מחפשים צמיגים חדשים לרכב, אך לא יודעים כיצד לבחור? עדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, ואבי צמיג, מומחה לצמיגים, מסבירים לאילו פרמטרים חשוב להתייחס לפני שבוחרים את הצמיגים החדשים שלכם, ומה המשמעות של הסימונים המוטבעים עליהם.  

חשמלית עם עיצוב רטרו ומרווח ישיבה מרשים: אורה פאנקי קאט הגיעה לישראל

"לכל צמיג יש מדבקה בחזית שלו, שהיא למעשה תעודת הזהות שלו, ועליה ניתן למצוא פרטים על שם היצרן, דגם הצמיג, מידה, חתך וקוטר החישוק", מסביר אבי צמיג.

@ma.drive איך מזהים צמיגים והאם יש משמעות לבחירת מותג בצמיג? כל התוכן הכי מקצועי!!! #סטייג1 #סטייג2 #stage1 #stage2 #רכביםבישראל #שיפורים #tune #tuning #שיפורי_רכבים #קופרה #vrs #mercedes # bmw#סקודה #סופרב #צמיגים #צמיג #צמיגוש ♬ Race - Paul Velchev

פרמטרים חשובים נוספים, לדבריו, הם תאריך הייצור של הצמיג, טריותו והיצרן. "חשוב מאוד שהצמיג יהיה טרי", מבהיר אבי צמיג. "כמו כן, תמיד כדאי ללכת על מותגים ויצרנים מוכרים, ולא להתפתות ליצרנים הסינים הזולים". 

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)

מלבד אלו, הוא מציין גם כי על כל צמיג מוטמע קוד עומס לצד מספר מסוים וקוד מהירות, המופיעים גם ברישיון הרכב. "אם המספר המופיע על הצמיג הוא 108Y למשל, אז Y יסמל את קוד המהירות המקסימלית המותרת (300 קמ"ש)", מבהיר אבי צמיג.

@ma.drive הסבר על צמיגים חלק ב׳ אבי צמיג מסביר לנו לעומק כמה נתונים שחשוב לדעת בנושא צמיגים. #סטייג1 #סטייג2 #stage1 #stage2 #רכביםבישראל #שיפורים #tune #tuning #שיפורי_רכבים #קופרה #vrs #mercedes # bmw#סקודה #סופרב #אאודי #במוו ♬ Race - Paul Velchev

"שני מושגים נוספים שחשוב להכיר הם Traction ו-Treadwear", מדגיש אבי צמיג. "המשמעות של Treadwear היא עמידות הצמיג בפני שחיקה. ככל שהמספרים לצד הצמיג יהיו גבוהים יותר - הבלאי שלו יהיה נמוך יותר. המושג Traction, לעומת זאת, מתייחס לאיכות הצמיג בפני בלימה בכביש רטוב. האותיות AA נחשבות לטובות ביותר, כשמנגד לא מומלץ לרכוש צמיגים שעליהם מוטבעת האות C".

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים