"זה תחום שמשנה לחלוטין את עולם התעסוקה והתעשייה. אנחנו בעיצומה של מהפכה", אומר הראל טייב, מנכ"ל Kryon Systems, שפתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית המאפשרת לבצע בבתי עסק אוטומציה של תהליכים - העברת עבודה שנעשית בידי אדם למכונות.

לטייב עבר עשיר ומגוון בתחום הניהול, שכולל חברות כמו מייקרוסופט, AVG ו־COMO. לפני כשנתיים הצטרף ל־Kryon כשהחברה מנתה 18 עובדים בלבד. "הייתה לחברה טכנולוגיה שמגובה בחמישה פטנטים ויכולות טכניות מצוינות, אבל היו קשיים בצד החזון והאסטרטגיה. בשנים האחרונות צמחנו, והיום אנחנו עובדים עם החברות הגדולות בעולם כמו AT&T, מייקרוסופט, VARIZON, חברות ביטוח כמו AIG וכן עם הבנקים הגדולים במדינה".

טייב מאמין, במידה רבה של צדק, שמקומו של העובד האנושי בשוק התעסוקה עובר מהפך. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מגלות את השימושים החדשים של טכנולוגיית ה־RPA (אוטומציה רובוטית של תהליכים), שבמילים פשוטות לוקחת מטלות אפורות שאינן דורשות יצירתיות או חזון מהעובד ומעבירה אותן לתוכנה. "היופי בעולם הזה הוא שכל תהליך לוגי בתוך הארגון שלך יכול להתבצע באמצעות עובד וירטואלי, המכונה", מדגיש טייב ומוסיף כי מנכ"ל אחד הבנקים הגדולים בגרמניה, דויטשה בנק, כבר הצהיר כי 50% מכוח האדם שלו, העומד על כ־97 אלף עובדים, יהפוך בשנים הקרובות לעובדים וירטואליים.

"כל עולם התעסוקה ישתנה לחלוטין בשנים הקרובות ויעבור לרובוטיקה", אומר טייב, "לאחרונה ישבתי עם בכיר באחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב שאמר לי שהחברות הקטנות משנות את הלך הרוח של הלקוח ומרגילות אותו לקבל כסף בקליק פשוט על העכבר, אבל מכיוון שהחברה שהוא עומד בראשה היא חברת ענק, הוא צריך לעבור תהליכים ממושכים המאריכים את זמן ההמתנה של הלקוח. אם אני יכול לצמצם את התהליכים האלה כך שעובד וירטואלי יעבוד מאחורי הקלעים מהר יותר, אני למעשה פותר לו את הבעיה".

המערכות של Kryon מציעות לעסק מגוון אפשרויות של אוטומציה: רובוט המותקן על מחשב החברה מאזין ומגלה לעובד אם הוא מזהה שביצע טעות או ממלא עבורו טפסים שאין לו זמן או כוח לטפל בהם. המכונה הווירטואלית יושבת על ענן, מקבלת שם משתמש וסיסמא ועובדת מאחורי הקלעים במקום העובד האנושי. היא גם מסוגלת להכניס ולהוציא מידע מהמערכת ולשלב בין כל האפשרויות. במילים אחרות ההייבריד, שמשמש עוזר אישי וירטואלי, מחובר לכל מה שיש, יודע להפעיל רובוטים אחרים ונותן להם משימות בהתאם לתוכניות העתידיות והאסטרטגיה של העסק.

"מנכ"לים מבלים כ25% מזמנם בתהליכים ארגוניים ואין לכך סיבה", מסביר טייב, "אנחנו צריכים שיספקו לנו את המידע בשביל לקבל החלטות ולבוא הרבה יותר חדים למשימות. בני אדם מעולים בנושאים שדורשים תקשורת, יצירתיות ודמיון ובזה אנחנו צריכים להתעסק".

החברה השיקה לאחרונה מוצר חדש שנקרא "פרוסס דיסקוברי", באמצעות התקנת קליינט לכל מחשב בחברה והאזנה שנמשכת כמה שבועות, אפשר לגלות אילו תהליכים ארגוניים ניתן להעביר לידיים הנאמנות של העובדים הווירטואליים, מה שעוזר להפחית את העלות הכללית של בניית מערכת אוטומציה למשרד. "אני יכול לראות אילו תהליכים בארגון אינם נמצאים בהפקה אבל מהווים בסיס שאפשר לעבוד אתו", מסביר טייב, "המערכת יודעת גם להתביית על נושאים ספציפיים, כך שלדוגמה אני יכול לעקוב אחר עבודת צוות המכירות שלך ולא אחר הגלישה בפייסבוק. אחרי שהמערכת מזהה את התהליכים שרצים בפלטפורמות השונות אני יכול לקח את כל המערכות לדור הבא".

טייב מדגיש כי מהפכת האוטומציה, על אף הפחדים מהשפעתה על מספר העובדים, תיטיב דווקא עם העובד האנושי. "העובדים היום לא רוצים להתעסק בשטויות", הוא מסביר, "בגלל זה מחליפים עבודה כל שנתיים. הם רוצים ליהנות ולהרוויח כסף. זה אינו דומה להורים שלנו שחשו מחויבות ולא עזבו את מקום העבודה שלהם. אם איש צוות שלי צריך להתעסק כל היום במילוי טפסים וטבלאות הוא יישחק. הוא ירצה לפגוש את הלקוחות, לסגור עסקה ולתת לרובוט לאסוף את המידע ולהכניס אותו לכל המערכות. זה הופך את העבודה לאפקטיבית ומשמעותית יותר.

"החזון של החברה הוא שהתהליך יהפוך לעצמאי מקצה לקצה, שלכל אחד יהיה עוזר אישי שיוכל לסייע לו למצוא פתרונות באמצעות עובדים וירטואלים. המטרה היא לגרום לחברה לצמוח ולאפשר לעובד למצות את היכולת שלו, ולכן אנחנו רוצים להוריד מהם את רעשי הרקע, כדי שיהיו רלוונטיים בעידן החדש".