כבר לא עממית: מאזדה 3, היא ולא אחרת, חוזרת לכבישי ישראל

המכונית היפנית הפופולרית עושה קאמבק. רק מה, סיכוי נמוך שתפגשו אותה בכל פינת רחוב – בעיקר בגלל המיתוג המחודש

אייל לוי צילום: עדי אבישי
מאזדה 3
מאזדה 3 | צילום: יח"צ
2
גלריה

אני כבר רואה את אותם נהגים ונהגות, השוחים בעולם המוטורי, מתכוונים להפוך דף תוך כדי מלמול, “שיחפשו אותנו בסיבוב". רק שבמאזדה אומרים “תבואו תראו", ויש בזה משהו. אני לא אומר בינתיים אם זה טוב או רע, אני רק אומר שזו כבר לא אותה מכונית משעממת, שכבר גרסנו מרוב שימוש יתר.

יש לה תיבה אוטומטית פלנטארית בת שישה הילוכים, שעושה עבודה נעימה וחלקה. במהירות שיוט גבוהה, הרכב הזה יושב בול על המשבצת כשאת הדרך מ־0 ל־100 קמ"ש הוא יעשה תוך 8.5 ש׳.

מאזדה 3. צילום: יח"צ
מאזדה 3. צילום: יח"צ | מאזדה 3. צילום: יח"צ

אם כבר רכבים עוצמתיים, אז קרסו מוטורס הביאה את רנו מגאן R.S. החדשה. אל תתבלבלו עם המגאן התמימה שאתם מכירים מהחניה ליד הבית, כי זו כבר עולה 235 אלף שקל. למה? כאן מדובר ברכב ביצועים בעל מנוע בנזין בנפח 1,800 סמ"ק, הספק של 280 כ"ס ומומנט של 39.8 קג"מ, שזמין כבר ב־2,400 סל"ד. את הדרך מ־0 ל־100 קמ"ש המכונית תעשה תוך 5.8 שניות.

נהג המרוצים הישראלי ירין שטרן זכה באליפות ה־G1 סיריס, זו השנה השנייה ברציפות. שטרן עשה זאת על מסלול אדריאה אינטרנשיונל ספידוויי שבצפון איטליה. בסוף השבוע נערכו שני מרוצים, ושטרן, שהוביל את טבלת הנהגים, היה צריך להבטיח את הזכייה בתואר. הנהג הישראלי עשה זאת כבר במרוץ הראשון כשניצח, ופרישה במרוץ השני, בגלל תקלה בתיבת ההילוכים, לא מנעה ממנו את ההישג.

תגיות:
מאזדה 3
/
ביקורת רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף