הכתבה נכתבה בשיתוף בלוטק אדיוקיישן

לציון יום האישה הבינלאומי, חברת IBM בשיתוף בלוטק אדיוקיישן ועמותת הזנק לעתיד, שמים דגש על נשים ומעודדים כל אישה שחושבת להיכנס או לחזור לתחום ההייטק, להצטרף לתכנית ההכשרה החינמית SkillsBuild לתפקידי כניסה בהייטק עבור מאות לומדים.

אחת הסיבות העיקריות שיש היום יותר גברים בתעשיית הטכנולוגיה היא שאריות העבר של הסטריאוטיפ המגדרי כי מדובר במקצוע גברי, כך נמצא במחקר על נשים בסביבת העבודה שנערך בשנת 2022 על ידי חברת הייעוץ העסקי הבינלאומית  McKinsey & Company. בעוד שנשים מהוות למעלה ממחצית כוח העבודה בישראל, רק 33.6% עובדות בהייטק, כך עולה מנתוני ירחון כוח האדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2022. 

נכון, המספרים נמוכים יחסית ובכל זאת חדשות טובות: המודעות להשפעה המשמעותית של גיוון בסביבת העבודה ושילוב נשים בפרט עלתה. מחקרים מוכיחים שוב ושוב שהגיוון תורם משמעותית ליעילות והאפקטיביות של הארגון. נקודות המבט המרובות של צוות מגוון הן המפתח לחדשנות, באמצעות הזרמת רעיונות חדשים, סגנונות ניהול שונים והרחבת היריעה היזמית. התעשייה מכירה ביתרונות אלו יותר מאי פעם ואנו עדים לאחרונה לתהליך מתגבר בחברות ההכשרה וההשמה השונות שנועד להגביר את הגיוון ואת נוכחותן של נשים בתחום הטכנולוגי. הקרקע מוכנה בהחלט. חברות טכנולוגיות והייטק ישראליות יכולות לפעול כבר בטווח הזמן המיידי לשיפור המצב. 

IBM מרימים את הכפפה עם SkillsBuild: מסלול לימודים היברידי במימון מלא, הזדמנות מצוינת לחזור לתחום אחרי הפסקה או לפתח קריירה בהייטק מאפס

במסגרת שיתוף הפעולה שלIBM  עם בלו טק אדיוקיישן, זרוע ההדרכה של קומבלק איי. טי. להכשרת ג'וניורים עבור מגוון תפקידים נדרשים בהייטק ועם עמותת הזנק המעניקה ליווי מקצועי ואישי, מוצעת הכשרה היברידית ללא עלות בת 8 חודשים ובה סדרת קורסים ומסלולי הכשרה ONLINE לקהל הרחב במיומנויות המבוקשות ביותר במקום העבודה העולמי. בין היתר קיימת כוונה לגייס בוגרים שיעברו בהצלחה את התכניות השונות.

לא חייב רקע טכנולוגי כדי להתקבל לתכנית ההכשרה סקילסבילד המסובסדת של IBM. ההכשרה מיועדת לדורשי עבודה ללא רקע טכנולוגי, למעוניינים ללמוד מרחוק וגם לסטודנטים וסטודנטיות ממכללות אקדמאיות וטכנולוגיות ללא רקע טכנולוגי, שרוצים להרחיב את סל הידע.

התכנית כוללת מכינה, בה ניתן לבדוק האם התחום מתאים לי. שם מתקיים גם תהליך סינון. דרך המכינה לומדים אלו תפקידים יותר מתאימים, במיקוד על תפקידי ניהול IT ופיתוח תוכנה. למי שיש ניסיון בתחום אפשרי לדלג על המכינה. זוהי הזדמנות מצוינת לחזור לתחום ההייטק אחרי הפסקה או לפתח קריירה מאפס. כל מה שנדרש זו אנגלית טובה. 

"הרבה מהנשים שפונות אלינו הן אימהות חד הוריות" אומרת שרון סרי מנכ"לית בלו טק אדיוקיישן, זרוע ההדרכה של קומבלק איי. טי. להכשרת ג'וניורים עבור תפקידים נדרשים בהייטק. "הן חולמות שנים לעבוד בהייטק ופשוט לא מצאו את הזמן עם הילדים והעבודה". עוד מדגישה: "את ההכשרה הנוכחית ניתן לשלב עם עבודה ולו"ז צפוף מכיוון שמדובר בקורסי אונליין. זוהי הזדמנות פז לכל אדם ובפרט לנשים, אימהות, חד הוריות, להגשים את עצמן עם תמיכה מלאה של המנטורים השונים ותגבורים תוך כדי. הכל כדי לוודא שיעברו את המסלול בהצלחה". 

את דבריה מחזקת מנכ"לית הזנק לעתיד, שרון חזקיה: "התכנית מאפשרת גיוון והכלה של צעירים וצעירות מהפריפריה להשתלב בתחומי ההייטק, ללא מגבלה של זמן ומקום גיאוגרפי ולתת חלק לבניה של חברה צודקת שוויונית וחזקה יותר".

את ההכשרה מלווים אנשי המקצוע של בלוטק אדיוקיישן. עמותת הזנק לוקחים חלק משמעותי בהעצמת משתתפי ההכשרה ובניית כלים ומיומנויות רכות שיסעו בהשתלבות בחברות טכנולוגיות. בסיום ההכשרה מקבלים המשתתפים תעודה רשמית של IBM מוכרת בתעשייה - דרך מצוינת להתחיל את הקריירה, שבהחלט משדרגת את קורות החיים, עם ידע וניסיון מעשי שמעסיקים מחפשים.

הכשרת SkillsBuild לתפקידי כניסה לעולם ההייטק
מדובר בעצם בתהליך מקצועי בינלאומי במימון מלא של IBM הבנוי משלושה שלבים: שלב ראשון – מכינה להייטק, שלב שני לאלו שעברו בהצלחה את המכינה - התמחות ב-IT או בפיתוח תוכנה, שלב שלישי - פיתוח כישורי תעסוקה גלובליים מבוקשים וקריטיים לעולם ההייטק: עבודת צוות, יזמות, פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אסרטיביות מקדמת, גמישות מחשבתית, תקשורת בין אישית אפקטיבית, לימוד עצמאי ולמידה מתמדת וסקרנית. 

המשתתפים בתכנית ההכשרה מקבלים ידע משמעותי וכישורים פרקטיים לפיתוח קריירה בתחום. ההכשרה כוללת: למידה מקוונת בקצב אישי, שיעורים וסמינרים וירטואליים חיים, התנסות במעבדות מעשיות, מפגשים עם מומחים מהתעשייה, מפגשי פיתוח אישי ומקצועי בליווי מנטורים, סדנאות להקניית מיומנויות לעבודה בהייטק, מפגשי אימון פרקטיים וסיוע בהשמה לבוגרים שיעברו בהצלחה את תכנית ההכשרה.

שרי דיפסון, מבוגרות התכנית, הוכשרה בקורס אנשי סיסטם דרך פלטפורמת SkillsBuild בשנת 2022. בסיום ההכשרה המשיכה במסלול הכשרה והשמה מיוחד של בלוטק אדיוקיישן, במסגרתו נקלטה לעבודה כאשת סיסטם מחלקת תשתיות מרכזיות בבנק הפועלים. 

"בגיל 34 החלטתי לעשות הסבה לתחום ההייטק", מספרת שרי, "לאחר 6 שנים כמנהלת מחלקת תביעות בתחום הביטוח, שנה רפואה בחו"ל ותואר ראשון בכלכלה וניהול", עוד מוסיפה: "ההחלטה לעבור להייטק היא אחת ההחלטות הטובות שעשיתי. מרגישה שכאן מקומי, יש לי מה להציע והתמורה מדברת בעד עצמה".

תכנית ההכשרה סקילסבילד היא חלק מהמחויבות של IBM להכשיר 30 מיליון אנשים עד 2030, כדי לסייע בצמצום פער הידע בחברה שלנו ולאפשר לסטודנטים ברחבי העולם, להסתגל מהר יותר לעולם המקצועי שמחכה להם לאחר הלימודים. הם מקבלים מעטפת ייחודית בהתאמה אישית ומגיעים לשטח מוכנים.

הכתבה נכתבה בשיתוף בלוטק אדיוקיישן