הכתבה נכתבה בשיתוף EV-Edge

לנהג הרכב החשמלי יש כיום אפשרות לטעון את רכבו בעמדת הטעינה הפרטית שבביתו, במקום העבודה או ברשת הטעינה הציבורית הפרושה ברחבי הארץ. אולם לא לכולם יש אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית, ממגוון רחב של סיבות, ולא בכל מקומות העבודה יש כיום עמדות טעינה או עמדות טעינה פנויות בכמות מספקת, ולכן ביצוע הטעינה ברשת הציבורית מהווה נדבך משמעותי בחוויית הטעינה ובאפשרויות הטעינה של נהג הרכב החשמלי.

עמדות איכותיות ואמינות

יש משמעות וחשיבות רבה בשימוש בעמדות איכותיות ובעבודה מול ספק בעל אמנת שירות בסטנדרטים גבוהים. שרגא כץ, מנכ"ל חברת EV-Edge: “העמדות שלנו מיוצרות אצל היצרנים המובילים באירופה ועומדות בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר. אנחנו מנטרים את העמדות 24/7 ובמקרים של תקלה מכל סוג שהוא אנו פועלים ללא דיחוי להשמשת העמדות בטווח זמן קצר ביותר. היות שחשוב לנו לדאוג שהעמדות שלנו יפעלו בצורה תקינה כל הזמן, אנחנו מפעילים מערך של שירות לקוחות ושירות תמיכה טכנית שמטפל בתקלות מסביב לשעון. כמו כן, שירות התחזוקה שאנו מפעילים עבור העמדות שלנו כולל אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רב, כך שיוכלו לטפל בתקלות במהירות ובמקצועיות ולאפשר ללקוחותינו לטעון את הרכב החשמלי במהירות ובנוחות בכל עת".

ניצול זמן מיטבי ביעד

חברת EV-Edge מפעילה עמדות טעינה במגוון רחב של לוקיישנים ברחבי הארץ, דוגמת קניונים, כבישי עורק, תחנות דלק, מרכזי מסחר שכונתיים, בנייני משרדים, חניונים בערים הגדולות ומלונות ברחבי הארץ. “הטעינה ברשת הציבורית מאפשרת לנהג הרכב החשמלי בין השאר לנצל את זמנו באופן מיטבי, ובעמדות ה-AC באופן מיוחד כך שבזמן שהנהג מבלה בחופשה בבית המלון, הוא יכול לטעון את רכבו בזמן שהותו במלון ולא להתעסק או לעבוד בלטעון את הרכב. לכשייצא מהמלון הוא ייכנס לרכב טעון במלואו".

EV-Edge איקאה ראשון לציון, עמדה נגישה (צילום: EV-EDGE)
EV-Edge איקאה ראשון לציון, עמדה נגישה (צילום: EV-EDGE)

אתם לא באמת חייבים להתקין עמדת טעינה בבית

עמדות הטעינה של חברת EV-Edge פרושות במגוון רחב של מקומות ציבוריים ברחבי הארץ, בחניונים העומדים לרשות הציבור ואף במרחב המוניציפלי הציבורי. על כן אם קיימות בעיר מגוריך עמדות טעינה בקרבת הבית או במרחק הליכה, הן יכולות להוות תחליף להתקנת עמדת טעינה ביתית.

כץ: “לצורך הדוגמה, נהג רכב חשמלי המתגורר בתל אביב יכול לטעון את רכבו בעשרות עמדות הטעינה שלנו בחניוני אחוזות החוף וסנטרל פארק, הפרושים בעיר. העמדות שלנו נמצאות בפרישה רחבה של לוקיישנים ברחבי תל אביב, ובכך מקילות על הנהג ומאפשרות לו לטעון את רכבו באחת מעמדות הטעינה ברגע שיזדקק. כדי לאתר את העמדות תוכלו להיכנס ישירות לאפליקציה שלנו ולמצוא את עמדת הטעינה הקרובה ביותר אליכם".

הטעינה ברשת הציבורית יכולה להיות מהירה יותר

כץ: “על פי רוב, הטעינה בעמדות ה־AC ברשת הציבורית שלנו מהירה יותר מטעינה בעמדה הביתית. עמדות הטעינה המותקנות בבית הן עמדות מסוג AC אשר זרם הטעינה שלהן מוגבל, בין אם העמדה מחוברת לחיבור החשמל הדירתי או לחיבור החשמל הציבורי בבניין. עמדה ביתית אשר מותקנת תחת אילוצי גודל חיבור החשמל הנוכחי תגיע לעתים רחוקות להספק טעינה של 11 קילוואט ובמרבית המקרים ההספק יהיה אף נמוך יותר. עמדות טעינה ציבוריות רגילות מסוג AC יכולות להגיע להספק טעינה גבוה יותר בשל גודל חיבור החשמל הגדול יותר שיש לעמדה ציבורית, אשר מאפשר לעמדה לספק זרם טעינה מרבי בהתאם למה שהיא יכולה לתת והרכב יכול לקבל. מדובר ב־32 אמפר במקרים שבהם הרכב מקבל הספק טעינה זה (נתון זה משמעותי אף יותר בטעינת רכבים חד־פאזיים) או 16 אמפר תלת־פאזי, שהוא זרם הטעינה הנפוץ כיום בטעינת AC".

חברת EV-Edge הינה מחלוצות ספקיות הטעינה בישראל ומפעילה את רשת הטעינה הציבורית הגדולה בישראל עם למעלה מ־1,200 נקודות טעינה ציבוריות, מהן למעלה מ־70 עמדות מהירות ואולטרה־מהירות בפרישה ארצית. החברה מפעילה שירות לקוחות עבור משתמשי הרשת הציבורית מסביב לשעון 24/7. בין העמדות שהתקינה החברה ניתן למנות את מתחמי הטעינה בקניון G שביקנעם, מתחם עמדות הטעינה במצפה רמון, כל סניפי איקאה ברחבי הארץ, עמדות הטעינה ברשתות בתי המלון ישרוטל, פתאל ו־וורט, עמדות טעינה בחניוני סנטרל פארק ואחוזות החוף בתל אביב ובמתחמי רשתות שיווק דוגמת שופרסל, מחסני השוק, חצי חינם ועוד.

עמדות טעינה, שופרסל רחובות החדשה EV-EDGE (צילום: EV-EDGE)
עמדות טעינה, שופרסל רחובות החדשה EV-EDGE (צילום: EV-EDGE)

הכתבה נכתבה בשיתוף EV-Edge