מרגישים שהעסק תקוע? זה בדיוק הזמן לשקול ייעוץ עסקי

אם אתם בעלי עסק השואפים לצמוח ולהתפתח ולא בטוחים מה לעשות כדי לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בעסק שלכם – לטל שלמון צעידי, יועצת ומאמנת עסקית, NLP MASTER יש כמה תובנות עבורכם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
כל מה שצריך לדעת על ייעוץ עסקי
כל מה שצריך לדעת על ייעוץ עסקי | צילום: FREEPIK
2
גלריה

יועצים עסקיים מסייעים לבעלי עסקים, בכל סדר גודל, לקחת את העסק שלהם קדימה; הם מספקים ידע ומידע, פותרים בעיות, מאבחנים את האתגרים מולם ניצב העסק, ממליצים על פתרונות, מעריכים ומגדרים סיכונים, הם יוצרים בהירות בעסק, עוזרים ביישום הפתרונות, ולא פחות חשוב מכך– יועצים עסקיים מעניקים לבעלי עסקים כלים שימושיים נצחיים שניתן להשתמש וליישם אותם בעסק, גם זמן רב אחרי שהיועצים סיימו את עבודתם והלכו.

כדי להבין מהו בדיוק ייעוץ עסקי ואיך הוא יכול לעזור לבעלי עסקים, כמוכם, אשתף בדוגמה מהחיים.

הסיפור של רוית הוא דוגמה חיה ונושמת לאחד האתגרים הכי נפוצים של בעלי עסקים – תמחור. תמחור לקוי יכול להשפיע על כל היבטי העסק, לשים מקל בגלגליו, להכניס לחובות ובמקרים קיצוניים אף להביא לסגירת העסק.

חשוב להבין כי תמחור מוצרים ושירותים לא נערך בחלל ריק, על סמך אינטואיציה, תחושות או רצון טוב. תמחור צריך להישען על פרמטרים אובייקטיביים ועל נוסחאות חשבוניות (פשוטות למדי). בין היתר תמחור הוא נגזרת של ההוצאות הישירות וההוצאות הנלוות שיש לבית העסק, הוא נקבע גם לאור המיתוג של העסק (עסק יוקרתי או עסק נגיש ועממי) וגם בהשוואה לתמחור של המתחרים.

לאחר שביצענו תמחור מחדש לרוב המוצרים בעסק של רוית, העסק התחיל להתרומם, הרווחיות של העסק גדלה וכספים משמעותיים החלו להיכנס לחשבון הבנק של רוית וגם להישאר שם. ולמרות שרוית חששה מאוד שהלקוחות יברחו או יינטשו אותה לטובת המתחרים בשל העלאת המחירים, גם לאחר התמחור החדש רוב לקוחותיה של  רוית נותרו נאמנים.

אבל תמחור הוא רק אתגר אחד מיני רבים בניהול עסקים, ויועצים עסקיים מסייעים גם בהיבטים עסקיים חשובים נוספים.

''תמחור לקוי יכול להשפיע על כל היבטי העסק, להכניס לחובות ואף להביא לסגירת העסק''
''תמחור לקוי יכול להשפיע על כל היבטי העסק, להכניס לחובות ואף להביא לסגירת העסק'' | צילום: FREEPIK

יש לבנות פרופילים לקהלי היעד השונים ולהתאים לכל קהל את השפה השיווקית, את סיפור המותג, את המחירים וגם את החוויה הצרכנית. כאשר בעל העסק מכיר את לקוחותיו הוא יכול לבלוט, ליצור הזדהות, לעניין, לסקרן, למשוך, להתאים את הפתרונות האידיאליים עבורם, ולהגיע בבטחה ליעד.

תחשבו על זה, הרבה יותר קשה לרדוף אחרי לקוחות חדשים מאשר לנסות להגדיל מכירות מלקוחות שסומכים עלינו כיוון שכבר רכשו משהו והיו מרוצים.

כך למשל, אם גילינו שקהל היעד הוא צעיר, נקדיש את רוב מאמצי השיווק ברשתות חברתיות ונבחר בשפה שיווקית צעירה, נועזת יותר ותוססת. אם הקהל מבוגר – נעדיף להשקיע באפיקי תקשורת מסורתיים יותר, ונבחר בשפה שיווקית סמכותית יותר.

ואכן, עסקים שלא עשו תוכנית עסקית ונערכו מראש לתרחישים חדשים לא שרדו את תקופת הקורונה, במקרה הטוב -  הם נסגרו, ובמקרה הרע הם נאלצו להכריז על פשיטת רגל. לצידם, יש לא מעט עסקים שהקורונה לא רק שלא חיבלה בעסקיהם כי אם תרמה להגדלת הרווחיות שלהם.

מה ההבדל ביניהם? תוכנית עסקית סדורה הכוללת גידור סיכונים. יועצים עסקיים עוזרים לבעלי עסקים להיערך לאסונות וקטסטרופות, הם דואגים לרזרבות, לאורך נשימה כלכלית, יש להם כלים מוכחים להתייעלות והם מאפשרים לבעלי העסקים להסתגל במהרה למצבים חדשים, מפתיעים ובלתי צפויים.

יועץ עסקי טוב עמל לא רק על הגדלת הרווחיות כי אם גם על מציאת איזון טוב יותר בחיים. הצלחה עסקית היא לא רק כסף, היא גם היכולת להאציל סמכויות, לסמוך על אנשים, לפנות זמן לעצמנו ולייצר חלוקה מאוזנת יותר בין עבודה לחיים הפרטיים.

תגיות:
שיווק
/
ייעוץ עסקי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף