כנאמר, טסלה היא אחת מיצרניות הרכב הראשונות שהחלו לשלב ברכביהן מערכות נהיגה, שיש להם מרכיבים אוטונומיים (השימושיים ליותר מצבים, מאשר מצבי חירום). רכב אוטונומי, הוא זה שיכול לנסוע בדרכים, להגיב לזרזים בדרך "ולגירויים" (Stimulus), ללא מעורבות אנוש – אלא דרך פעולות פנימיות בתוכנה. מתי להאיץ, להאט – היכן לפנות, איך לציית להנחיות תנועה, וכד'.
דעתנו בנושא, היא שגם אם לנהג (בסופו של יום), לא תהיה שליטה מיידית ועצמאית ברכב, וזו תואצל לידי תוכנה וחומרה מתאימה – הרי שעדיין יהיה ניתן לרכוש ביטוח, כדי לכסות תאונות באופן רגיל. שכן, הן לא תמיד קשורות לרכב הנוסע, וגם בתוכנה יש תקלות. יתרה מכך, לא תוכנה, ולא מכונה – אמורות להיות ללא פגמים. אם כי, תיאורטית – שכך יהיה הדבר, לפחות עבור תוכנה. על כן, גם אם טסלה לא תציע אחריות יצרן – איננו, באופן אישי, רואים סיבה לכך שלא יהיה ביטוחים בפועל, בהמשך – גם עבור רכב אוטונומי לחלוטין.
כאשר, כל אלו מציינים סטטיסטיקות. נכון הדבר גם לרכבים. המותג, דגם המנוע – וכיוצא בזה, יכולים לרמז על השלכות בנוגע לתפקוד הרכב, ומצבו בהמשך. ואולם, במצבים בהם אין תקדים – כמו מכוניות אוטונומיות (או מעופפות), אין בדיוק סטטיסטיקה קודמת, שניתן לאסוף במקרה. ועל כן, ההשלכות על הביטוח יכולות להיות – שהתעריף יהיה גבוה מהרגיל, או שהביטוח לא יאושר.
כך או כך, ישנן שמועות שחברת הפול – תאגיד הביטוח שמאפשר ביטוח לנהגים שלא קיבלו אותו במקומות אחרים, או שפשוט בחרו לקבל אותו בתאגיד הפול – כנראה תבטח מכוניות אוטונומיות. כך או כך, דרך השוואת מחירים נכונה ונבונה, ניתן לגלות הצעות ביטוחיות מתאימות, בטווח מחירים משתנה.