הכתבה נכתבה בשיתוף פי אר אונליין

כך תוכל לבחור קורס פסיכומטרי מומלץ שיעזור לך להצליח בבחינה

אלפי תלמידים שרוצים לעשות תואר באקדמיה נדרשים להציג ציון פסיכומטרי לצד תעודת הבגרות. ככל שהתואר מבוקש יותר, כך ציון הפסיכומטרי ודרישות הקבלה גבוהים יותר.

בעבור רוב התלמידים שניגשים לפסיכומטרי, הבחינה היא המכשול העיקרי בהתקבלות לאוניברסיטה. זאת, מכמה סיבות: הבחינה הפסיכומטרית קשה; יש הרבה מאוד נושאים מורכבים שצריך ללמוד בזמן קצר; הבחינה בנויה על זמן והרבה תלמידים מתקשים לפתור שאלות בפחות מדקה ועוד.

אלה הן הסיבות שבגללן תלמידים רבים בוחרים ללמוד באמצעות קורס פסיכומטרי שיעזור להם להתמודד בהצלחה עם כל הקשיים בבחינה. 

כדי לסקר בצורה האובייקטיבית ביותר את המצב הקיים, שוחחנו עם מומחה לפסיכומטרי ועם תלמידים שלמדו למבחן במכונים שונים (חלקם ניגשו מספר פעמים לבחינה) ; קראנו הרבה ביקורות ולבסוף בחרנו את הקורס הכי מומלץ. 

הקורס המומלץ נבחר באמצעות שקלול של כמה גורמים: על פי דירוג של גוגל חוות דעת; על פי מדגם שביעות רצון של תלמידי הקורס; תנאים כלליים של המכון, כמו גודל כיתה, רמת הוראה וספרי לימוד ועוד. התוצאות מפתיעות! 

אז לטובת כל מי שעדיין לא יודע אילו קורסי פסיכומטרי קיימים ואיפה הכי מומלץ ללמוד, ריכזנו כאן מידע על קורסי הפסיכומטרי הכי מומלצים ומבוקשים בתחום!

1. קורס פסיכומטרי של מור קורן – הציונים הגבוהים ביותר
מור קורן הוא מכון פסיכומטרי ותיק (החל משנת 2006) ויש לו אלפי בוגרים מרוצים. בית הספר מציע מספר מסלולים, ביניהם: קורס פסיכומטרי לחיילים משוחררים; קורס מועדון 700; קורס לתלמידי תיכון ועוד.

מי שיבחר ללמוד במור קורן יקבל: מורים מעולים עם הרבה ניסיון (לכל מורה יש בממוצע יותר מ-10 שנות ניסיון); ערכה של ספרים ברמה גבוהה שלא מפסיקה להתעדכן; כיתה קטנה והומוגנית; אפשרות לשלב בין לימוד פרונטלי לזום ועוד.

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-10 תלמידים; משך הקורס כ-3 חודשים; מחיר (לפני הנחה) כ-7,420 שקל. 

2. קורס פסיכומטרי של יואל גבע – מורים מעולים עם ניסיון של שנים
כל מי שמחפש קורס פסיכומטרי, ככל הנראה מכיר את בית הספר יואל גבע. תלמיד שיבחר ללמוד ביואל גבע יקבל מעטפת לימודים מלאה, החל מאתר אינטרנט מתקדם, מורים ותיקים עם הרבה שנות ניסיון, ערכה של ספרי לימוד המכילה אלפי שאלות ועוד.

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-35 תלמידים; משך הקורס כשלושה חודשים; מחיר (לפני הנחה) כ-10,740 שקל.

3. קורס פסיכומטרי של היי קיו – מתאימים לך מסגרת
היי קיו, למי שלא יודע, היא רשת נוספת ללימודי פסיכומטרי. תלמיד שיבחר ללמוד בהיי קיו יקבל: מורים מנוסים, ערכה של ספרים, אתר מתקדם לתרגול, קורס שנבנה בהתאמה אישית ועוד.

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-26 תלמידים;  הקורס כולל כ-24 מפגשים (20 מפגשים בקורס פלוס 4 מפגשי מכינה); מחיר (לפני הנחה) כ-6,940 שקל. 

4. קורס פסיכומטרי של קידום – פסיכומטרי עושים בקורס המוביל
קידום היא רשת ותיקה ללימודים הקיימת מעל ל-35 שנה! תלמיד שיבחר ללמוד בקידום יקבל: צוות של מורים מנוסים; חומרי לימוד; גישה לאתר אינטרנט מתקדם; תמיכה ועזרה במהלך הקורס ועוד.    

