הכתבה נכתבה בשיתוף המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

אם גם אתם נמצאים בשלב הבחירה, להלן מספר פרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש לפני שמקבלים החלטה:

העריכו את הצרכים והדרישות שלכם מרואה החשבון
בשלב הראשון יש לקבוע את הצרכים החשבונאיים והכלכליים הספציפיים של העסק וכחלק מכך, גם להבין את רמת המומחיות הדרושה מצדו של רואה החשבון. כדאי לקחת בחשבון פרמטרים כמו: גודל העסק שלכם, השלב בו אתם מצויים,  רמת המורכבות של העסקאות הפיננסיות העכשוויות או אלו הצפויות וכל דרישות מיוחדות המצריכות מומחיות והבנה מצד רואה החשבון כגון מיסוי בינלאומי, ניהול מלאי וכיוצא בזה.

נסו לחפש המלצות אמינות על רואה החשבון 
לפני בחירת רואה חשבון, קיימת חשיבות גבוהה לבדוק המלצות וחוות דעת על אותו איש מקצוע. יש לבקש המלצות מבעלי עסקים קטנים אחרים, יזמים או אנשי מקצוע מאותו הענף או עם עסק בסדר גודל דומה. חפשו הפניות ממקורות מהימנים שהיו להם חוויות חיוביות עם רואי חשבון ויכולים לספק לכם רשמים חיוביים ולסייע לכם בבחירת איש המקצוע המתאים. הניסיון שלהם וקבלת ההמלצה ממקור ראשון יכול לספק תובנות חשובות ולעזור לכם ליצור רשימה קצרה של מועמדים פוטנציאליים.

בדקו כישורים, תחומי התמחות ואישורים
ודאו שרואי החשבון האופציונאליים אותם אתם שוקלים הינם אנשי מקצוע מוסמכים. יש לוודא שהם אכן בוגרי לימודי חשבונאות, שיש ברשותם את ההסמכות הנדרשות לעיסוק בתחום וכיוצא בזה. אישורים אלו יאפשרו לכם להיות רגועים שרואה החשבון בו אתם בוחרים אכן עומדים מוסמכים לבצע את עבודתם ולהעניק את שירותיהם ואין שום סיכוי שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם אנשי מקצוע לא אמינים אשר עלולים לסבך אתכם עם החוק.

בדקו שירותים ותחומי התמחות 
חפשו רואי חשבון שיש להם ניסיון בעבודה עם עסקים קטנים בענף הספציפי אליו משתייך העסק שלכם. היכרות עם האתגרים והתקנות הפיננסיים הייחודיות של הענף הפרטני אליו משויך העסק יכול להוות כיתרון. רואי חשבון המתמחים בתחומים פרטניים אלו יבינו טוב יותר את צרכי העסק שלכם ויספקו ייעוץ ופתרונות מותאמים.

יש לקחת בחשבון שרואי חשבון שונים יכולים להציע גם שירותים שונים כמו: תכנון פיננסי, תקצוב, ניהול תזרים מזומנים, יעוץ אסטרטגי ועוד.
בחינת השירותים תאפשר לכם להגיע למסקנה חד משמעית אם אותו רואה חשבון אכן ערוך לספק לכם מענה על כל הדרישות והצרכים. 

העריכו את הניסיון ואת המוניטין של רואה החשבון 
מומלץ לבצע הערכה מעמיקה של הניסיון של רואה החשבון ולבדוק גם את המוניטין שלו בתחום. יש להציג לרואי החשבון שאלות על שנות הניסיון שלהם, סוגי הלקוחות איתם הם עבדו והצלחתם בטיפול בעניינים פיננסיים לעסקים קטנים. בקשו הפניות וצור קשר עם לקוחות קודמים בכדי לאמוד את מידת שביעות הרצון שלהם.

לסיכום, מכיוון שלתפקידו של רואה החשבון יכול להיות בעל השפעה רבה על הצלחת העסק, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על בחירה באיש מקצוע מנוסה, מקצועי ואמין. בחירה של רואה חשבון תאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שהוא יהווה ככתובת המתאימה לכל בעיה או נושא פיננסי אשר יכול לעלות לאורך פעילות העסק. מהסיבה הזאת, כדאי ומומלץ להשקיע את הזמן הנדרש בבחירת רואה החשבון ולקבל החלטה שלמה ונבונה שאכן מדובר באיש המקצוע הנכון. 

הכתבה נכתבה בשיתוף המרכז האקדמי למשפט ולעסקים