ההגדרה עובד Hipo (בניגוד אולי לאסוציאציה הראשונית למושג) מיוחסת לעובד בעל פוטנציאל גבוה להצליח בארגון (Hipo=High Potential). עובדים כאלה יתבלטו, יקודמו במהירות ויהיו בעלי הכישורים הדרושים לתפקידי ניהול. הם בעלי רעב לצמיחה ומוצאים הזדמנויות חדשות להגיע אליהן בעקביות.

עם בת הדודה ועם החמות: גבר ממרכז הארץ נתפס בוגד בערב החתונה
באוסטרליה מזהירים: תרופות ותוספים שמכילים את התבלין האהוב עלולים לגרום למוות

מחקרים מראים, כי עובדים כאלה מוסיפים 91% יותר ערך לחברה מהעובד הממוצע והישגיהם הגבוהים עוזרים למתג את החברה גבוה יותר. 

עובדי Hipo הם בעלי מספר תכונות שעוזרות להם לסלול את דרכם בבטחה לתפקידים נחשקים ולקידום בארגון. אבל לא כל עובד עם יכולות גבוהות והישגים הוא כזה. 

רינת קרן-הרמן, מנכ"לית ב-Mind פתרונות גיוס ל-Healthtech, מציגה שבע שאלות שיסייעו לכם לבדוק האם אתם עובדים כאלה.

האם אתם מונעי הצלחה?

חשוב להיות מונע קריירה ולהתמקד בהצלחה אישית, אבל החשיבה על הצמיחה של החברה מבדילה בין עובד רגיל לעובד בעל פוטנציאל גבוה. בדקו עם עצמכם האם אתם שואפים להשיג הצלחות אשר יתרמו להצלחתה הכוללת של החברה? לא משנה אם אתם בליבת הביזנס, בתפקידי משאבי אנוש, כספים או אחרים - האם אתם מכוונים בשאיפות ובמעשים להצלחת החברה בראייה כוללת ולא רק לפרויקטים או למחלקות עליהם אתם אמונים?.

האם אתם להוטים להתחיל פרויקטים חדשים?

לעתים העומס והיומיום גורמים לנו לברוח מעבודה ואחריות נוספים, אבל ל-HIPO יש את הרעב לקחת על עצמם פרויקטים חדשים עם אחריות נוספת. הם לא רואים בכך נטל אלא הזדמנות לצמוח ולהפוך לנכס בעל ערך גם לחברה. הם שואפים לצמוח מפרויקטים חדשים, לפתח את כישוריהם ולהציג את עצמם בצורה הטובה ביותר. לכן בדקו, האם אתם אומרים "כן" לכל אתגר ופרויקט חדש?.

האם אתם מקבלי החלטות אסטרטגיים?

מטרות ארוכות טווח מניעות את הארגון. ל-HIPOs יש את היכולת לקבל החלטות בחוכמה ובתכנון נכון. הם שואפים לחשוב על העתיד ולהציב יעדים ריאליים לטווח ארוך שמתיישרים עם הזדמנויות צמיחה רחבות יותר. בדקו עם עצמכם, כמה רחוק אתם מסתכלים? האם יש לכם חזון, אותו אתם פורטים ליעדים ומטרות?.

האם אתם פרואקטיביים במצבים הדורשים מנהיגות?

להיות רעבים לצמוח ולהוטים ללמוד לא מספיק כדי להתבלט כעובד HIPO. עובד בעל פוטנציאל גבוה תמיד מקפיד לקחת יוזמה מבלי שיש צורך להאכיל אותו בכפית. הם רוצים ללמוד דברים חדשים ולהוביל. לכן בדקו, עד כמה אתם מאתגרים את הסטטוס -קוו?.

האם אתם יעילים בניהול לחץ?

חוסן הוא כלי רב עוצמה שיש לכל מנהיג. סיטואציות עלולות להיות מאתגרות במיוחד לפעמים, ומנהל ראוי חייב לטפל בהן בשלווה מבלי לחשוב על הלחץ. עובדים אלה מתייחסים למצבים מאתגרים כהזדמנויות צמיחה ולא כמכשולים. שאלו את עצמכם, האם אתם מתנהלים בלחץ או שהלחץ מנהל אתכם?.

האם אתם גמישים?

כל עסק צריך לעבוד במהירות גבוהה כדי לשגשג בתחרות הקיימת. HIPO הוא עובד בדיוק כזה, המסתגל במהירות לשינויים ומבצע שינויים נחוצים בדפוס הקיים במידת הצורך. כמה מהר אתם מאמצים שינויים?.

האם אתם טובים בבניית מערכות יחסים?

מנהלים מצוינים לא יכולים לחשוב רק על עצמם. הם צריכים לחשוב על כולם בצוות ולסייע להם להגביר את הפרודוקטיביות שלהם. מנהל הוא משאב חשוב עבור הצוות שלו ומטרתו לאפשר לכל אחד מהם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו. לכן בחנו, עד כמה אתם מכוונים לאפשר לאחרים לעשות את עבודתם בצורה מצוינת?.

רינת קרן-הרמן (צילום: נירי גתמון)
רינת קרן-הרמן (צילום: נירי גתמון)