בזמן שכולם מסתערים על הקרוסאוברים ההיברידיים - זה הדיל שובר השוויון

בזמן שהלקוחות מסתערים על הקרוסאוברים ההיברידיים, דווקא לגרסת הבסיס של יונדאי קונה יש דיל שובר שוויון: 1,000 סמ"ק בלבד, אבל גם רק 155 אלף שקל, כמעט 20 אלף שקל פחות • האם היא מקיימת? • נהיגה בלעדית

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מבחן יונדאי קונה
מבחן יונדאי קונה | צילום: אודי עציון
2
גלריה

אפשר לראות את זה היטב במכירות יונדאי קונה החדשה, שנחתה בישראל בסוף הקיץ שעבר, והשנה היא כבר הקרוסאובר הנמכר ביותר ברמת המחיר הזו. רוב המכירות הן מהגרסאות ההיברידיות, מיעוטן בגרסת ה־1,600 סמ"ק טורבו בנזין החזקה (198 כ"ס). אפילו הקונה החשמלית שנותרה במלאי מהדור הקודם מכרה יותר מגרסת הבסיס של הדור החדש, 1,000 סמ"ק טורבו (120 כ"ס).

וזה כשלפחות על הנייר מדובר פה בדיל מעניין: גרסת הבסיס עולה כעת 155 אלף שקל אחרי שהתייקר ב־10,000 שקל מאז הגעתו, בזמן שההיברידית מתחילה ב־173 אלף שקל (11 אלף +). כשהאבזור של הבנזין קטנת הנפח וההיברידית הבסיסית זהה, האם יחידת הכוח הירוקה שווה תוספת של 18 אלף שקל למחיר? שווה בדיקה.

גרסת הבסיס שומרת על המרווח, תנוחת הנהיגה הגבוהה והשימושיות של גרסת הבסיס. מאחור נותרו יציאת המזגן לספסל האחורי וגם שקעי ה־USB לטעינה, שעם רצפה כמעט שטוחה יכול להתמודד טוב יותר עם שלושה נוסעים, אם כי זה לא האוטו לשלושה מבוגרים. רכב המבחן הגיע בצבעים בהירים שמעניקים תחושה אוורירית, אבל יידרש מאמץ קבוע כדי שלא לכהות במהלך השימוש המשפחתי ברכב. שימו לב.

מבחן יונדאי קונה
מבחן יונדאי קונה | צילום: אודי עציון

צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. זה לא מתקרב לנתוני היצרן, אבל זה לא רע לקרוסאובר משפחתי. בעלי טוסון וקיה ספורטאז' 2,000 סמ"ק יכולים לפנטז על מספרים כאלה, והאוטו שלהם לא ממש זריז יותר מהקונה 1,000 סמ"ק. נכון שקונה היברידית תתקרב יותר ל־20 קמ"ל, אבל אפילו מי שנוסע בשנה 20 אלף ק"מ, שזה מעל לממוצע, יחסוך בזכותה כ־3,500 שקל בשנה במחירי הדלק הנוכחיים. אפילו אם נשקלל פנימה צריכה נמוכה יותר של דסקיות בלימה בהיברידית, גם שלוש שנות אחזקה יחסכו לכם רק כמחצית מפער המחיר.

תגיות:
רכב
/
יונדאי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף