לעוף ב-240 קמ"ש: הטכנולוגיה של הרכבות המהירות בדרך לרכבים הפרטיים?

חוקרים באוניברסיטה בסין בוחנים הנעת מכוניות באמצעות עילוי מגנטי, כמו ברכבות מהירות, ומעריכים שהטכנולוגיה תחסוך שימוש באנרגיה ותגדיל את טווח הנסיעה של המכונית

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
הטכנולוגיה החדשה תעשה סוף לפקקים?
הטכנולוגיה החדשה תעשה סוף לפקקים? | צילום: ארכיון פלאש 90

על פי הדיווח, החוקרים בחנו שמונה מכוניות, בעיקר כדי לעמוד על אמצעי הבטיחות הדרושים בנסיעה מהירה. לפי דוח הבדיקה, אחת המכוניות הגיעה למהירות עצומה של 240 קמ"ש, כתוצאה מהיעדר חיכוך עם כביש. לפי אחד החוקרים יש למכונית כזאת פוטנציאל לצמצם את השימוש באנרגיה לצורך הנעת הרכב וכן להגדיל את טווח הנסיעה.

למעשה מדובר בטכנולוגיית עילוי מגנטי, שבה משתמשות כבר כיום רכבות נוסעים מהירות. רכבות כאלה קיימות מאז שנות ה-80 שלך המאה הקודמת ואילו בסין עצמה השיקו בשנה שעברה רכבת כזו שהגיעה למהירות מסחררת של יותר מ-620 קמ"ש.

המכשול הגדול ביותר בפני שימוש נרחב בטכנולוגיה הזאת לרכבים פרטיים היא הצורך בבניית תשתית רחבה של אוטוסטרדות אלקטרו-מגנטיות, שככל הנראה תיקח שנים ותעלה הרבה מאוד כסף.

תגיות:
תחבורה
/
מכוניות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף