סגרי הקורונה, משבר השבבים, המלחמה על אדמת אוקראינה, כל אלו האטו את קצב מסירות הרכבים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנגד, זה לא מנע מהיבואנים להשיק שלל דגמים חדשים במהלך השנה ולצדם שלל דגמים נוספים שצפויים להיות מושקים עד סוף השנה. ריכזנו עבורכם חלק מהדגמים החדשים שהושקו השנה ודגמים שעתידים להיות מושקים עד סוף השנה.

כבר על הכביש

בין הדגמים החשמליים הבולטים שנחתו בארץ תמצאו את BYD אטו 3, קרוסאובר משפחתי חדש, ג'נסיס G80 בגרסה חשמלית, מרצדס EQB עם שבעה מקומות, גרסת סאלון חשמלית, מרצדס EQE, רכבי העבודה הידועים, סיטרואן ברלינגו וג'מפי עם מנועים חשמליים, וולוו C40 המעוצב, הונגצ'י E־HS9 רכב יוקרה ענקי, ב.מ.וו i4 ספורטיבי ומהנה, ו־iX, דגם קרוסאובר גדול וחדשני, גרסה חדשה לאודי אי טרון - ספורטבק, רכב עבודה נוסף, הפעם בניחוח מרצדס, ה־EQV.

בגרסת ההיברידיות, היברידי מלא, קל או רכב היברידי נטען בחשמלי, הגיעו אלינו: מלבד הדגמים המפורטים בכתבה, קיה נירו פלוס, מזראטי גרקאלה, DS4, רנו ארקנה, יונדאי באיון, קיה ספורטאז' (היברידי ופלאג אין) ולקסוס NX. בגזרת הבנזין והדיזל נכנסו לשוק הרכב דגמים חדשים, ביניהם ריינג'רובר החדש, פורד ברונקו, רנו טראפיק, קאדילק אסקלייד ו־CT5, אינפיניטי QX60, ב.מ.וו M240i, יונדאי סטאריה מרובת המקומות, ועוד.

אופל אסטרה / אסטרה החדשה מבוססת על שלדת פיג'ו 308, כאשר העיצוב שלה מיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של אופל. נוחות הנסיעה טובה, אך מנוע ה־1.2 ליטר טורבו־בנזין אינו מספק ביצועים מסעירים. היא אינה זולה ביחס לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, ולכן אנחנו לא בטוחים שנזכה לראות הרבה ממנה על כבישי ישראל, וחבל, כי לטעמנו היא נראית מצוין.

אופל אססטרה (צילום: יחצ)
אופל אססטרה (צילום: יחצ)

טויוטה קורולה קרוס / התשובה לעם ישראל, שכל כך אוהב את טויוטה קורולה, ולא פחות אוהב קרוסאוברים. האם מכלולים ואבזור הלקוחים מהקורולה, עם מרכב של רכב פנאי, יהיו להיט המכירות הבא? מקסוס E־יוניק 6 / מקסוס הוא רכב פנאי סיני בגודל קומפקטי. 175 כוחות סוס בדרך לטווח מרבי של 354 ק"מ ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' שמציג את ווייז הם פחות או יותר כל מה שהנהג הישראלי צריך. לא?

יונדאי סטאריה / הרבה שנים לא נחת כאן מוביל נוסעים עם עיצוב שמסובב ראשים. תכינו את שרירי הצוואר, כי סטאריה כבר הגיע לכבישי ישראל וככל הנראה תפגשו בו בקרוב אם לא פגשתם עד עתה. לסטאריה, על אף המראה העתידני, מנוע שמרני לוגם דיזל, והוא מסוגל לאכלס נהג ולצדו עד שמונה נוסעים.

ג'נסיס GV60 / רכב חשמלי ראשון בישראל למותג היוקרה ג'נסיס. GV60 הינו רכב פנאי המבוסס על יונדאי איוניק 5 והוא מוצע בגרסת הנעה כפולה (318 עד 435 כ"ס), המספקת טווח נסיעה של 460 ק"מ, וגרסת הנעה אחורית (228 כ"ס), המספקת טווח נסיעה של 514 ק"מ.

טסלה מודל Y / רוצים טסלה אבל רכב סדאן זה כל כך 2021? ה־Y הוא כנראה מה שאתם מחפשים: רכב פנאי המבוסס על רצפת ה־3. למודל Y יש שתי גרסאות: "טווח ארוך" (441 כ"ס), המספק טווח נסיעה של 562 ק"מ, ו"פרפורמנס" (533 כ"ס), המספק טווח של 514 ק"מ.

אלפא רומיאו טונאלה / אחרי שנים של יובש במגוון הדגמים של אלפא רומיאו, הגיעה הטונאלה כדי לתת מענה למי שמחפש רכב פנאי קומפקטי עם עיצוב איטלקי נאה במיוחד. את הטונאלה מניע מנוע בנזין ולצדו מערכת מיקרו־היברידית אשר יחד מספקים 130 או 160 כ"ס (תלוי בגרסה). גרסה היברידית־נטענת חזקה משמעותית צפויה להגיע בקרוב.

פולסטאר 2 / מותג חדש ומסקרן מאוד נחת בישראל לאחרונה, פולסטאר שמו, ואם לא שמעתם עליו, אז אתם חייבים להעמיק ולהכיר אותו. מותג רכב חשמלי פרימיום, המיובא לישראל על ידי קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה לישראל. פולסטאר 2 מושקת בעולם כבר מ־2020. מכונית FASTBACK חשמלית מלאה, המשווקת בישראל במספר גרסאות הנעה, מגרסת מנוע יחיד, עם הספק של 231 כ"ס, וטווח חשמלי סטנדרטי ב־255 אלף שקל, ועד גרסת “ביצועים" עם שני מנועים חשמליים, והספק של 476 כ"ס, טווח ריאלי של 400+ ק"מ, ב־335 אלף שקל.

הונדה סיביק (צילום: יחצ)
הונדה סיביק (צילום: יחצ)

צפויים להגיע עוד השנה

ג'יפ גרנד צ'ירוקי ארוך / אתם אנשי שטח בכל רמ"ח איבריכם שמחפשים רכב בעל שבעה מושבים מפנק ורכבי הפנאי לא באמת עונים על הצרכים שלכם? בקרוב יושק בישראל גרנד צ'ירוקי החדש המסוגל לאכלס שבעה נוסעים בדרך להרפתקה הבאה שלכם מחוץ לעיר.

דאצ'יה ספרינג / אם חשקה נפשכם ברכב פנאי חשמלי אך ידכם אינה משגת, ייתכן שספרינג, שצפויה להיות משווקת בישראל במחיר של כ־100 אלף שקל, תספק את המענה. זה בהנחה ש־44 כוחות סוס וטווח נסיעה של 225 ק"מ עומדים בדרישות שלכם.

הונדה סיוויק / טבלת מסירות הרכבים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 מציגה תמונה מעט עגומה עבור הונדה בישראל עם ירידה במסירות. הונדה סיוויק החדשה עשויה לשנות את המגמה. אם חשקה נפשכם בסדאן היברידית מרווחת, הסיוויק, בדורה ה־11 במספר, היא חלופה שכדאי לשקול.

יונדאי i20N / ככל הנראה אחת ההזדמנויות האחרונות לשים את ידכם על סופר־מיני לוהטת בעלת מנוע טורבו־בנזין, תיבת הילוכים ידנית
וכיול ספורטיבי. ל־i20N אין באמת מתחרים, והיא ככל הנראה שירת הברבור של עולם הולך ונעלם.

WEY / המותג הסיני יחל לשווק את ה־Coffee, רכב היברידי־נטען יוקרתי. עם טווח נסיעה חשמלי בלבד של 150 ק"מ והספק משולב של 467 כ"ס, Coffee מתכוון להעיר את הקטגוריה המנומנמת של רכבי הפנאי ההיברידיים הנטענים.

ניסאן אריאה / ניסאן לא נשארת חייבת ומציגה גם היא רכב פנאי חשמלי. אריאה גדול יותר מקשקאי אך קטן מאקסטרייל ויכלול חמש גרסאות הנעה: החל מהנעה קדמית עם מנוע המספק 178 כ"ס וכלה בגרסת הנעה כפולה עם 394 כ"ס. טווח הנסיעה? עד כ־500 ק"מ.