איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל) הודיעו על תחילת הגשת העבודות לתחרות האפי לשנת 2023. כבכל שנה, יוכלו החברות המשתתפות להגיש את מהלכי השיווק האפקטיביים שלהן ואת תוצאותיהם במסגרת הכוללת 21 קטגוריות שונות ביניהן: מוצרי מזון, משקאות, תקשורת ומדיה, פיננסים, קמעונאות, רכב ותחבורה, Media Innovation, חברות ומוצרים דיגיטליים ועוד, לצד קטגוריית הפלטינום - אשר בוחנת הישגים שיווקיים ארוכי טווח שנמדדים לאורך זמן (מהלכים מתמשכים בין 3 – 5 שנים).

אילן סיגל, יו"ר תחרות האפי ומנכ"ל פלאפון ו- yes: "אני גאה לשמש לראשונה כיו"ר התחרות היוקרתית והחשובה בעולם השיווק הישראלי. תחום השיווק הולך ונהיה מאתגר במציאות הטכנולוגית, התקשורתית והפרסומית המשתנה של ימינו. זה דורש יצירתיות ותעוזה של אנשי השיווק והפרסום המביאים לידי ביטוי את היכולות שלהם ומשפיעים באופן דרמטי על הארגון והחברה. השנה קידמנו מהלכים דרמטיים שינגישו ויקלו על ההשתתפות בתחרות. אני מזמין את כולם וקורא לקחת חלק באפי השנה ולחשוף את המהלכים הבולטים של 2022. משהו טוב קורה בתחרות האפי."

אילן סיגל, יו''ר תחרות האפי ומנכ''ל פלאפון ו- yes (צילום: רמי זרנגר)
אילן סיגל, יו''ר תחרות האפי ומנכ''ל פלאפון ו- yes (צילום: רמי זרנגר)

פרסי האפי מוענקים לאחר תהליך שיפוט קפדני המבוסס על מדדים בינלאומיים. השיפוט מתייחס לאסטרטגיה השיווקית של המהלך, לביצוע היצירתי ולהשפעתם על התוצאות העסקיות. חבר השופטים כולל אנשי ונשות שיווק בכירים ובכירות, אנשי/ות מקצוע בתעשייה ונציגי ונציגות האקדמיה.

השנה, לאחר קבלת מסקנות הועדה הייעודית שהוקמה לצורך שיפור התחרות ולאחר פגישות עם בכירי המשק ומנכ"לי משרדי הפרסום, החליטה הנהלת התחרות יחד עם  יו"ר התחרות, מר אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו- yes, על מספר שינויים דרמטיים:    

1. טפסי ההגשה עברו שינוי כדי שההגשה תהיה נגישה, קצרה וקלה לאנשי ונשות השיווק והפרסום.

2. הוזלה של 50% במחיר הגשת עבודה ראשונה בשלב א', למעט קטגוריות הפלטינום ועמותות.

3. בכדי לתת מענה למהלכים שהתקיימו על קו התפר בין השנים 2022-2023, ניתנת השנה אפשרות להגיש מהלכים שהחלו בסוף שנת 2022 ונמשכו בשנת 2023, עד סוף חודש מרץ.

4. גם השנה השיפוט ייערך בשני סבבים, אחד בזום והשני פרונטלית. לכל חדר דיונים יתמנה יו"ר אשר יקפיד על כך שהדיון יהיה מקצועי. רק לאחר דיון מעמיק בכל עבודה השופטים יעניקו את ציוני העבודות.

5. מהלכים להאדרת החברות המפרסמות וסמנכ"לי השיווק שלהן במדיה.

6. שינוי פורמט טקס ההכרזה על הזוכים.

תהליך הגשת המועמדויות יסתיים ב-1 באוגוסט, כאשר מיד לאחריו יחל תהליך השיפוט המורכב כאמור משני סבבים:

בסבב הראשון יבחנו העבודות על ידי נבחרת של למעלה מ- 60 שופטים אנשי ונשות שיווק בכירים ובכירות, אנשי/ות מקצוע בתעשייה ונציגי ונציגות האקדמיה, אשר ינקדו את העבודות לפי קריטריונים שנקבעו על ידי הנהלת התחרות הבינלאומית. בסבב השני, אשר יחול בחודש אוקטובר, יערך שלב השיפוט הפרונטלי שבו יפגשו השופטים וידונו בעבודות שעלו לגמר. כבכל שנה, ידרג צוות שיפוט מיוחד המורכב ממנכ"לים/ות מהבכירים/ות במשק, את המהלכים שעלו לגמר בקטגורית הפלטינום היוקרתית Effie Platinum – Sustained Success. טקס הכרזת הזוכים בתחרות האפי עתיד להתקיים בחודש נובמבר 2023.

ה-Effie Awards היא תחרות בינלאומית, המתקיימת ביותר מ- 50 מדינות ובהן ישראל. מטרת התחרות הינה קידום והעצמת מהלכי שיווק מוצלחים ואפקטיביים והוקרת החברות והמותגים אשר הובילו מהלכים אלו. התחרות הפכה עם השנים למשמעותית ויוקרתית בקרב כל העוסקים בעשייה השיווקית ובתעשיית השיווק והפרסום בישראל.