רשת בתי המרקחת Be, השייכת לשופרסל, החליפה את המוצרים שבהם פני נשים הוסתרו במדבקות בכאלה שלא מופיעות בהם תמונות נשים. זאת, בעקבות הביקורת ברשתות החברתיות ומחאות מול סניפי הרשת. במסגרת המחאה שהונהגה על ידי "בונות אלטרנטיבה" נעמדו נשים עם פנים מוסתרות מחוץ לסניפים עם שלטי "שימי לב, פה מוחקים נשים". במקרה אחר, מפגינות כיסו במדבקות פנים של גברים על מוצרים.

יו"ר נעמת חגית פאר מסרה בתגובה כי מדובר בהוספת חטא על פשע. "ביזיון - הרשת פועלת להדרת נשים וכל היתר זה מס שפתיים", אמרה. "התגובה של הרשת למעשה מוכיחה שראשיה או שלא מבינים את חומרת המעשה או שחושבים שהציבור מטומטם".

לפני כשלושה ימים נחשף כי הרשת כיסתה את פניהן של נשים על מוצרים בסניף בבני ברק. על פרצופן של הדוגמניות בתכשירי צבע לשיער הודבקו מדבקות סגולות, בצבע סגול המאפיין את המותג. ההסבר שסיפקה הרשת הוא שהסניף מיועד לאוכלוסייה חרדית.

האישה שביקרה בסניף של בני ברק כדי לקנות אציטון וצילמה את התמונה, סיפרה כי היא הייתה שם בעבר ולא זוכרת שזה כבר קרה. "בתוך כל הקונטקסט של מה שקורה במדינה, לתופעה הגוברת של הדרת נשים ומיזוגניה, איך אישה וילדה מרגישות כשהן נכנסות לסניף ורואות את הדבר הזה? שיופי נשי זה דבר שצריך להתבייש בו? שהוא עושה בעיות וצרות לנשים? על איזה מסר הן גדלות", אמרה. "אני מספרת לילדה שלי שנשים הן גיבורות וכואב לי הלב שיש נשים שגדלות במציאות אחרת. לא חשבתי לפנות למעלה הסניף כי ציפיתי שיגיד לי פשוט שככה מקובל אצלם. התאכזבתי גם מהתגובה של שופרסל, שזה היה רק בסניף אחד. אם רק בסניף אחד נשים נתקלות בדבר הזה זה בסדר?".

חברתה, שהעלתה את התמונה לרשתות החברתיות, הוסיפה, "היא חשבה שאולי היא לא מבינה, שהיא מפספסת, שלא יכול להיות שמסתירים תמונות של נשים במכוון. השאלה מה השלב הבא? זה מתחיל בהשחתת שלטים, עובר למוצרים ואולי אחרי זה בבני ברק נשים לא יוכלו להראות את הפרצוף שלה".

רשת Be, שנודעה בגלגולה הקודם כניו פארם, נרכשה על ידי שופרסל ב-2017. נכון לשנה שעברה, היא מונה כ-90 סניפים ברחבי הארץ. בתגובה להפצת תמונות המוצרים הפעם פני הנשים המוסתרות, טענו כי הסניף בבני ברק הוא היחיד שנמצא בלב שכונה חרדית, ולכן התאימו את ההתנהלות לקהל היעד.

מרשת Be נמסר: "הדרת נשים מנוגדת לערכי החברה. בהמשך לדיאלוג שניהלו בימים האחרונים מנכ"לית הרשת וגורמים מטעמה עם רב העיר בני ברק, הרב לנדא ומובילות המחאה, בוצעו התאמות ורענון של מגוון מוצרי הסניף בבני ברק, באופן שמאפשר רגישות למגוון קהל הלקוחות, כרשת הפונה לכלל הציבור בישראל".