אחרי שב־2023 עלו לכבישי ישראל 49 אלף מכוניות חשמליות, מה שכמעט הכפיל בבת אחת את מספרן בכבישים, נמסרו ב־2024 כבר כ־6,000 נוספות שהוזמנו ושוחררו ממכס עוד לפני ייקור מס הקנייה על רכב חשמלי בתחילת בשנה.
רן אלויה היה שם מההתחלה, כמי שמכר עמדות טעינה עוד בימים שבהם שי אגסי מכר כאן מכוניות חשמליות. אלויה, מנכ"ל ומייסד חברת ג'ינרג'י, ראה את השוק מתרומם באטיות מאפס לנתח של יותר מ־20% השנה. “מרגישים את הגידול במספר החשמליות בכל תחומי הפעילות", הוא מתגאה. “גם בשוק הלקוחות הפרטיים, גם בפעילות מול חברות עסקיות וגם ברשת עמדות הטעינה המהירות שלנו. הכפלנו לאחרונה את מספר השקעים בעמדה שלנו בנתיבות, וכבר באותו יום ראינו הכפלה בצריכת החשמל שם. נהגי החשמליות צמאים לעמדות בעוצמה של 90־120 קילוואט ומעלה, במיקומים טובים".
“כמעט לכל לקוח שיש לו חנייה בבית אנחנו מצליחים להתקין עמדה, למצוא את הפתרון הנכון עבורו מהיכן לחבר חשמל. גם בבניינים משותפים גדולים, שבהם אנחנו מתקינים עמדות טעינה מנוהלות, אנחנו מצליחים להסתדר עם הספק החשמל הקיים גם כשיש שם 25 ואפילו 50 חשמליות להטעין. לא תמיד חייבים לפנות לחברת החשמל להגדלת החיבור".
ג'ינרג'י תפרוס השנה עמדות טעינה מהירה בראש פינה, צמוד לכביש 90, באום אל־פחם צמוד לכביש 65, בחדרה במרכז העיר, בכפר סבא בכביש עוקף כפר סבא ובפתח תקווה בקריית אריה. אלויה: "יש פוטנציאל גדול לחברות הטעינה, אבל צריך מיקוד. לכל סגמנט בשוק יש התמחויות, וכל אחד מהם דורש שירות. אי אפשר להחזיק את כל הכדורים באוויר, גם הצרכן יותר מתוחכם היום. המיקוד של ג'ינרג'י הוא במגזר העסקי ובבניינים המשותפים. יש לנו ייחודיות שאנחנו גם הבעלים של התוכנה וגם של החומרה, כמי שגם מייצרים עמדות טעינה בעצמנו. כשאתה לא שולט מקצה לקצה, הלקוח נזרק בין המתקינים, לספק התכונה והציוד. אצלנו הכל בבית. אנחנו נעבוד השנה מאוד חזק בטעינה המהירה לתחבורה ציבורית. אנחנו מרימים למעלה מ־250 שקעי טעינה כאלה במכרזים שכבר זכינו".