כולנו הופתעו לראות את המותג החדש הונגצ'י, והדגם E-HS9, שנכנס בסערה לשוק הישראלי, תופס המון תשומת לב מהציבור, וגם מהלקוחות הפוטנציאליים, שראו בו אופציה מול המותגים הגרמניים היוקרתיים הפופולריים בארץ. וכמובן, זה אף לא רע שזמר ידוע מאוד כמו עומר אדם רוכש את הרכב, וכולם מגלים שעוד כמה ידוענים בחרו לרכוש בין הראשונים את ההונגצ'י הייחודי למראה. מה שעזר מאוד לשווק את הרכב ולהדהד אותו בקרב מעגלים רחבים מאוד.

הכיוון: אמריקה - יונדאי פאליסייד

קיה קרניבל וסיטרואן C4 גרנד ספייסטורר: הדגמים שמככבים בשוק היד השנייה

פלאג אין הייבריד MG EHS: רכב עם מנוע חשמלי וטווח נסיעה של עד 52 ק"מ 

לנהוג בחללית: יונדאי מציגה את סטאריה, דגם מעניין ומרווח שמתאים ל-8־9 אנשים

הונגצ'י (HONGQI) הוא מותג יוקרה מוביל בסין מבית FAW Group שנחת בישראל השנה. מדובר ביצרן רכב גדול, המוביל את בכירי הממשל בסין, החל מהנשיא, המתנייד בהונג צ'י L5 גרסת לימוזין, דרך בכירי הממשל, ועד מבחר סלבס סינים, שמעולם לא שמענו עליהם.

הכינוי שהודבק לו הוא "הרולס רויס הסיני" ולא בכדי. מדובר בעיצוב של המעצב ג'יילס טיילור, מעצב־העל, שבמשך שנים רבות שימש כמעצב של רולס רויס הבריטית.

גודלו החיצוני נראה ענק, והעיצוב אחד למיליון. אורכו נמתח לכ־5.21 מטר, הרכב הארוך ביותר מכל רכבי היוקרה בישראל. יותר מאאודי Q8 או ממרצדס GLS. רוחבו 2.01 מטר, ובסיס הגלגלים שלו הוא כ־3.10 מטר, מה שאומר שהוא מרווח מאוד לכל 6־7 הנוסעים. לראיה, כמעט כולם ישובים על כורסאות קפטן. תא המטען נפתח חשמלית עם אפשרות לקיפול חשמלי לשורה השלישית, שתגדיל את נפח תא המטען מ־255 ליטר לכ־769 ליטר.

עוד נתון מטורף? הספק הגרסה החזקה בהיצע הוא 551 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ, שמעיף את ה־2.6 טונות האלו קדימה מ־0 ל100 קמ"ש בפחות מ־5 שניות. מדובר ברכב חשמלי, כן? עם סוללה בעלת קיבולת גדולה של עד 99 קוט"ש, שממנה תוכלו לסחוט עד 320 ק"מ טווח. החל מ־400 אלף שקל.