לשם השוואה, המצב בעולם הוא מעט שונה. בדיוק בשבועות אלו יבואני הרכב בישראל נערכים לקראת מחסור צפוי ברכבים, שנובע מקשיי ייצור ומבעיות בתעשיית האלקטרוניקה העולמית. מצד שני, שוק הרכב בישראל נחשב חזק ויש מעל 3 מיליון כלי רכב פרטיים על כבישי הארץ שמסוגלים עדיין לשמש בתור אלטרנטיבה.
אם התקציב לא מהווה פקטור בתהליך קבלת ההחלטות, יכול להיות שהייבוא האישי יהיה עדיף. בייבוא אישי יש בדרך כלל יותר אפשרויות לבחור מתוכן, ניתן להחליט על העיצוב הספציפי של הדגם המועדף ואפשר גם להיעזר בשירות של חברות שמתמחות בכך בתמורה לתשלום עמלה. אם עושים את הכל לבד, ניתן אפילו לחסוך בהוצאות בהשוואה לרכישה של אותם דגם ישירות מהיבואן.
מנגד, היתרון של רכישה מהיבואן בא לידי ביטוי בשקט נפשי ובאחריות. כאשר היבואן הרשמי הוא זה שמוכר לנו את הרכב, יש לנו אל מי לפנות בכל מקרה של תקלה וכל ההתנהלות היא בעברית וללא עיכובים.
מבחינתנו כציבור הנהגים, הדגש צריך להיות על מודעות גבוהה יותר למה מגיע לנו ומה אפשר לדרוש. כך נשיג את הרכב המתאים, במחיר משתלם ובמינימום מאמץ.