכב שאני מנהלת, ולתת לכל אחד מהם בידול ואת האישיות שלו. יש כאן עבודה סיזיפית, כדי לייצר את החיבור של כל אדם לרכב ולמותג שהוא אוהב".

אז את ממליצה לייצר מודעות? איך עושים את זה?
"צריך להבין איפה הלקוחות נמצאים ומה אנחנו רוצים לפרסם. הרעיון הוא לעשות הרבה מאוד תוכן, שיהיה אורגני, כדי שאנשים ירגישו שזה חלק מהקריאה השוטפת שלהם. אם ניקח למשל SUV, אחפש מה האופי של המותג הזה ומה אופי הלקוחות. אני יוצרת הרבה מאוד תכנים שקשורים לעולם התוכן הזה".

''צריך להבין איפה הלקוחות נמצאים ומה אנחנו רוצים לפרסם'' (צילום: Shutterstock)
''צריך להבין איפה הלקוחות נמצאים ומה אנחנו רוצים לפרסם'' (צילום: Shutterstock)

מה היו האתגרים כשהשקתם מכוניות חשמליות?
"ההתמודדות הייתה מטורפת, בעיקר בגלל שהיינו הראשונים לשווק מכוניות כאלו. בעת הליך ההשקה, הבנו שהלקוחות לא מבינים ולא יודעים. היה רצון לידע אבל השאלות היו מאוד בסיסיות, כמו אם אפשר להתחשמל או להיחשף לקרינה. לכן יצרנו המון תכנים ובנינו באתר מתחם של שאלות ותשובות, אליו התווספו עוד ועוד שאלות בכל יום".

איך בניתם את האסטרטגיה המותגית של DS, מכוניות היוקרה שלכם והאם בכוונה אין אזכור לסיטרואן?
"ב-2016 היצרן שלנו סטלנטיס הפריד את DS מסיטרואן ויצר מותג פרימיום לקבוצה. האתגר בלקחת מותג שהוא חדש, ושייך למותג אחר, זה קודם כל להבין אותו ולהבין את המוצר. חשוב היה להבין את הנרטיב שמספרים במותג הזה. כשעוברים על DS רואים את הפרטים הקטנים. למעשה לא מדובר ברכב, אלא בפריט אופנתי. יש אלמנטים ברכב שנוצרו ביד אדם ולא דרך מכונות. ממש אלמנטים שאמנים מייצרים בעצמם ברכב. לכן היה לנו מאוד ברור, בטח שמדובר במותג צרפתי, שכל הסיפור הזה מדבר דרך הוט קוטור".  

לסיכום, נעמה, מה המלצת הזהב שלך לשנת 2022?
"לדבוק בנרטיב, לספר את הסיפור ותמיד להבין איפה הלקוח נמצא ולא להיות חזק בפרסום כי אנשים כבר מבינים את זה".