הסיבות לעדכון קורות החיים הן רבות, אולי אתם נמצאים אחרי צבא ואחרי הטיול הגדול שלכם מסביב לעולם. ייתכן שרק עכשיו סיימתם את התואר הראשון שלכם, ואתם מוכנים לקראת עבודה רצינית ומאתגרת. ואולי אתם נמצאים בכלל בהסבה מקצועית, עליכם להתאים את קורות החיים לכישורים שלכם, תוך שימת לב למקצוע החדש שאתם רוכשים. כך או כך, קורות החיים יכולים ללמד עליכם המון. 

מדוע חשוב כל כך להשקיע בכתיבת קורות חיים?
קורות חיים הם כרטיס הביקור שלכם לכל עבודה באשר היא. בימינו, מעסיקים רבים דורשים קורות חיים מלאים, כדי לקבל עליכם את כל המידע שהם צריכים, וזאת במטרה להחליט אם לקבל אתכם לעבודה או לא. היום אין דבר פשוט יותר מלשלוח קורות חיים. אתם רק צריכים להיכנס לכמה אתרים, להעתיק את כתובת המייל שאליה תרצו לשלוח את קורות החיים שלכם, לצרף את הקובץ והשאר היסטוריה.

אבל, זה לא פשוט כפי שזה נשמע. העניין הוא שהמעסיקים מקבלים לעתים מאות קורות חיים מדי יום ביומו. יש כאלה שאפילו מעסיקים מערך שלם של משאבי אנוש וכוח אדם כדי לגייס עובדים שיסננו את קורות החיים שאותם שולחים מחפשי עבודה רבים. אם קורות החיים שלכם לא יהיו מושכים מספיק, פשוט לא יפנו אליכם. מסיבה זו ישנם אנשים שממתינים זמן רב עד שיפנו אליהם, מבלי שתהיה להם עבודה באופק. 

7 טיפים לכתיבת קורות חיים מנצחים
האם קורות החיים שלכם נראים טוב? האם אתם מצליחים להביע באמצעותם את כל הפוטנציאל הטמון בכם? אם לא, זה הזמן להשקיע בכתיבת קורות חיים מנצחים. קבלו את כל הטיפים:

  1. צמצמו את קורות החיים שלכם
    קורות החיים שלכם צריכים להיות קצרים וקולעים, כך שמצד אחד המעסיק יקבל עליכם מספיק מידע, ומצד שני לא מידע רב מדיי שאיתו הוא לא יכול להתמודד. הסטנדרט של קורות החיים הוא עמוד בדרך כלל, כולל העיצובים השונים. הדגישו את הניסיון הרלוונטי ביותר, כי זה בדרך כלל מה שמרבית המעסיקים מחפשים.
  2. מחפשים עבודה בשני תחומים או יותר? נסחו מספר קורות חיים
    נניח שיש לכם שני תחומים שבהם אתם מחפשים עבודה. האחד הוא מעצב אתרים והשני כותב תוכן. בשני התחומים האלה יש לכם שפע של ניסיון, כך שאתם יכולים למלא עמוד שלם בכיף עבור כל אחד מהתחומים. מסיבה זו, כדאי להכין שתי גרסאות של קורות חיים. גרסה אחת תתמקד יותר בניסיון שלכם כמעצבי אתרים והשנייה בניסיון כמעצבי תוכן, כך שתוכלו לשלוח בכל פעם גרסה אחרת בהתאם לניסיון. 
  3. שדרו רצינות בקורות החיים
    קורות החיים שלכם צריכים לשדר רצינות מאל"ף ועד תי"ו. ולכן זה לא ממש המקום לכתוב על תחביבים כמו קורס צלילה או טיולים עם כלבים. כמו כן, פרטי התקשרות דוגמת כתובת האימייל שלכם צריכים לשדר גישה עניינית. צרו כתובת אימייל שמשדרת רצינות. 
  4. מארגנים את קורות החיים בהתאם לניסיון 
    בקורות חיים כמו בכל דבר אחר ישנם דברים חשובים יותר ודברים חשובים פחות. מטבע הדברים, המעסיקים שלכם מתייחסים בעיקר לשורות הראשונות של קורות החיים שלכם, ואלה הן שורות המחץ. לפיכך, מומלץ לכתוב תמצית וכן למקם את הניסיון הרלוונטי בתחילת העמוד. 
  5. דואגים לעצב את קורות החיים כראוי
    לא רק התוכן חשוב בקורות החיים, אלא גם העיצוב שלו. תחשבו שהמעסיקים מקבלים מאות קורות חיים הכתובים שחור על גבי לבן, וזה הופך את הקריאה למשעממת יותר. אם אתם רוצים שיתייחסו אליכם ברצינות ואם אתם מעוניינים להיות מוצפים בפניות, כדאי לדאוג לעיצוב קורות חיים מתאים ונכון. כדאי לבחון קורות חיים לדוגמא, על מנת לראות כיצד ניתן לשדרג את קורות החיים מבחינת תוכן ועיצוב. 
  6. בדקו היטב את קורות החיים שלכם לפני שליחה
    סיימתם לכתוב את קורות החיים? זה הזמן לעבור על קורות החיים, לראות אם הם מנוסחים היטב ואין שגיאות כתיב שנעשו מחוסר ריכוז. כמו כן, אם יש לכם תיק עבודות והחלטתם לצרף קישור לקורות החיים, ודאו שהקישור פועל. 
  7. בחרו למי שאתם שולחים את קורות החיים שלכם
    כמו שאומרים, חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה. מטבע הדברים, אתם צריכים לשלוח קורות חיים רבים מדי יום ביומו, אבל גם כאן לא כדאי להפריז. האינטרנט מאפשר לנו לבחון את מודעת הדרושים בזמן שלנו על מנת לבדוק אם היא מתאימה לעבודה שאנו מחפשים או לא. לפיכך, לא צריך להפוך לשולחי קורות חיים סדרתיים ו"לירות לכל הכיוונים" בתקווה שמישהו ישים לב אלינו. זכרו שכשם שמקום העבודה בוחן אותנו, כן אנו בוחנים את מקום העבודה. כך, מומלץ להתמקד יותר בעבודות המתאימות לנו לפי ההכשרות והניסיון שיש לנו. 

מחפשים דוגמה לקורות חיים? עם Resumaker החיים הופכים לקלים יותר
מכירים את זה שלא כתבתם קורות חיים הרבה זמן, כך שלא בטוח שאתם זוכרים את התבנית המתאימה לקורות החיים שלכם? ובכן, בדיוק בשביל זה פיתחו עבורכם ב- ריזומייקר את הדוגמאות הטובות ביותר לקורות חיים במגוון רחב של תחומים.

כבר לא צריך לשבור את הראש כדי להתנסח או לחפש תבניות לקורות חיים בכל רחבי האינטרנט, כאשר במקום אחד יש לכם שפע של דוגמאות לקורות חיים מכל הסוגים. כאן תוכלו למצוא דוגמאות למהנדסי תוכנה, אנליסטים, מפיקי אירועים, מנהלי דיגיטל, מלצרים, טבחים, כלכלנים, מאבטחים, עוזרים אישיים ועוד מגוון רחב של מקצועות, בהתאם לעבודה שאתם מחפשים.

לצד זאת, ישנן גם תבניות עיצוב מושקעות המתאימות לכל תחום ותחום. אתם מוזמנים לבחור את תבנית העיצוב הרלוונטית ביותר ולשדרג את קורות החיים שלכם.