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-30 תלמידים;  הקורס כולל כ-25 מפגשים; מחיר (לפני הנחה) כ-8,580 שקל.

5. קורס פסיכומטרי של 800 – לא מתפשרים באף תחום
בית ספר שמורים הקימו! תלמיד שיבחר ללמוד ב-800 יקבל: צוות של מורים טובים; חומרי לימוד; יחס אישי, ראש פתוח ופתרון אמיתי לכל בעיה שתתעורר. 

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-20 תלמידים;  הקורס כולל כ-12 שבועות; מחיר (לפני הנחה) כ-8,480 שקל.

6. קורס פסיכומטרי של ניב רווח – אפשר ללמוד לבד
הקורס של ניב רווח מאפשר לכל תלמיד ללמוד לפסיכומטרי באופן עצמאי. תלמיד שיבחר ללמוד בניב רווח יקבל: גישה לשיעורים מוקלטים; חומרי לימוד; סימולציות; חיבור לקבוצת ווטסאפ ועוד. 

שווה לדעת – החל מזמן הרישום התלמיד מקבל גישה לשיעורים למשך שישה חודשים; מחיר (לפני הנחה) כ-4,542 שקל (בהתאם למסלול – יש מסלולים זולים יותר).

7. קורס פסיכומטרי של אנקורי – שיטת לימוד חדשה ומתקדמת
בית הספר של אנקורי הוא מהוותיקים! (קיים יותר מ-40 שנה). תלמיד שיבחר ללמוד באנקורי יקבל: סגל של מורים; חומר לימוד מגוון; שיטות לימוד מתקדמות; יחס אישי ועוד. 

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-20 תלמידים;  הקורס כולל כ-28 מפגשים (בהתאם למסלול); מחיר (לפני הנחה) כ-9,860 שקל.

8. קורס פסיכומטרי של איזי ווי – פשוט להצליח בפסיכומטרי
באיזי ווי ניתן ללמוד לפסיכומטרי בכמה מסלולים. תלמיד שיבחר ללמוד באיזי ווי יקבל: בחירה במסלול ייעודי החל מקורס בכיתה, קורס בזום, קורס ללקויי למידה,  צוות של מורים, חומרי לימוד ועוד. 

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-26 תלמידים;  הקורס כולל כ-25 מפגשים (20 מפגשים בקורס פלוס 5 מפגשי מכינה); מחיר (לפני הנחה) כ-7,924 שקל.

9. קורס פסיכומטרי של זינוק – קורס ללקויי למידה
בית הספר של זינוק מתמחה בלימוד של תלמידים עם לקויות למידה. תלמיד שיבחר ללמוד בזינוק יקבל: צוות של מורים; ערכת ספרי לימוד; עזרה בהגשת בקשה להקלות ועוד. 

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-20 תלמידים; משך הקורס כ-16 שבועות (12 שבועות בקורס פלוס 4 שבועות מכינה); מחיר (לפני הנחה) כ-11,960 שקל. 

10. קורס פסיכומטרי של טלמור – למי שמכוון גבוה
בטלמור יכולים ללמוד לפסיכומטרי תלמידים מאזור חיפה והקריות. תלמיד שיבחר ללמוד בטלמור יקבל: סגל של מורים ותיקים; ערכת ספרים; אפליקציה ועזרי לימוד ועוד. 

שווה לדעת – גודל כיתה ממוצע כ-22 תלמידים;  הקורס כולל כ-24 מפגשים (כ-5 שעות כל מפגש); מחיר (לפני הנחה) כ-6,740 שקל. 

מה עוד מומלץ להביא בחשבון בבחירת קורס פסיכומטרי

תכלס, איך לבחור קורס פסיכומטרי
אז נכון, השוק מוצף במכוני פסיכומטרי ומי שיעשה סקר שוק שטחי, ככל הנראה יירשם אצל נציג המכירות הכי ממולח. זהירות! אם תצטרך לעשות פעם נוספת פסיכומטרי, את הנציג הנחמד שנתת לו את פרטי האשראי בטלפון זה ממש לא יעניין! 

תלמיד חכם בוחר בהתאם ליתרונות הקורס ולא בהתאם לכושר השכנוע של הנציג! לכן הוא יבדוק שהקורס שהוא רוצה להירשם אליו כולל דברים כמו: מורה מעולה שיודע להסביר; ספרי לימוד מעודכנים עם הסברים פשוטים לכל שאלה; כיתה קטנה והומוגנית ועוד. 

על מה לא מומלץ להתפשר
רמת המדריך
– לא מומלץ להתפשר וללמוד אצל מדריך שבמועד האחרון קיבל קצת יותר מ-720 ושיש לו מעט ניסיון בהדרכה – הוא יעשה עליך סטאז'!

מדריך מעולה שאוהב ללמד יפשט לך את החומר; יעביר בצורה פשוטה וברורה גם נושאים מורכבים בבחינה ויקל עליך באופן משמעותי ללמוד את החומר. אנו ממליצים ללמוד ממורה מעולה ומנוסה שאוהב את המקצוע.

כדאי לדעת – ניתן למצוא מורים טובים עם הרבה ניסיון במור קורן, יואל גבע ועוד. 

חומר לימוד – זה שלמכון יש ספרי לימוד, אתר אינטרנט לתרגול והקלטות, לא אומר שרמת השאלות בספרים תואמת את רמת השאלות בבחינה הסופית!

בבדיקה שלנו, צר לנו לשתף, מצאנו ספרי לימוד של מכוני פסיכומטרי מוכרים שרמת השאלות בספרים שלהם נמוכה ולא תואמת את רמת השאלות במבחן הסופי! 

חשוב שתפנים, תלמיד שילמד מערכה של ספרים שמכילה שאלות ברמה נמוכה יתקשה מאוד (על סף הבלתי אפשרי) להתמודד ולהצליח לפתור את השאלות בזמן אמת בבחינה.

אנו ממליצים ללמוד מערכה של ספרים עם שאלות מאתגרות ומעודכנות.

 כדאי לדעת – ערכה של ספרים עם שאלות ברמה גבוהה בשילוב סרטונים עם הסברים ניתן למצוא במור קורן ועוד. 

גודל כיתה – היום רוב התלמידים כבר הפנימו: ללימוד בכיתה של כ-34 תלמידים, כמו בתיכון, יש הרבה חסרונות. קצב הלימוד אינו אחיד; מתרגלים פחות בכיתה; יש פחות זמן לשאלות במהלך השיעור; מתרחשות הרבה הסחות דעת; מקבלים פחות יחס אישי ועוד.

לעומת זאת, לכיתה קטנה והומוגנית יש הרבה יתרונות – קצב הלימוד אחיד; מתרגלים יותר שאלות במהלך השיעור; המורה יודע באילו נושאים התלמיד מתקשה ויכול לעזור; יש הרבה יותר יחס אישי לכל תלמיד ועוד. 

אנו ממליצים ללמוד בכיתות קטנות (כ-12 תלמידים) והומוגניות.

כדאי לדעת – ניתן ללמוד בקבוצות קטנות (שימו לב, סביב ה-10 תלמידים בכיתה בלבד!), שבהן הידע של כל התלמידים הוא ברמה דומה במור קורן. 

ציון – על מנת להתקבל לתואר באוניברסיטה ברוב המקצועות המבוקשים, צריך ציון פסיכומטרי של 650 ומעלה! הציון הארצי הממוצע כיום עומד על 536 נקודות בלבד!

לא מומלץ ללמוד במכון שרוב התלמידים שלו מקבלים ציון ממוצע!

אנו ממליצים לך בחום ללמוד בקורס שהציונים של רוב תלמידיו עומדים הרבה מעל הממוצע!

כדאי לדעת – מבין בתי הספר שנבדקו (יש הרבה מכונים... לא ראינו צורך לבדוק את כולם) מצאנו את ממוצע הציונים הכי גבוה אצל מור קורן! תחזיקו חזק, הציון הממוצע של תלמיד בקורס של מור קורן גבוה בכ-100 נקודות מהממוצע הארצי ועומד סביב ה-638 נקודות! 

מחיר – מחיר קורס פסיכומטרי פרונטלי מתחיל מ-5,980 שקל ומגיע עד כ-11,960 שקל. 

אתה לא חייב לשלם כ-10,000 שקלים על קורס פסיכומטרי איכותי. עם זאת, לא מומלץ לבחור בקורס לא איכותי שלא ייתן מענה לצרכים שלך רק בגלל מחירו הנמוך.

מצאנו מספר לא מבוטל של תלמידים שחיפשו דרכי קיצור, נרשמו לקורס זול רק בגלל המחיר, ולא היו מרוצים מהקורס או מהציון שקיבלו. בסופו של דבר הם נאלצו ללמוד שוב לבחינה – כך יצא שהם שילמו מחיר כפול. פחות מומלץ!

