צונאמי של מכוניות חשמליות: אלו 20 הדגמים הבולטים שיושקו בארץ

בתוך שנתיים זינקו מכירות החשמליות בישראל פי 15, ורבים מהישראלים שירכשו השנה רכב חדש ישקלו להזמין את החשמלית הראשונה שלהם. מתלבטים? קבלו את 20 הדגמים הבולטים שיושקו בארץ, מתי זה יקרה? וכמה הם יעלו?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מרצדס EQS
מרצדס EQS | צילום: יחצ
21
גלריה

היום שבו תהיה לכם מכונית חשמלית הולך ומתקרב. רוב אירופה סימנה את שנת 2030 כמועד שבו תיאסר מכירת מכוניות חדשות שאינן חשמליות, וישראל, באיחור אלגנטי, קרובה יותר לארה"ב, שם סימן ממשל ביידן את 2030 כשנה שבה יגיע חלקן של החשמליות בשוק ל־50%.

גם כך מכירות החשמליות אצלנו מאיצות בקצב מסחרר. ב־2020 נמכרו כאן רק 1,600 מכוניות חשמליות חדשות, ב־2021 זינק המספר ל־11 אלף, וב־2022 קפץ ל־27 אלף מכוניות. אחת מכל עשר מכוניות חדשות שעלו על הכביש הייתה חשמלית, ומספרן היה גדול יותר אלמלא בעיות האספקה הקשות של יצרני הרכב - בעיקר על רקע משבר השבבים וחומרי הגלם.

2023 מסמנת קפיצת מדרגה נוספת. לפי ההערכות בשוק, השנה יימכרו בארץ כ־40 אלף חשמליות, בעיקר של יצרני הרכב הסיניים, שסימנו את ישראל כשדה ניסויים לקראת ההסתערות על אירופה. היצרנים האירופיים והאמריקאיים מתרכזים במענה על הביקושים המקומיים, והקוריאניים מתעדפים את שני השווקים הגדולים האלה.

כל החשמליות אומנם התייקרו בינואר אחרי שהמדינה הכפילה את שיעור מס הקנייה המופחת על רכב נטול פליטות מהאגזוז (מ־10% ל־20%) וצמצמה את גודל ההטבה המרבית. רשות המסים והאוצר מתקשים לוותר על 40 מיליארדי השקלים שמכניס לקופה ענף הרכב בכל שנה ממיסוי על רכב חדש, דלק ואגרות רישוי, והפוליטיקאים שמדברים גבוהה גבוהה על מלחמה במשבר האקלים והפחתת זיהום האוויר, לא עושים מאמץ כדי לעודד את הישראלים לרכוש רכב נטול פליטות. הממשלה הקודמת תכננה לקדם גם מס נסועה על חשמליות, כתחליף למס על הבנזין שהן לא צורכות, ועמדתה של הממשלה החדשה בנושא לא ברורה.

בשנה הקרובה ינחת כאן מספר שיא של דגמים חשמליים חדשים, כולל יצרנים חדשים שמתמקדים רק בחשמליות. עיקר החידושים יהיה אצל המותגים העממיים, כולל חשמליות ברמות מחיר של 130 אלף שקל, וגם דגמים חדשים ב־200־250 אלף שקל. מתוך הצונאמי החשמלי בחרנו את 20 הדגמים החשובים ביותר שיעשו השנה עלייה. 

אורה פאנקי קאט / משפחתית רטרו

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט | צילום: אורה
Jac pro 7
Jac pro 7 | צילום: jac
אייווייז U6
אייווייז U6 | צילום: אייווייז
voyah-free
voyah-free | צילום: voyah
קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלי | צילום: קיה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 | צילום: יונדאי
MG4
MG4 | צילום: MG
Skywell ET5
Skywell ET5 | צילום: יחצ
סרס 5
סרס 5 | צילום: סרס
WM EX5
WM EX5 | צילום: WM
סובארו סולטרה
סובארו סולטרה | צילום: סובארו
רנו מגאן אי טק
רנו מגאן אי טק | צילום: רנו
ג'ילי גיאומטרי סי
ג'ילי גיאומטרי סי | צילום: ג'ילי
ג'יפ אוונג'ר
ג'יפ אוונג'ר | צילום: יחצ
NETA V
NETA V | צילום: NETA
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y | צילום: יחצ
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 | צילום: טסלה
פולקסווגן ID.5
פולקסווגן ID.5 | צילום: פולקסווגן
BYD
BYD | צילום: דולפין
BYD סיל
BYD סיל | צילום: יחצ

איזה אייקון יוקרתי יתחשמל השנה?

בשנה האחרונה חל מהפך: מותגי הרכב העממיים, עם דגמים מתחת ל־200 אלף שקל, לקחו את הובלת המעבר לחשמל ואת רוב המכירות, בניגוד לשנים שעברו. כל זה בזמן ששמים את טסלה בצד לרגע, עם מחירים שנמצאים ברובם בצד של דגמי היוקרה, אבל עדיין ללא המוניטין ורמת השירות המאפיינים את השוק התובעני הזה, שימשיך ב־2023 את המעבר שלו לחשמל.

בהמשך השנה תגיע גרסת ה־SUV של ה־EQE הקטנה יותר, שטרם נחשפה, אך תיבנה לפי אותה נוסחה, ועם תג מחיר פחות יקר. בדצמבר יגיע אייקון שטח חדש: EQG, גרסה נטולת פליטות מהאגזוז ל־G קלאס המיתולוגי, עם רמת עבירות גבוהה ותוך ניצול החשמול ליכולות חדשות. כך למשל יצויד ה־EQG בארבעה מנועים, אחד בכל גלגל, מה שיאפשר לו לבצע סיבוב על המקום, כמו טנק.

תגיות:
רכב
/
רכב חשמלי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף