שוק הרכב הישראלי, שהיה ידוע בשמרנותו, עבר לאחרונה מהפכה של ממש. הרכבים החשמליים, שדשדשו במשך שנים וגם נחלו מספר כישלונות, פרצו סוף־סוף לתודעת הרוכשים ולכבישי ארצנו. מה מציע עולם הרכב החשמלי? הכל בפרויקט המיוחד שלפניכם.
שנת 2021 תיזכר כשנת הפריצה של הרכבים החשמליים בישראל - עם מסירות של כ־10,000 רכבים חשמליים, שהיוו גידול של 567% במסירות ביחס ל־2020. מחירי הדלק הגואים, תחנות הטעינה שצצות כמו פטריות אחרי הגשם וטווחי הנסיעה המשופרים של הרכבים החשמליים רק מאיצים את המסירות, שימשיכו לגדול ב־2022 בצורה משמעותית. לראיה, כבר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית נמסרו קרוב למחצית מסך הרכבים החשמליים שנמכרו בכל השנה שעברה, וזאת על אף בעיות האספקה הנובעות ממשבר השבבים והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שהשביתה חלק מהמפעלים.
מבין הרכבים החשמליים המשווקים כיום בישראל ניתן למצוא מגוון רחב של רכבים בשלל פלטפורמות: 208 של פיג'ו בקטגוריית הסופר־מיני; C4 של סיטרואן בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות; ב.מ.וו I4 בקטגוריית המשפחתיות; Taxi London של E.V. Motors, הפונה לשוק המוניות; וכמובן, בהתאם לצו האופנה הנוכחי, מגוון רחב במיוחד של רכבי פנאי בגדלים שונים, כגון: MG ZS EV המחודש, מקסוס יוניק 5, ג'ילי גיאומטרי C, סקייוול ET5, איווייז U5, הונגצ'י E־HS9 ועוד. בולט בקטגוריית רכבי הפנאי הוא יונדאי איוניק 5 בעל העיצוב הייחודי, שמציע מרווח פנימי נדיב הודות לבסיס גלגלים ארוך במיוחד של שלושה מטרים, טווח נסיעה ארוך של כ־450 ק"מ ושתי יחידות הנעה: אחורית עם 217 כ"ס וכפולה עם 305 כ"ס.
במהלך השנה הנוכחית יושקו בישראל עשרות דגמים חשמליים חדשים, חלקם של יצרניות אשר טרם נראו על אדמת הקודש. מבולבלים? אל דאגה. אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר בנושא.