המלחמה ביוקר המחיה: מסקירת הכלכלנית הראשית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בנושא הפרשי המחירים בין סל המותגים המוכרים לסל המוצרים החלופיים, עולה כי ההפרש בכיסו של הצרכן נע בין 19% ל-32%. משרד הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, קוראים לציבור להמשיך ולהתנסות במותגים חלופיים, להשוות מחירים ולבחור במוצר שמתאים לכיסם ולטעמם.

במסגרת הקמפיין המשותף בין משרד הכלכלה והתעשייה ולרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תחת הכותרת "לא נאמנים למותגים - נאמנים למחיר", עלו מידע וכלים בנושא צרכנות נבונה לאתר הרשות. למעלה מ-80 אלף צרכנים כבר נכנסו על מנת לקבל מידע וטיפים לצרכנות נבונה.

ד"ר דליה שיליאן הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בחנה באופן מקרי סל מוצרים של מותגים מוכרים. מדובר ב-14 מוצרים בסך הכל המייצגים קטגוריות צריכה שונות ובעלי נתחי שוק גבוהים יחסית בקטגוריה - כלומר הם פופולאריים מאוד בקרב הציבור הישראלי. עלות סל זה נבחנה אל  מול עלות סל מוצרים תחליפיים (מותגים קטנים / פרטיים). הבדיקה העלתה פערים של עשרות אחוזים בין הסלים השונים.

אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מסרה כי: "הצרכן הישראלי מאוד נאמן למותגים, וכלל אינו ממהר לרכוש מוצרים תחליפיים זולים יותר. בסקירה הנוכחית נמצא כי קיים הבדל משמעותי (19%-32%) בין הסל היקר והממותג לבין הסל התחליפי. המסקנה היא שקניית מוצרים שאינם ממותגים תוביל להוזלה של עשרות אחוזים בקנייה ולהורדה משמעותית בהוצאה הכוללת של משק הבית על מוצרים אלו (מזון, מוצרי ניקיון והגיינה). בנוסף שינוי התנהגות הצרכנים יוביל לירידה בכוחם של היבואנים והיצרנים הגדולים בישראל - ירידה שבתורה תוביל אף היא  להוזלה במוצרים. תהיו צרכנים נבונים ואל תשלמו פרמיה רק בעבור אריזה מוכרת וממותגת, קחו את המוצר התחליפי והוזילו לעצמכם את הסל".