ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) לקריאה ראשונה הצעה לתיקון חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, שתבטיח ייצוג בחברות ממשלתיות.

התיקון לחוק שמקודם על ידי משרד המשפטים ומשרד העבודה, מציע לחייב חברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות המעסיקות למעלה ממאה עובדים להקצות 5% מכוח האדם לאנשים בעלי מוגבלויות. 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר לאחר אישור התיקון לחוק לקריאה ראשונה: "התיקון לחוק אותו הבאנו היום לאישור ועדת השרים לחקיקה, כך שחברות ממשלתיות יחוייבו להעסיק אנשים עם מוגבלות, מהווה בשורה גדולה וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה. אני מצפה שהליכי החקיקה יקודמו בכנסת באופן מהיר. אני משוכנע שהעברת החוק תפתח אפשרויות תעסוקה חדשות רבות בפני אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות".

יריב לוין ודודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יריב לוין ודודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים, דודי אמסלם: "מדובר בנושא קרוב לליבי, אותו אני מלווה שנים רבות, עוד בשבתי כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. אני חושב שיש לנו כאן הזדמנות לתקן עוול היסטורי ולשפר ולקדם אנשים עם מוגבלות - מעשה ראוי, נכון ומוסרי.

שר העבודה, יואב בן צור: "כאיש רווחה וחינוך עשרות שנים, פעלתי רבות לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. צמצום הפערים בשוק התעסוקה בין הקבוצות השונות בחברה היא משימה לאומית וחשובה. עתידנו כחברה חזקה, מוסרית ומאוחדת תלוי ביכולת שלנו לדאוג בראש ובראשונה לאוכלוסיות מוחלשות דרך שילובן בחברה. מוגבלות אינה מגבלה ולכל אדם יש את הפוטנציאל להצליח להשתלב בעבודה ובחברה".