הציון הפסיכומטרי ישפיע על העתיד האקדמי שלך! אל תחסוך על העתיד שלך!    

ולשאלת מיליון הדולר – איזה קורס פסיכומטרי הכי מומלץ!
מבין המכונים שנבדקו, בשקלול מספר גורמים, עלה כי מור קורן מנצח בגדול! על מנת להבין למה מור קורן ניצח את שאר המכונים במבדק החלטנו לשתף בהמלצה של תלמידה.

ליאור תמיר – הגעתי לקורס דרך שלושה חברים שלמדו בעבר אצל מור קורן. הציונים שהם קיבלו כבר בבחינה הראשונה היו 730, 718 ו-753. היה לי חשוב ללמוד בקורס שנותן טכניקות ותרגול רב שמקיף את כל החומר, מה שלגמרי קיבלתי במהלך הקורס. רמת הספרים גבוהה ביותר וזה חלק ממה שמכין אותך בצורה יסודית למבחן. בנוסף, המורים מעולים, קשובים לתלמידים ותמיד יש להם המון רצון לעזור. אם אתם מחפשים קורס פסיכומטרי איכותי עם מסגרת טובה והרבה תרגול, אני לגמרי ממליצה על הקורס של מור קורן.

להלן שאלות ותשובות שכדאי לדעת על מבחן הפסיכומטרי

שיטת לימוד – ללמוד בכיתה, בזום או בשיעורים מוקלטים
שיטות הלימוד החדשות מאפשרות לתלמיד ללמוד מהבית או באמצעות צפייה בהקלטות של השיעורים. כך ניתן ללמוד בכל מקום ובכל זמן. על אף החידושים, עדיין חלק גדול מהתלמידים מעדיפים מסגרת "רגילה" ולכן בוחרים ללמוד בקורס פרונטלי. אנו ממליצים לך לבדוק את כל שיטות הלימוד ולבחור בשיטה שהכי מתאימה לצרכים שלך. 

ותק והמלצות על המקום 
מצד אחד, אין כמו לערוך סקר מקיף בין חברים ולקבל המלצה על קורס או לקרוא חוות דעת של תלמידים שלמדו במקום. מצד שני, לא בטוח שהקורס שהחבר שלך לקח אכן מתאים גם לך. בנוסף, חשוב לדעת, המלצה בפורום על קורס פסיכומטרי ספציפי היא לא בהכרח אמיתית! ייתכן שהיא נכתבה על ידי צוות המכון! 

לכן טוב מראה עיניים – עשה בדיקה משלך על המקום, קבע פגישה אישית במכון, לך לשיעור ניסיון, וקרא חוות דעת וביקורות של תלמידים שלמדו בקורסים האחרונים. אין לנו ספק שזו הבדיקה הנכונה.

מה אורך ממוצע של קורס פסיכומטרי?
אורך הקורס, מספר המפגשים ושעות הלימוד משתנים בין מכון למכון. באופן כללי, זמן אופטימלי של קורס פסיכומטרי הוא כשלושה חודשים.

אנו לא ממליצים על קורס מזורז של חודש וחצי או חודשיים – יש כמות אדירה של חומרי לימוד ורוב התלמידים אינם מסוגלים ללמוד את כל הנושאים לבחינה בפחות מחודשיים וחצי! 

איזה ציון ניתן לקבל במבחן הפסיכומטרי?
בשונה ממבחן רגיל, שבו הציון המינימלי הוא 0 והמקסימום 100, הציון הפסיכומטרי נע בין 200 ל-800 נקודות.

כמה פעמים ניתן לגשת לפסיכומטרי?
כמה שרוצים, אין הגבלה על מספר הפעמים שבהן ניתן להיבחן בפסיכומטרי.

מה הסיכוי לקבל מעל 700 בפסיכומטרי?
הסיכוי של כל תלמיד שנבחן בפסיכומטרי הוא כ-5%, כלומר כ-1 מכל 20 יקבל מעל 700.

שווה לדעת – אצל מור קורן אחד מכל כ-5 תלמידים מקבל בבחינה מעל 700! 

לסיכום: אנו בטוחים שעכשיו אתה מבין היטב למה חשוב להשוות בין קורסי פסיכומטרי!

אנו ממליצים לך לבחור בהתאם ליתרונות כמו: כיתה קטנה; חומר לימוד ברמה גבוהה; מורה תותח עם הרבה אנרגיות חיוביות וציונים גבוהים – זה המתכון המנצח לבחירה נכונה של קורס פסיכומטרי!

הכתבה נכתבה בשיתוף פי אר אונליין