הכתבה נכתבה בשיתוף AIG

בעוד שלגבי הנושא של ביטוח חובה, לא אמורות להיות לכם יותר מדי התלבטויות – מדובר בביטוח המהווה כחובה על פי החוק ולכן, הדבר היחיד אותו תצטרכו לעשות זה לבחור בפוליסה המתאימה.

ההתלבטות יכולה לבוא לידי ביטוי בשאלה אם לעשות גם ביטוח צד ג או ביטוח מקיף – או לוותר על הביטוח הנוסף. 
בכדי לבצע ההחלטה הנכונה קיימת לקחת בחשבון מספר שיקולים אשר בכוחם להשפיע על קבלת החלטה נכונה ובין היתר:

הרכב שאתם מעוניינים לבטח
אי אפשר להתווכח עם העובדה שאחד מהפרמטרים אשר אמורים להשפיע בצורה המשמעותית ביותר על ההחלטה נוגע לסוג הרכב אותו אתם מבקשים לבטח: מצב הרכב, כמה הוא עלה לכם ועוד.. אם מדובר ברכב יד שניה פשוט וזול, מרבית הסיכויים שלא תהיו מעוניינים להשקיע בביטוח מקיף – אשר כידוע מצריך השקעה כספית חודשית שהינה גבוהה יחסית.

אם מדובר ברכב יקר, סביר להניח שלא תחסכו בכל מה שקשור לביטוחים וכחלק מכך, לא תתפשרו על פחות מביטוח מקיף איכותי ומותאם צרכים. כמובן, שסוג הרכב יהווה רק פרמטר אחד מתוך מספר פרמטרים אשר אמורים לאפשר לכם לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הטובה והמתאימה. 

להבין את המשמעות של כל ביטוח 
לפני שאתם מקבלים החלטות חשוב מאוד שתבינו מה המשמעות של כל ביטוח. כלומר מה זה ביטוח צד ג' ומה הכיסוי שהוא מציע ומה זה ביטוח מקיף ואלו כיסויים הוא טומן בחובו – וכמובן, מהם ההבדלים בין שני סוגי הביטוחים.

ובכן, ביטוח צד ג' – האמור להעניק כיסוי לצד שלישי – כלומר, כיסוי עבור נזק אשר נגרם לרכוש של מישהו אחר כתוצאה של שימוש באותו הרכב המבוטח. חשוב לציין, שרוב חברות הביטוח מציעות אפשרויות שונות באמצעותן ניתן להרחיב את אותו הביטוח ובין היתר: שירותי דרך וגרירה, סיוע בהוצאות המשפטיות ועוד..

ביטוח מקיף – חשוב להבין שביטוח מקיף כולל בתוכו את ביטוח צד ג'. ביטוח מקיף אמור לכלול מגוון רחב של כיסויים ובין היתר: כיסוי מפני נזקים שונים אשר עלולים להיגרם לרכב המבוטח מסיבות שונות, קבלת רכב חלופי במקרה של נזק לרכב, הוצאות משפטיות, פיצוי להחלפת מפתחות או לפריצה ועוד.

גם בפוליסה הזאת ניתן להוסיף מגוון רחב של הרחבות שונות – כאשר, כדאי לבדוק את האפשרות הזאת, על מנת ליהנות משקט נפשי מלא בכל פעם בה אתם בוחרים לעשות שימוש ברכב. הבנת המשמעות של כל אחת מהאפשרויות תאפשר לכם לבחור בסופו של דבר את פוליסות הביטוח  המתאימות ביותר.

להשוות פוליסות ומחירים 
אחרי שהחלטתם על בחירת סוג הפוליסה, תוכלו גם להשוות מספר פוליסות שונות – כאשר, כל חברת ביטוח יכולה להציע פוליסה אשר כוללת כיסויים שונים וכמובן, גם כרוכה במחירים אחרים. ניתן לבצע השוואה על ידי פנייה ישירה לכל חברת ביטוח או לעשות שימוש באתרים ייעודיים אשר משווים פוליסות ומחירים.

בכל מקרה, באמצעות רשת האינטרנט תוכלו לקבל את כל הפרטים והמידע אותו אתם צריכים – כך שכל מה שאתם צריכים לדעת לעשות זה להשתמש ברשת האינטרנט בחוכמה, בדרך לקבל ההחלטה הטובה והמתאימה ביותר בנמצא.

לסיכום, בהליך רכישת רכב יש לא מעט החלטות אותן צריך לקבל ואחת מההחלטות המשמעותיות נוגעת כאמור לבחירת הביטוחים. 
כאמור, כדאי להתחיל תמיד בביטוח החובה – שהוא הרי לא מהווה כבחירה ובמקרה הזה כל מה שצריך לעשות זה.

הכתבה נכתבה בשיתוף AIG