מי תגנוב את ההצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט?

תערוכת המכוניות הבינלאומית שתיפתח בשבוע הבא בפרנקפורט תציג שפע של דגמים חדשים שעושים את דרכם לישראל

גבי גזית צילום: ללא
אופל אסטרה
אופל אסטרה | צילום: יח"צ
2
גלריה

המכונית מעוצבת כמו הכלאה בין רנו קליאו היפה מאוד לבין רנו טליסמן החדשה - מכונית שמחליפה את לגונה ותושק גם היא בפרנקפורט.


פרנקפורט נחשבת לתערוכה שבה יוצאים היצרנים המקומיים מגדרם כדי להרשים את העולם. בראייה ישראלית, תהיה זו קבוצת פיאט שתגנוב השנה את ההצגה.

תקצר היריעה מלתאר כאן איזו קפיצת מדרגה מייצגת המכונית הזאת, לכל הפחות ברמת ההשקעה של היצרנית, אבל רמז לכך אפשר לקבל מתוך העובדה שהיא חולקת פלטפורמה עם מזראטי ג'יבלי ושהמנוע הבכיר שלה, V6 בנפח 3.0 ליטר, פותח על ידי פרארי ומספק יותר מ–500 כ"ס.

המכונית עצמה נחשפה חלקית בחודש יוני, לרגל יום השנה ה–105 לאלפא רומיאו, אבל מה שהוצג היה רק העיצוב החיצוני של הגרסה החזקה, זו שתזנק מעמידה ל–100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, וככל הנראה מסוגלת להשפיל כמה ממתחרותיה על מסלול המרוצים. בפרנקפורט יוצגו גם גרסאות בסיסיות יותר, עם מנועי טורבו–בנזין בנפח 2.0 או 2.2 ליטר ארבעה צילינדרים, ואז נוכל להתרשם סוף–סוף גם מעיצוב הפנים ומרמת המחירים שלה באירופה.

השקתה של ג'ולייטה - מכונית הדגל של אלפא לפי שעה - נדחתה כמה פעמים ולמשך לא מעט שנים. בחברה רצו להבטיח שהיא תהיה מתמודדת ראויה (בין השאר הוחלט על הנעה אחורית במקום קדמית), ומעניין יהיה לראות אם ההמתנה הממושכת הצדיקה את עצמה.

פיאט אגיאה היא מכונית סופר מיני פלוס, שתתמודד מול סקודה ראפיד ופיג'ו 301 על פלח השוק שבין מכוניות סופר מיני עם תא מטען נפרד (קיה ריו סדאן למשל) לבין משפחתיות קטנות כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3.

בהתחשב בכך שמאז ה–132 של שנות ה–70 לפיאט לא הייתה מכונית משפחתית קטנה שהתאימה לדרישות השוק הישראלי, אגיאה במחיר מתאים עשויה להיות להיט מכירות שישנה את כל מה שישראלים חושבים על פיאט. לכן דווקא לדגם הזניח בראייה אירופית יש משמעות כל כך גדולה מבחינתנו, כאן.

לצד אגיאה תוצג מכונית שכבר שינתה את היחס של מיליוני אנשים ברחבי העולם  כלפי פיאט - וזאת המהדורה החדשה של 500.

בפיאט החליטו ש"אם זה עובד, אל תתקן את זה". בתום שמונה שנים של מכירות מסחררות הם ביצעו, לטענתם, 1,800 שינויי עיצוב אשר לפחות לפי התמונות לא שינו כמעט את העיצוב הכללי של המכונית.

בפרנקפורט יופיע מחליפו של ספורטאז'. החידוש החשוב ביותר בו, לפחות לפי התמונות הרשמיות הראשונות, הוא עיצוב חדיש של סביבת הנהג שמייצג כנראה שפה עיצובית חדשה עבור קיה בכלל.

ספורטאז' החדש חולק פלטפורמה ומכלולים עיקריים עם יונדאי טוסון, שזה עתה הושק בעולם. הוא יוסיף ככל הנראה להיות מוצע גם עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר ועם מנוע טורבו–בנזין חדש בנפח 1.0 ליטר, שיוצע גם בדגמים נוספים של קיה ויונדאי.

פריוס חדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדישה של טויוטה, שאמורה להיות קלה יותר ולהבטיח התנהגות כביש טובה, וגם להיות זולה באופן ניכר לייצור. המערכת ההיברידית שופרה ותציג תצרוכת דלק נמוכה בכ–10% מן הדור הנוכחי שלה.

ב.מ.וו, למשל, תפציץ עם מכונית דגל חדשה מסדרה 7, מתיחת פנים לסדרה 3, ועם דור שני ל–X1 - הפעם על בסיס פלטפורמת הנעה קדמית. מרצדס משיקה את GLC - הקרוס אובר הבינוני שלה. אאודי תשיק A4 חדשה שמבוססת על פלטפורמת MLB של קבוצת פולקסווגן. ואילו יגואר, מזראטי ואפילו בנטלי ישיקו, לראשונה בתולדותיהן, קרוס־אוברים יוקרתיים.

תגיות:
רכב
/
פרנקפורט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף