כל סטארט-אפ, יזם או יזמית מתחילים מבינים שבעידן הנוכחי, שבו כולנו מחוברים באמצעות רשת האינטרנט, הבסיס לכל עסק מצליח הוא תקשורת. הצורך בקו פתוח וברור מול שאר העולם, במהירות שעולם העסקים דורש, הופך את ידע השפה האנגלית לחובה, ולא המלצה בלבד.

מחקר של אוניברסיטת Sepuluh Nopember Institute of Technology באינדונזיה, שבחן את הנושא, העלה את הממצאים הבאים: ""אנגלית הפכה לשפה גלובלית המשמשת בהיבטים שונים של חיינו, במיוחד העסקי. אנגלית בעולם העסקים חשובה מאוד ליצירת שיתופי פעולה ותקשורת בין יזמים בקנה מידה בינלאומי. לכן בכל חברה חייבי שיהיה משאבי אנוש שמבינים ושולטים בשימוש בשפה האנגלית".

מחברי המחקר מדגישים כי עסק שרוצה להיות מסוגל להמשיך לצמוח, ולהצליח ברמה הבינלאומית, חייב להיות בעל כישורי תקשורת באנגלית. בשלב ההמלצות, מצביעים מחברי הדו"ח על הצורך בכך שהסטודנטים לניהול עסקים ילמדו את השפה האנגלית, ועל כך שהמדינה צריכה לעודד זאת, כדי שהם יוכלו לבנות בעצמם עסקים מצליחים ברמה בינלאומית.

חשוב להבין, החשיבות בהבנת אנגלית, ולדבר אותה בצורה ברורה, אינה רק כדי ליצור אירועים חיוביים, אלא גם למנוע אירועים שליליים. תקשורת לקויה יכולה להיות אחד המכשולים העיקריים להרחבת העסק או הצלחה בעסקים. אם אתם מבקשים או מבקשות לקחת את הסטארט-אפ למדינות שכנות או הרחק מעבר לים, זה אמנם פותח חלונות רבים של הזדמנויות, אך גם מקומות לכישלון, במיוחד בהיעדר שפה. דמיינו ישיבת זום שבה הפיץ' עובר בצורה מסורבלת בגלל קשיי שפה וחוסר ביטחון.

גם שמדובר באנשי ונשות מקצוע פרטיים, או יזמים ויזמיות, שמחפשים עבודות או הזדמנויות לשיתופי פעולה, אנגלית היא כלי בסיסי ורווחי לתפקוד יעיל בסביבה בינלאומית. לא משנה מה המקרה, אפשר לשפר את ההצלחה העסקית על ידי שיפור כישורי האנגלית, למעשה בימינו זה חובה.

איך אנגלית יכולה לעזור לכם להרחיב את העסק או להצליח בעולם העסקים? ראשית זה כלי שיכול לסייע לך לגוון את צוות העובדים שלך, גם אם אתה יזם קטן מישראל שפתח עסק מקוון, היכולת לתקשר עם צוות העובדים בשפה בינלאומית אחת תאפשר לכם יותר אפשרויות בחיפוש הצוות המתאים. בנוסף, היכולת לדבר עם משקיעים או יזמים אחרים ממדינות שונות יאפשרו לכם לסגור עסקאות ושיתופי פעולה חשובים להרחבת העסק או הגדלת התקציב שלו.

גם ברמה האישית ידע נרחב ושליטה בשפה האנגלית מועילים לקריירה. עובדים השולטים בשפה  האנגלית הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לקבלת קידום. בנוסף, בעידן שבו חברות רבות מחפשות לעשות אקזיט, ולהתמזג עם תאגידים בינלאומיים, יש העדפה לעובדים ועובדות בעלי כישורי שפה גבוהים שיוכלו להתמזג בהצלחה בזמן המעבר מחברה לחברה.

בנוסף, ידע טוב באנגלית מועיל גם בהרחבת ההשכלה על ידי למידה בחו"ל וקבלת תואר נוסף ללא ספק תעזור לקריירה. אבל כתיבת עבודה והצגת מחקרים באוניברסיטאות בחו"ל ידרשו מכם כישורי אנגלית טובים. יתרה מכך, שליטה טובה בשפה האנגלית תסייע לכם גם ליהנות בחווייה הכוללת במוסד החינוכי וליצור קשרים חברתיים.

השליטה בשפה האנגלית גם מסייעת באופן כללי כשאתם נוסעים, בין אם זה בהזמנות כרטיסי טיסה או הזמנת מלון, היכולת להבין את ההודעות במערכות השמע בשדות התעופה ותחנות ההסעה, לדעת לקרוא מפות וזיהוי שמות רחובות, הזמנת מזון ושתייה, המרת כספים, ועוד ועוד מפגשים חברתיים ושירותים שיהיה לכם קשה לפגוש או לקבל ללא האנגלית. חשוב מכך, יהיה לכם מאוד מגביל להכיר חברים חדשים או קשרים עסקיים חדשים בזמן הטיול, ללא יכולות השפה המתאימות. 

לסיכום, השפה האנגלית היא הכלי החשוב והבסיסי ביותר לתפקוד עסקי יעיל בסביבה בינלאומית. ידיעת השפה האוניברסלית הזו תסייע לכם לתקשר בין תרבויות ולהרחיב את העסק לרמה גלובלית.  היא מכסה מגוון רחב של תקשורת בעל פה ובכתב, החל משיחות טלפון ועד מיילים, ממשא ומתן ועד פגישות, ומשמירה על קשרים עסקיים ועד לניהול סכסוכים. אתם צריכים אנגלית כדי להיות מסוגל לעשות את כל אלה בקנה מידה עולמי. וכמובן כדי לתחזק את הקשרים העסקיים החשובים שימנפו אתם קדימה להצלחה.

הדרך לתפקיד הבא עוברת בלייטוק