הכתבה נכתבה בשיתוף שיא המצבר

הרכב לא מניע! מה עלינו לעשות?
סביר להניח שאם הרכב שלכם לא מניע זה יתפוס אתכם בזמן הכי לא מתאים! רובנו ישר נסיק כי המצבר שבק חיים ועלינו לקנות מצבר חדש לרכב. אז הרשו לנו לנפץ לכם את המיתוס! לא תמיד כדאי למהר לרכוש מצבר חדש! מדוע? יכול להיות שהמצבר כלל לא שבק חיים! לדוגמא, יכול להיות שרק שכחתם אור דלוק במהלך הלילה אשר רוקן את המצבר והוא לא באמת התקלקל.

בכדי לוודא האם באמת המצבר שבק חיים, עליכם לנסות להניע את הרכב באמצעות כבלים או בוסטר ולהשאיר את הרכב מונע למינימום ארבעים דקות, ללא אורות ומזגן ואין צורך בנסיעה. עברו 40 דקות? כבו את הרכב ונסו להניע בשנית, במידה והצלחתם להניע, כנראה שהמצבר לא מת ורק התרוקן וסביר להניח שהצלחתם להציל אותו לעוד כמה חודשים. 

בנוסף, יש לבדוק האם יש קורוזיה (אבקה ורודה) על הקטבים, במידה ויש עליכם לנקות עם מים חמים את הקטבים ואל חשש, אתם לא יכולים להתחשמל וזוהי פעולה נחוצה והכרחית לשמירה על תוחלת חיים של המצבר. 

ואיך יודעים שבאמת המצבר הלך וצריך להחליף אותו בחדש?
מערכות רכב רבות וחיוניות עובדות בעזרת המצבר ולכן אין להקל ראש בעת הופעה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים:
קושי בהתנעה - בזמן שתנסו להניע את הרכב תשמעו רעש של תקתוקים וקושי לסובב את המפתח שבסוויץ'.

תאריך תפוגה של מצבר - על גב המצבר ישנו תאריך ייצור, במידה ועבר יותר משנתיים \ שלוש - הגיע הזמן להחליף את המצבר. תוחלת חיים של מצבר בישראל עומדת על שנתיים וחצי - שלוש בממוצע.

נורת מצבר מהבהבת - כאשר אתם מניעים את הרכב, על כל הנורות להידלק כולל נורת מצבר וזהו מצב שהוא תקין. עם זאת, כאשר הן ידלקו במהלך הנסיעה או יהבהבו לכם, קיימת בעיה במערכת החשמל של האוטו או במצבר.

איזה מצבר מתאים לרכב שלכם?
עליכם לבדוק מהן הוראות היצרן על ידי בדיקה בספר הרכב. בנוסף, ניתן לבדוק בפתיחת מכסה מנוע ובדיקת המצבר אשר מורכב לכם היום. כיצד עושים זאת? לאחר שפתחתם את מכסה המנוע, אתרו את המצבר ובדקו מה המספר המופיע על המדבקה בגב המצבר, בה רשום את מידת האמפר שהרכב שלכם דורש. 

לדוגמא: 60A מצביע על כך שמורכב לכם מצבר 60 אמפר. יתרה מכך, במידה ויש לכם מערכות מיוחדות ברכב (לרוב ברכבים החדשים) כגון מערכת סטארט סטופ, עליכם יהיה להרכיב מצבר מיוחד המותאם למערכת זו. 

איזה מצבר הכי טוב?
ישנם שלל גורמים שיקבעו את איכותו של המצבר, ביניהם התאמתו לתנאי מזג האוויר והחום בישראל, האפשרות שהוא אינו דורש תחזוקה כלל, מהירות הטעינה שלו, רמת הבטיחות שלו, מניעת אפשרות של נזילות ועוד גורמים רבים. בישראל קיימות חברות רבות שמספקות לכם מצברים איכותיים, ביניהם מצברי שנפ שמובילים כבר שנים רבות בענף המצברים ומצברי בוש הגרמניים של היבואן לדיקו הנחשבים עם תוחלת החיים הארוכה ביותר.

שירות מצבר עד הבית יחסוך לכם זמן וכסף רב!
נתקעתם באמצע הכביש או בחניה מחוץ לבית? בעידן של היום לא צריך להתאמץ ולקבל שירות החלפת מצבר עד הבית שנחשב הנוח ביותר! כן כן, קראתם נכון! אין צורך לחכות שעות במוסך או לשירותי גרירה ולעכב את היום שלנו שגם ככה מתחיל באיחור! 

מתקינים מומחים מגיעים לאיפה שנתקעתם ומבצעים את ההחלפה תוך דקות ספורות בכדי שתוכלו לחזור במהרה לשגרה ולהמשיך את היום שלכם. מעבר לכך, השירות הוא לא רק הנוח ביותר אלא גם הזול ביותר - בהתחייבות!

הכתבה נכתבה בשיתוף שיא המצבר