חברת הסטארט אפ EVR Motors מפתח תקוה הודיעה על חתימת הסכם עם חברת Tsukasa Electric להפצת המנועים החשמליים של EVR ביפן. גודלם ומשקלם של מנועי EVR קטן ב-50% ביחס למנועים חשמליים קיימים ומחירם נמוך יותר באופן משמעותי. 

במסגרת ההסכם תציע Tsukasa Electric את המנועים החשמליים של EVR למספר שווקים ביפן וביניהם: כלי רכב תעשייתיים כמו מלגזות, משלחים אוטונומיים לפסי ייצור, ומנופים המורכבים על כלי רכב, כלי רכב לאתרי בנייה, מכונות חקלאיות, מכסחות, רובוטים תעשייתיים, מחסנים אוטומטיים ומגזר הסירות הקטנות ביפן. 

Tsukasa מאמינה כי שיתוף הפעולה שלה עם EVR יהיה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה בשנים הקרובות שכן צפוי ביקוש גדול למנועים החשמליים של EVR ביפן. החברה שנוסדה בשנת 1969 היא יצרנית מנועים המתמחה במנועים לתעשייה, אוטומציה של מפעלים ומכשירים רפואיים. מטה החברה נמצא בטוקיו ומשרדים נוספים באוסקה, פוקואוקו ומפעל ייצור במייאזאקי. המנועים שלה משווקים ביפן, קוריאה, אירופה וצפון אמריקה. 

EVR Motors פיתחה טופולוגיית מנועים ייחודית עבורה אושרו 9 פטנטים: סטטור טרפזואידלי  TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). היא מאפשרת לייצר מנועים קטנים יותר, קלים יותר וזולים יותר שניתן להתאימם לדרישות הלקוחות. המנועים הראשונים של החברה מיועדים לכלי רכב דו-גלגליים ותלת גלגליים וניתן להתאימם למגוון רחב של יישומים נוספים כמו: כלי רכב היברידיים קלים (Mild Hybrid) , רכבים היברידיים ומכוניות חשמליות. 

החתימה על ההסכם בין Tsukasa Electric ל-EVR Motors (צילום: EVR Motors)
החתימה על ההסכם בין Tsukasa Electric ל-EVR Motors (צילום: EVR Motors)

שוק היעד המרכזי של EVR Motors הוא תעשיית הרכב. עם זאת, המנוע החשמלי פורץ הדרך שלה מעורר עניין במגזרים נוספים שמעוניינים לנצל את היתרונות התחרותיים של הטופולוגיה הקניינית שלה TS – RFPM.  

עפר דורון, מנכ"ל EVR Motors: "ההסכם עם Tsukasa הוא חלק מהתנופה העסקית שאנו חווים עתה. הכניסה לשוק היפני מתרחשת בהמשך להסכמים עסקיים אסטרטגיים שחתמנו עם שתי חברות בהודו: Badve Engineering ו-Napino Auto & Electronics. בעוד שאנו מתמקדים בשוק הרכב, מספר שחקנים בשווקים סמוכים מעוניינים ביתרונות של מנועינו קלי המשקל. אחרי שהוכחנו את הטכנולוגיה שלנו בפיתוח שתי משפחות ראשונות של מנועים, אנו פועלים לגוון את היצע המנועים שלנו למנועים חזקים יותר, וכן להרחיב את הפעילות העסקית למדינות נוספות ולהיכנס למגזרי שוק נוספים הקשורים לכלי רכב".          

המנועים הראשונים של EVR Motors הם מנועי 48/96 וולט המקוררים באוויר והם מיועדים לכלי רכב חשמליים דו-גלגליים או תלת-גלגליים. מנועים אלה מספקים הספק של 17kW, מומנט של כ 40 Nm, ומשקלם 9 ק"ג בלבד, בנפח של 2.7 ליטרים. החברה מפתחת כעת מנועים נוספים, המיועדים למגוון יישומים רחב בעולם התחבורה החשמלית. 

EVR Motors נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק. בימים אלה שוקדת EVR על גיוס סבב A במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים.

החברה מנוהלת החל מ-2019 על ידי עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית "בראשית" של SpaceIL. עפר דורון היה אחראי גם על הפיתוח, הבנייה, השיגור והתפעול של לווייני התקשורת והתצפית של התעשייה האווירית עבור משתמשים ישראליים וזרים.     

EVR Motors נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. יו"ר החברה הוא אופיר שוהם, ראש מפא"ת לשעבר, שמוביל את השקעות ההיי טק של מריוס נכט. החברה מעסיקה מעל 30 עובדים בפתח תקווה, ביניהם ארבעה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.