אנו ניצבים בישורת האחרונה לקראת סיומה של שנה הלימודים האקדמית ואין ספק כי עבור קהל הסטודנטים שעמד בשנה זו על 312,660 ב- 60 מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ – השנה האחרונה הייתה מורכבת במיוחד בשל מגפת הקורונה שהשפיעה כמעט על כל תחומי החיים. אלה נאלצו לשבת חודשים רבים אל מול המחשבים מבלי לראות את חבריהם לספסל הלימודים ואף את המרצים, אך מעבר לאותם סטודנטים שמעצבים את עתידם ישנם עשורים שלמים של בוגרים אשר סיימו את לימודיהם (לעת עתה) ומאז התברגו בתפקידים בכירים. חזרנו אל חלקם על מנת לשמוע מי המרצה שהשפיע עליהם, ובאיזו דרך זה מתבטא בשגרת יומם.

בת חן ישועה, מנכ"ל ובעלים של רשת מלונות מטיילים

"במסגרת לימודיי בפקולטה לניהול על שם ליאון רקנאטי באוניברסיטת תל-אביב למדתי אצל ד"ר לירז לסרי קורס בשם טרנדים וחדשנות. ההתפתחויות הטכנולוגיות, התחרות וריבוי המותגים בעולם התוכן שלי יוצרים כל הזמן סביבה חדשה והסוגיות שאני עוסקת בהן ביום יום שלי הן: כיצד לפתח מוצר שיהיה יצירתי וחדשני , ואיך אני מעבירה את המסרים של הרשת בעידן הדיגיטלי. בקורס הצליחה ד"ר לסרי לנתח טרנדים מנקודת מבט מרתקת, להראות כיצד הם נוצרים ותופסים תאוצה,  להעביר את התשוקה שלה לנושא בצורה מעוררת השראה, ובעיקר דחפה לנסות לראות את הדברים ו"לצאת מהקופסה". משפט שהיא אמרה שזכור לי ומשמש אותי עד היום הוא: We don’t see things as they are, we see things as we are.

מרבית הבחירות שאנו עושים במהלך החיים משפיעות על הלך הרוח ועל העתיד לבוא. פעמים רבות ניתן לראות רק במבט לאחור את ההשפעה של אחרים על חיינו' אך אלו שמשכילים לגלות זאת מבעוד מועד הם אלו שמצליחים להגיע אל היעדים בצורה האולטימטיבית. בסופו של יום התרופה המיטבית ל"הזדקנות" היא הלמידה האינסופית".

בת חן ישועה (צילום: ליאת מנדל)
בת חן ישועה (צילום: ליאת מנדל)

עו"ד אדוה עשור, מנכ"לית בול מסחר והשקעות

"במהלך לימודיי בקריה האקדמית קרית אונו לתואר הראשון במשפטים ולתואר השני במנהל עסקים - התמחות במימון ושוק ההון, המרצה שהשפיע עליי רבות הוא ד"ר שוקייר שרבל, מרצה בכיר בפקולטה למנהל עסקים. במהלך לימודיי למדתי לפתח חשיבה משפטית יצירתית המשולבת עם חשיבה עסקית רווחית, וזאת לצורך הרכבת עסקאות מורכבות עם פתרונות יצירתיים.

ימיי כסטודנטית משפיעים רבות על עבודתי היומיומית וזה ניכר בהתנהלות בגובה העיניים אל מול כלל הממשקים מולם אני עובדת יחד עם גמישות מחשבתית ויצירתית במתן פתרונות עסקיים רווחיים לטווח הארוך".

עו''ד אדוה עשור (צילום: פרטי)
עו''ד אדוה עשור (צילום: פרטי)

חגית פינטו, מנכ"לית אחוזת צהלה 

"פרופ' דב שנער היה מרצה נערץ ובעל שם כשלמדתי תקשורת וניהול במכללה למינהל לפני 30 שנה. בתקופה זו עולם התקשורת היה קסום ולכן כל מה שלימד אותנו היווה בעיני פריצת דרך, והיה חומר מרתק ומעניין. לכן הוא היה כל כך זכיר עבורי. עד היום אני זוכרת תיאוריות מהתואר, כמו "המדיום הוא המסר", למרות הזמן שעבר. לפני כמה שנים הייתה לי סגירת מעגל, כשהצטרף לאחוזה כאחד הדיירים. עד היום אני והוא צוחקים שזכה לראות את התלמידה שלו עושה משהו בחייה". 

חגית פינטו (צילום: פרטי)
חגית פינטו (צילום: פרטי)

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss

"במהלך לימודיי במכללה האקדמית נתניה הן לתואר הראשון והן לתואר השני בתחומי מנהל העסקים והשיווק, הייתה לי מרצה בשם פרופ' נאווה חרובי אשר לימדה אותי רבות בתחומי המאקרו ומיקרו כלכלה. ממנה למדתי את רזי מקצוע הכלכלה אשר כה משפיעה עלינו בחיינו ביומיום וכמובן בתחום המקצועי בו אני עושה קריירה - הבנקאות. מאז ועד היום ימי הלימודים מהווים חלק בלתי נפרד מאישיותי וקבלת ההחלטות נעשית לעתים תוך זיכרון מימיי כסטודנט מן המניין".

אבי סלמה (צילום: רן אליהו)
אבי סלמה (צילום: רן אליהו)

בלה ברדה ברקת, עו"ד מומחית להשקעות נדל"ן ועירוניות

"במהלך לימודיי באוניברסיטת אקס אן פרובנס בצרפת לתואר שני בכלכלה ומשפטים המרצה שהשפיע עליי הוא פרופ' פייר גארלו שלימד אותנו כלכלה בראייה חברתית ותרבותית תוך התייחסות לפערים החברתיים ההולכים וגוברים, בעולם כולו ובצרפת בפרט. פרופ' גארלו, על אף שהיה מומחה לכלכלה, ראה את האנשים שמבעד למספרים".

עו''ד בלה ברדה ברקת (צילום: פרטי)
עו''ד בלה ברדה ברקת (צילום: פרטי)

לדברי ברקת, "בטקס הסיום הוא הפציר בנו לעשות שימוש חברתי בכלים שרכשנו במהלך היומיום. בעבודתי כמלוות משקיעים בענף הנדל"ן אני מאתרת את הצרכים והמטרות של לקוחותיי תוך יישום ידע רחב מתחומי הכלכלה, המשפטים והעירוניות, והכל תוך התייחסות למוטיב הניידות החברתית של האנשים שמולם אני פועלת. הרי בסופו של יום הניידות החברתית היא תזוזה או אי תזוזה של אנשים, משפחות ומשקי בית בין השכבות הכלכליות והחברתיות בתוך המדינה, שיודעים ליישם זאת בפרקטיקה הנכונה למען מציאות יותר שלמה ומדויקת".