אין כמעט נהג שלא נתקל בבעיה הזו לפחות פעם אחת בחייו. אנחנו מדברים, כמובן, על תדלוק שגוי בתחנת הדלק, מה שיכול להסתיים במקרים מסוימים בפגיעה קשה במנוע. עדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, מסביר מה ניתן לעשות כאשר מתבלבלים בסוג הדלק, ומהן הסכנות הטמונות בהתנהלות שגויה. 

מנקה ויכול לחסוך לכם כסף: מהו תוסף דלק ולמה חשוב לשים אותו?

מה עושים אם תדלקנו 95 במקום 98 שבו אנו רגילים להשתמש?
"קודם כל נרגעים. במקרה זה צריך לזכור שלא תדלקנו סולר. קודם כל, מומלץ לנסוע עם הרכב בצורה רגועה יחסית עד לתדלוק הבא. כשהגעתם לחצי מיכל או רבע מיכל - תשלימו ל-98". 

פז מסביר כי "אנחנו לא רוצים לאמץ את הרכב, כי אם אנחנו מאמצים את הרכב הדלק מתחמם, וזה עלול להיות בעייתי כי טמפרטורת הבעירה העצמית של 95 נמוכה יותר". 

@ma.drive משיב/ה ל-@niv1456 עוד חידוד בנושא דלק ותרחישים #סטייג1 #סטייג2 #stage1 #stage2 #רכביםבישראל #שיפורים #tune #tuning #שיפורי_רכבים ♬ צליל מקורי - Adi Paz - שיפור רכבים

"יש עוד דרך אחת שהיא קצת יותר מורכבת בשביל אנשים נורמטיביים, ויותר מוכרת לחבר'ה הספורטיביים יותר שעושים את זה בקלות. מדובר בעצם בקניית טולול ומוסיפים לדלק. זה מעלה את האוקטן והכל בסדר". 

"ההמלצה האישית שלי היא לגמור את הדלק, כאמור, להגיע לרבע או חצי מיכל ולתדלק 98. לא יקרה שום דבר", הוא מוסיף.

ומה עושים אם תדלקנו סולר במקום בנזין או להפך?
"אם תדלקנו סולר במקום בנזין או בנזין במקום סולר צריך לגרור את הרכב למוסך ולשאוב את המערכת. אם הרכב לא היה מונע הרווחנו, בעוד שאם הוא היה מונע צריך לעשות ניקוי לכל המערכת".

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)