השמש הישראלית מתחילה לתת את אותותיה לקיץ הקרוב ורופאי העור שבים ומזהירים את הנזקים ההרסניים לבריאות שהיא עלולה לגרום. אם בכל שנה מדגישים את החשיבות שבמריחת קרם הגנה בכל כמה שעות, השנה יש חידוש חדש, שיקל על הישראלים להגן על עצמם מנגעי השמש ויקליל את המצב. החידוש הזה מגיע מצרפת, מדינה שימי השמש שלה מעטים, מה שמביא לכך שהכמיהה לשמש הולכת ועולה. 

"כולנו כבר יודעים שצריך מסנן קרינה איכותי שמגן מפני קרני UVB " אומרת ד"ר להבית אקרמן, ממחית לרפואת עור ויועצת מדעית למותג הדרמו קוסמטיקה וישי, "מה אנחנו פחות יודעים? שהדרך היעילה היחידה להגן על עצמינו בפני נזקי השמש היא באמצעות שימוש קבוע ותמידי במסנני קרינה כחלק מהשגרה שלנו -בדיוק כמו שמצחצחים שיניים. מה שלא הופך להיות קבוע- לא יעזור."

לדבריה של אקרמן, מרבית האנשים לא מצליחים להטמיע את השימוש במסנן קרינה בשגרה. "זה דביק, מציק, מעצבן, לא נמרח טוב, ברגע שאני יוצא לריצה זה נוזל לעיניים ושורף, מייד כשאני יוצאת לרכב זה הופך להיות דביק על העור, לא בא לי בקיץ למרוח שכבות על גבי שכבות לפני היציאה ללחות ועוד שלל סיבות". 

החידוש הוא מסנני קרינה שהיו בעבר תכשירים בעלי מרקם סמיך, דביק ומציק הפכו השנה לתכשיר מתוחכם, חדשני, יעיל ופעיל ,שמותאם בדיוק עבור שגרת היומיום הספציפית ועבור סוג העור הספיצפי. לא מדובר על התאמה לעור שמן/ עור יבש, אלא על התאמה הרבה יותר מדויקת- לפי הצרכים הספציפיים לשגרת הטיפוח. 

התכשיר של וישי (צילום: אלון שפרנסקי)
התכשיר של וישי (צילום: אלון שפרנסקי)

"כיום, יש מגוון רחב של מסנני קרינה שנותנים מענה רחב לכל צורך ומתאימים לא רק לעור שמן או יבש. יש תכשירים ספציפיים המותאמים לדרישות ולרצונות ולמשתנים". מוצרים חדשים על המדף הם, לדוגמה: בתכשיר כמו ספריי מים סולריים של המותג וישי עם חומצה היאלורונית שנותן תחושה מרעננת ולא נוזל כשמזיעים, בזמן שיוצאים לריצה או לבעלות עור שמן.

קרם הגנה עם גוון שישווה לעור גוון זהוב וזוהר,  לחידוש ההגנה על העור גם על איפור- במסגרת סדרת מיסט -ספריי שניתן לרסס על איפור, לאלו המעדיפות לחסוך בשכבות. קרם הגנה המשלב הגנה מהשמש ואנטיאייג'ינג במרקמים שונים: נוזלי או קרמי, כשנדרש תכשיר אנטיאייג'ינג. המגוון אדיר. בכל מיקרה, אל תשכחו לבחור את מה שמתאים לכן, ובעיקר אל תשכחו לחדש את השימוש כדי להגן על עצמכן מנזקי השמש לאורך היום כולו.