אאודי Q7

"קליק" אחד מתחת לאאודי Q8 (שמוצעת "רק" עם 5 מקומות): מכונית יוקרה עם 7 מקומות ישיבה. תא הנהג והנוסעים יוקרתי ואלגנטי, עם אבזור נוחות ובטיחות מתקדמים. המושבים הקדמיים מתכווננים באופן חשמלי, עם "זיכרון" ותמיכה לגב, וישנה אופציית חימום ואוורור.

יש מערכת בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה עם פתחי אוורור לנוסעים מאחור, וחשוב לדעת שהשורה השלישית מצומצמת יחסית, ותתאים בעיקר לנוסעים צעירים וילדים. אורך הרכב 5,064 מ"מ, ובסיס הגלגלים 3 מטר. נפח תא המטען בין 740 ל־865 ליטר, תלוי בגרסה.

החל מ־667,287 שקל.

ב.מ.וו X7
המתחרה הישירה של מרצדס GLS. ג'יפ מפואר ומרשים מאוד, בגרסת 5 או 7 מקומות, הוא ה־X7 ממותג BMW. אורכו 5.151 מטר, ובסיס הגלגלים 3.105 מטר, מה שמבטיח שכל הנוסעים יישבו בריווח ובנוחות. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות בשני המושבים, כך גם השורה השנייה, עם כיוון חשמלי וניתנת לקיפול, והשורה השלישית מתקפלת באופן חשמלי ומביאה לנפח טעינה של 750 ליטר. יש בקרת אקלים מפוצלת, אבזור נוחות ובטיחות מקיף, ועל הדרך הנהג גם ייהנה מחוויית נסיעה מהנה ו־340 כ"ס.

המחיר - 890,000 שקל.

ג'נסיס GV80
רכב SUV מפואר ומרשים מאוד למראה - ג'נסיס GV80, הוא ה־SUV הראשון של המותג הצעיר יחסית (מבית יונדאי), ומושק בגרסת 7 מושבים. GV80 הוא רכב כל כך מרשים, עד שאי אפשר שלא לבהות בו. כל זווית שלו יותר יפה ומעניינת מהשנייה - ממדיו הם 4.9 מטר אורך, 1.97 מטר רוחב. תא הנוסעים ייחודי ומפואר, מוחצן אך אלגנטי. מושב הנהג ייחודי - מושב Ergo Motion מהדור השלישי עם מערכת תמיכה אווירית.

מדובר במושב נהג שמכיל 7 תאי אוויר, המפחית עייפות ועומס במקרה של נסיעות ארוכות וכולל גם מערכת עיסוי מתקדמת. גם יתר הנוסעים ייהנו ממושבים תומכים והרבה מקום להתרווח בו, כמו גם הרבה מערכות נוחות. תא המטען מכיל 135 ליטר ו־727 ליטר עם קיפול השורה השלישית.

החל מ־499,000 שקל.

מרצדס GLS
חשבתי שמרצדס GLE עם 7 מקומות גדולה, אבל אז הגיעה GLS והצליחה להדהים במסיביות ובגודל שלה. GLS הוא ג'יפ יוקרה מהשורה הראשונה של המותג, ומול המתחרים. אורכו 5.2 מטר, רוחבו כמעט שני מטרים. בתא הנוסעים 7 מושבים, תא נהג עתיר אבזור נוחות ובטיחות ואופציה חשמלית לכל חלק ברכב. המחיר החל מ־899,000 שקל. תמיד אפשר לפזול לדגם GLE, 7 מקומות.

החל מ־690,000 שקל.

לנדרובר דיסקברי
הדגם היחיד שאפשר להמליץ לכם בחום גם להיכנס איתו לשטח. דיסקברי קיים בגרסת 7 מושבים פונקציונלית במיוחד, עם מערכת חכמה לקיפול ופתיחת המושבים, המאפשרת להתאים את פריסת המושבים תוך שליטה ממסך המגע המרכזי ברכב. במושבי הנוסעים יש כריות מושבים ארוכות ומלאות כך שיתמכו בצורה מיטבית בגוף. פתחי האוורור ליושבי השורה השנייה מספקים זרימת אוויר מוגברת גם ליושבי השורה השלישית. עם קיפול השורה השלישית תקבלו נפח של של 2,485 ליטר, ו־258 ליטר עם פתיחת כל המושבים. הדלת הפנימית בתא המטען משמשת כספסל הנפתח לשימוש בעת עצירות פנאי.

החל מ־649 אלף שקל.

לקסוס RX
ללקסוס RX בגרסת 7 מקומות יש תא נהג ונוסעים חמים (בתחושה ובצבע), נעים ו"מחבק". לא מוגזם, לא עתידני. יותר כמו הסלון שתמיד חלמתם שיהיה לכם בבית, "סלון של פעם". ירידה לפרטים, חומרים נעימים, פינישים מרשימים, על זה בדיוק משלמים את האקסטרה. יש חימום ואוורור למושבים, מרווח ראש וברכיים טוב לנוסעים, והנסיעה נוחה, רגועה ומבודדת.

מאחור, אותה תחושה של מחלקה ראשונה, עם ריפודים שעוטפים את כל חלקי המושבים, גם את הגג, בצבעים שמתחברים לגון השטיחים. באזור המושב האמצעי נפתחת משענת יד עם מגירה ומקום אחסון. באזור רגלי הנוסעים מאחור, יציאות אוורור לרגליים ומולם פתחי אוורור וחימום. תא המטען חשמלי, בנפח 539 ליטרים.

החל מ־479,000 שקל.

קאדילק XT6
קאדילק XT6, ה־SUV הגדול של המותג האמריקאי, הוא קרוסאובר מסיבי עם 7 מקומות ושפע מרווח פנים, תאים ופיצ'רים שימושיים. הוא אולי אמריקאי, אבל העיצוב שלו מזכיר סגנון עיצוב של מותגים אירופיים. רשימת האבזור שלו לנהג ולנוסעים היא אחת הארוכות והמרשימות.

מושבי הנהג והנוסע הקדמי מתכווננים חשמלית (8 מצבים), פתיחת תא המטען חשמלית בעזרת מחווה של הרגל, חלון הגג הפנורמי חשמלי, כולל פתיחה מהירה וצלון חשמלי, וכך גם קיפול כל המושבים - חשמלי. מערכת בקרת האקלים האלקטרונית מפוצלת לשלושה אזורים, עם אופציית חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחימום למושבים האחוריים. כל האבזור הזה מגיע עם שורה תחתונה משמחת ושפויה יחסית.

המחיר: 419,777 שקל.

פרויקט מיוחד של ענת דניאל ואתר הרכב והצרכנות מלכת הכביש