הכתבה נכתבה בשיתוף מפעל הפיס

לפני ארבעה חודשים קבוצת וואלה! ומפעל הפיס בשיתוף המשרד לשיווין חברתי ותוכנית "ותיקים בעבודה" השיקו יחד מיזם ייחודי שמטרתו להעלות את המודעות לשילוב אזרחים ותיקים בשוק התעסוקה. אמנם בשנים האחרונות חל גידול בשיעור העסקת העובדים המבוגרים בשוק התעסוקה בישראל, אבל היה ברור שיש עוד לאן לשאוף. הפרויקט החל מתוך הבנה שהעסקת אזרחים ותיקים תורמת הן לעובדים והן למעסיקים, אבל רק במסגרת המיזם התברר עד כמה מדובר במהלך חיוני, שממנו כולם מרוויחים.

האזרחים הוותיקים שבחרו להמשיך לעבוד גם בגיל הפרישה חשפו את סיפורם מעורר ההשראה; חלקם עובדים באותו תחום שבו עסקו כל חייהם, אחרים עברו הסבת מקצוע, והיו אף כאלו שהשתלבו בענף ההייטק בניגוד לסטיגמות הקיימות על בני הגיל השלישי. העובדים המבוגרים שיתפו בתועלת הרבה שהם מפיקים מההשתלבות בשוק התעסוקה - העבודה נותנת להם סיבה לקום בבוקר, מעניקה להם תחושת חיוניות וסיפוק, מאפשרת להם ליהנות מרמת חיים טובה וגם תורמת לבריאות הפיזית והנפשית שלהם.

גם החברות המעסיקות אזרחים ותיקים סיפרו עד כמה הן נהנות משילוב של בני 60 ומעלה עם עובדים צעירים. המעסיקים העידו על היתרונות הרבים של העובדים המבוגרים המגיעים עם ניסיון, ידע מקצועי רב, אמינות גבוהה, אתיקת עבודה חזקה, פרודוקטיביות ויציבות תעסוקתית. בנוסף, נמצא כי הגיוון הגילי בעבודה תורם להגברת היצירתיות והחדשנות בצוות ולשימור הידע הארגוני.

בין החברות שלקחו חלק במיזם הייתה גם שופרסל, שפתחה עשרות משרות לאזרחים ותיקים, ואף הגדילה לעשות כשקיימה סדנה להעשרה ומיתוג עצמי עבור אזרחים ותיקים. גם עיריית חיפה, קבוצת אלקטרה, הום סנטר, בית אקשטיין, סודה סטרים, תפן, תקשוב, סלקום ועמותת צ'יימס ישראל פתחו מגוון רחב של משרות עבור אזרחים ותיקים.

חברות המעסיקות אזרחים ותיקים סיפרו עד כמה הן נהנות משילוב של בני 60 ומעלה עם עובדים צעירים (צילום: Maskot gettyimages)
חברות המעסיקות אזרחים ותיקים סיפרו עד כמה הן נהנות משילוב של בני 60 ומעלה עם עובדים צעירים (צילום: Maskot gettyimages)

הליווי הצמוד של תוכנית "ותיקים בעבודה"
במסגרת המיזם, מאות מעסיקים שחיפשו עובדים איכותיים נרשמו לתוכנית והציעו משרות לבני 60 ומעלה. אותם מעסיקים קיבלו את האפשרות ליהנות מגיוון גילי בעבודה לצד עובדים מנוסים ובעלי ותק רב. החברות אשר הציעו משרות לאזרחים ותיקים קיבלו ליווי צמוד של תוכנית "ותיקים בעבודה" - תוכנית ממשלתית של המשרד לשוויון חברתי, הכוללת התאמת המשרה לוותיקים, חיפוש מועמדים, מיון המועמדים והפנייתם אל החברות וכל זאת ללא עלות. אחרי ארבעה חודשים בלבד, "ותיקים בעבודה" סייעה לשלב עשרות אזרחים ותיקים בחברות המובילות במשק ובמגוון תפקידים.

דוגמא לחברות נוספות שהתגייסו למהלך והמשרות שלהן עלו לאתר וואלה:
בזק, Yes, אלדן, סנמינה, דוד לובינסקי, מל"י המפעל להכשרת ילדי ישראל, פלאפון, וריפון, רשת מלונות פתאל, החברה לפיתוח גני תקווה, טיב טעם, החברה א. של פרויקטים שיקומיים, אולטקסט, עיריית תל אביב, מחסני השוק, MGROUP.

במסגרת המיזם, מאות מעסיקים שחיפשו עובדים איכותיים נרשמו לתוכנית והציעו משרות לבני 60 ומעלה (צילום:  Thomas Barwick gettyimages)
במסגרת המיזם, מאות מעסיקים שחיפשו עובדים איכותיים נרשמו לתוכנית והציעו משרות לבני 60 ומעלה (צילום: Thomas Barwick gettyimages)

אנחנו מודים לכל החברות שנרתמו לגיוס של אזרחים ותיקים, לתוכנית ותיקים בעבודה של המשרד לשוויון חברתי על הליווי של העובדים בתהליך קבלתם לעבודה וגם מודים לכם - האזרחים הוותיקים, על המוטיבציה הרבה שלכם להמשיך להשפיע, ליזום ולתרום ולהוכיח לנו בכל פעם מחדש שגיל הוא רק מספר.

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>

הכתבה נכתבה בשיתוף מפעל הפיס