רק אצלנו: למה מערימים קשיים על מפתחי אפליקציות תחבורה?

בעוד כל העולם נהנה מיישומים ומפיתוחים ישראליים בתחום התחבורה השיתופית, דווקא מבית יוצרים מכשולים שמותירים אותנו מאחור

גבי גזית צילום: ללא
אפליקציות תחבורה
אפליקציות תחבורה | צילום: אינגאימג

כרגע מדובר עדיין בפיילוט שנועד לבחון את האפקטיביות של האפליקציה ואת דרכי השימוש בה, והוא ייערך בשלב ראשון רק בערים תל אביב, הרצליה ורעננה, בין השאר מפני שבאזור זה נמצאים הרבה עובדי הייטק שצפויים להיות מאמצים ראשונים של כל טכנולוגיה חדשה באשר היא.

במקביל, לפחות כרגע, נדמה שמאמציה הפומביים של ענקית ההסעה השיתופית אובר לא הצליחו לסדוק את החומה הבצורה של משרד התחבורה. אובר היא אפליקציה המאפשרת לנהגים מן המניין להסיע נוסעים בשכר, והיא כמובן שוברת באופן לא סימטרי – ואפשר לומר שגם לא לגמרי הוגן – את המודל של מוניות רגילות הכפופות לרגולציה מכבידה ויקרה מאוד (הכשרות לנהגי המוניות, ביטוח מאוד במיוחד, עלות גבוהה מאוד של רישיון הפעלה ועוד).

כבל וחברי הוועדה יכולים, בפועל, לעכב ולמנוע את כל הבקשות של משרד התחבורה מהוועדה – וזאת עד אשר תוצג בפניהם תוכנית כזאת, וכך הם יכולים לקדם תחבורה שיתופית באופן מעשי, ולא רק הצהרתי.

תגיות:
רכב
/
אפליקציה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף