האם ישראל בדרך להיות מעצמת רכב? אומנם לא נייצר כאן מכוניות בעתיד הנראה לעין, אבל מי שביקר באמצע השבוע בכנס האנרגיות החלופיות בתל אביב יכול היה להתרשם מכך שחלק מתעשיית ההייטק הגדולה מתחיל לנוע לכיוון אחר: פיתוח טכנולוגיות שישמשו את רכבי העתיד.
"מדובר בתקלה מתגלגלת והפתרון צריך להיות ברור - שחברות זרות אינן יכולות להיכנס למדדים. אם יתחילו לקבוע כללים לא ברורים ויתחיל להיות מו"מ, החברות תמיד ימצאו פתרון יצירתי. הבורסה הודיעה שהיא לא תאפשר כניסה של חברות שאין להן זיקה לישראל. השאלה היא מהי זיקה לישראל. חברת המזון השוויצרית נסטלה, למשל, שולטת באוסם. אם היא תרצה לבלוע את אוסם ולרשום את המניות שלה למסחר בבורסה, קשה יהיה להתנגד לזה".
"אני לא בטוח בזה. ייתכן שיתברר בעתיד שבאמת הגיעו לכאן חברות באיכות נמוכה, אבל את איגרות החוב קל יותר לבדוק. למשקיעים המוסדיים יש מספיק כלים לבדוק אותם, והכלל הנכון הוא 'ייזהר הקונה'. ההשקעה בחברות כאלה אינה בהכרח גרועה מהשקעה בחברות ישראליות שגייסו הון בהנפקת אג"ח והשקיעו אותן בחו"ל. גם שם התוצאות היו לעתים גרועות".