קול הרעם משנגחאי: כך שוק הרכבים הסיני השתלט על ישראל

מותגי הרכב הסיניים הם אורחים חדשים יחסית בשוק הרכב בארץ. טרם הוכחה אמינותם וסחירותם, אבל הישראלים מתנפלים על כל דגם חדש, והמגוון גדל בקצב מהיר במיוחד

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
WEY
WEY | צילום: יחצ
4
גלריה

אין ספק ש־2022 היא "שנת החשמל" בשוק הרכב הישראלי. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו כ־15 אלף רכבים חשמליים לעומת כ־10,000 בשנת 2021 כולה, כלומר הכפלה של קצב המסירות השנתי. אז מה מציעים לנו הסינים - אילו מותגי רכב חשמליים מוצעים לנו בשוק הרכב, ומה אנחנו יודעים על המותג על כל דגמיו? הנה סקירה מהירה.

את ההצלחה אפשר להבין בקלות בעזרת הנתונים היבשים, מחיר ג'יאומטרי מתחיל ב־139,900 שקל, המעניקים לרוכש כ־204 כוחות סוס ונתון האצה מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. וכמו כן טווח נסיעה של כ־350 ק"מ בדגם הבסיסי ועד כ־450 ק"מ בדגם הפרו. ג'ילי מיובאת על ידי גיאו מוביליטי שבבעלות קבוצת יוניון, יבואני טויוטה. נכון לעת כתיבת שורות אלו, אין צפי לשיווק דגמים נוספים בישראל, אף שהיצרן משווק מספר רב של דגמים בסין.

בישראל, הונגצ'י משווקת בדגם חשמלי אחד בלבד E־HS9 בשלוש רמות גימור במחירים שנעים בין 399 אלף שקל ל־499 אלף שקל. להונגצ'י אפשרות בחירה בין שישה לשבעה מושבים, במנועים המספקים 435 ועד 551 כוחות סוס ובטווח נסיעה הנע בין 380 ל־441 ק"מ. הונגצ'י מיובאת לישראל על ידי סמלת, המייבאת את דגמי אלפא רומיאו, פיאט, ג'יפ, סובארו ועוד.

HONGQI E-HST
HONGQI E-HST | צילום: יחצ

הדגם היחיד ששווק עד כה בישראל הוא ה־U5, רכב פנאי גדול יחסית. מחיר ה־U5 עומד על 162,500 שקל לגרסת האקסייט הבסיסית והוא מציע תמורה טובה לכסף ביחס למתחרות. בתוספת של עוד כ־16,500 שקל תוכלו לקבל את גרסת הפריים, המעניקה גג פנורמי גדול, ריפודי עור ושלל עזרים טכנולוגיים. U5 מגיע עם כ־204 כוחות סוס המאפשרים האצה מ־0 ל־100 ב־7.5 שניות. טווח הנסיעה טוב יחסית ועומד על כ־410 ק"מ.

איווייס מיובאת על ידי אוטו חן, אשר מתכוננת לכניסת הU6–, שהינו רכב פנאי קופה חשמלי ספורטיבי בעל עיצוב חוץ ופנים יוצא דופן בשוק החשמליות. איווייס פתחו אפשרות להרשמה מוקדמת לרכישת ה־U6, אך טרם פורסם מועד השקתה.

ייבוא רכבי צ'רי לישראל הוחלט ביוזמתה וזאת עוד לפני שהוחלט מי יהיה היבואן. היבואן הנבחר, קרסו, החל בייבוא רכבי המותג, והם צפויים להיות משווקים בשוק בתחילת החודש הנוכחי, במספר דגמי קרוס־אובר בגדלים שונים (אומודה 5, טיגו פרו 7 וטיגו פרו 8), כאשר כולם, שימו לב, על טהרת מנועי הבנזין ויציעו מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו־בנזין המספק 197 כוחות סוס. מה לגבי דגמים חשמליים של צ'רי? הם יגיעו אבל רק בהמשך. צ'רי תיובא לישראל על ידי חברת קרסו כאמור, המייבאת את דגמי רנו, ניסן, דאצ'יה ועוד.

chery-omoda
chery-omoda | צילום: יחצ

MG משווקת בישראל בשני דגמים: EHS PHEV, שהינו רכב פנאי היברידי–נטען עם טווח נסיעה מרבי על חשמל של כ־52 ק"מ ו־258 כוח סוס שמזנקים מ־0 ל־100 בכ־6.9 שניות. ודגם ה־ZS EV, שהינו על טהרת החשמל עם טווח נסיעה של כ־320 או 440 ק"מ, תלוי בדגם, והספק מרבי של כ־177 או 156 כוח סוס בהתאמה. מחיר ה־EHS PHEV ההיברידי עומד על כ־172,222 שקל בעוד מחיר ה־ZS EV החשמלי מתחיל ב־144,444 שקל.

byd
byd | צילום: יחצ
תגיות:
רכב
/
סין
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף