לעלות על הסקאלה: סקודה סקאלה סופר עממית וסופר חסכונית

הדבר הכי לא מחמיא שאפשר לומר על הסקאלה הוא שמדובר ברכב הקלאסי ביותר שיש עבור הקהל הישראלי. מדויק, חסכוני, נוח, בטיחותי ואפור. חלומה של כל אם יהודיה

אייל לוי צילום: עדי אבישי
סקודה סקאלה
סקודה סקאלה | צילום: יח"צ
2
גלריה

אני מכיר אתכם, יכול לספר איפה אתם גרים, היכן אתם עובדים, כמה ילדים יש לכם, ואיפה תהיו ביום שישי בערב. ספין? ארוחת ערב אצל ההורים של האישה. אם יש לכם סקאלה, כנראה שאתם לא הכי מגניבים בשכונה או שזה פשוט הרכב שנתנו לכם במקום העבודה, כי תפור לה על המצח בענק “צי רכב".

כמו שאמרתי, כשנסעתי לירושלים עשיתי זאת דרך כביש 1 ולא השתעשעתי בכבישים המפותלים שליד נס הרים. זה רכב משפחתי מרובע ומהונדס לכך. בנסיעה הבינעירונית הוא אפילו שכנע. העברת ההילוכים הייתה חלקה, מהירות השיוט נעימה. זה לא רכב אטי, כמו שאפשר היה לחשוב. את הדרך מ־0 עד 100 הוא עושה ב־9.8 שניות, ואין לו בעיה לצאת לעקיפות אם תבקשו. אחיזת כביש, ריסון, גם היכולת שלו להתמודד עם פגעי הכביש בהחלט ראויה לציון.

פחות אהבתי את הנסיעה העירונית, את השימוש במנגנון הסטופ־סטארט בזמן עצירות. יש רכבים שבהם העסק כמעט לא מורגש, כאן בהחלט ידענו מתי הוא בחר להניע מחדש, אז פשוט ניתקנו אותו.

סקודה סקאלה. צילום: יח"צ
סקודה סקאלה. צילום: יח"צ | סקודה סקאלה. צילום: יח"צ

זהו, אפשר להתחיל. אחרי 106 שנות פעילות מותג היוקרה אסטון מרטין מוציא את רכב הפנאי הראשון שלו - DBX (בתמונה למטה). כן, ג'יימס בונד יתחיל לאכול חול ובולדרים, ואתם יכולים להתחיל להזמין את הכלי שאמור להגיע הנה ברבעון השני של 2020. מחירו? 1.69 מיליון שקל. קטן עליכם. קצת על התכשיט היוקרתי. אורכו 504 ס"מ, בסיס גלגליו 306 ס"מ, משקלו 2,245 ק"ג ואפילו בגאז' ענק סידרה לכם היצרנית - גודלו 632 ליטר. הרכב מחזיק ברשותו מנוע עוצמתי בנפח 4,000 סמ"ק, הספקו 550 כ"ס והוא יגיע מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 4.5 שניות.

עוד רכב אייקוני שאמור להגיע במהלך השנה הבאה הוא שברולט טרייל־בלייזר, שהושק רשמית בשבוע שעבר בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס. זה כבר לא הרכב המאיים של פעם, אפילו בהיצע של שברולט הוא מונח בין אחיו הגדול האקווינוקס לטראקס, היותר קטן, והוא יוצע עם שני מנועי טורבו צנועים בנפחם 1,200 ו־1,300 סמ"ק, שאותם תנייד תיבה אוטומטית רציפה בת תשעה הילוכים.

במסגרת הקרב הבלתי נגמר, צ'מפיון מוטורס החליטה להנגיש עוד יותר את רכב הפנאי - פולקסוואגן טיגואן, שיוצע כעת ברמת גימור קומפורטליין שמחירה 170 אלף שקל. עד עכשיו טיגואן הוצע ברמת גימור גבוהה יותר, אבל גם לזו יש מה להציע. אפשר למצוא אצלה מנוע טורבו בנפח 1,500 סמ"ק, בעל הספק של 150 כ"ס, מערכות בטיחות אקטיביות וחישוקי 17 אינץ'. יקר? לא בהשוואה לאסטון מרטין.

תגיות:
ביקורת רכב
/
סקודה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף