שוק משקאות הקפה הקר המוכן, שנמכר בכוסות ובפחיות, הכפיל את עצמו מאז 2018 ובשנה האחרונה (2022) הוא גלגל למעלה מ־52 מיליון שקל, עלייה של 27.8% מהשנה שקדמה לה, כשמנוע הצמיחה העיקרי הוא כניסת מתחרים חדשים (מקור: סטורנקסט).

על פי מחקר המזון שערכה תנובה לאחרונה, ישראלים שותים בממוצע 3 כוסות קפה ביום, כשבקיץ הם משלבים אותו גם בגרסתו הקרה. הצרכנים העיקריים של הקטגוריה הם צעירים בגילי 18־35 שנוהגים לשתות אותו בדרך לעבודה, לים, ללימודים או לאימון כדי להתעורר, להתרענן או סתם להתפנק.

ההיצע הגדל, מגמת העלייה בצריכה ותחילתה הרשמית של עונת הקיץ הם סיבה מספיק טובה להציג מהמגוון השופע - עם או בלי סוכר, בפחית, בבקבוק זכוכית או בכוס מחומר ממוחזר - העיקר שיהיה קר. 

נמס אייס נוגט   (צילום: באדיבות סטודיו שטראוס)
נמס אייס נוגט (צילום: באדיבות סטודיו שטראוס)

נמס ומרענן: הקפה הנמס הישראלי של עלית שמשווק תחת המותג "נמס" מוצע כעת בגרסה קרה בטעם חדש: נמס ICE עם חלב בטעם נוגט. המשקה החדש מצטרף לשני טעמי הקפה הקר שהושקו בקיץ שעבר: נמס ICE קלאסי ונמס ICE בטעם וניל. משקאות הקפה הקר של המותג "נמס" מכילים חלב, עשויים ללא חומרים משמרים ונמכרים בפחית המכילה 250 מ"ל. טווח מחירים: 6.80־9.90 שקלים. זמין לרכישה בחנויות הנוחות, במכולות, בקיוסקים, בפיצוציות, ברשת קפה עלית ובאתר האונליין של קפה עלית.

סטארבקס  (צילום: יח''צ)
סטארבקס (צילום: יח''צ)

סטארבקס במקרר: סטארבקס, ממותגי הקפה הבינלאומיים, הוא בעיני רבים סימן היכר למשקאות קפה בכל מקום בעולם (מלבד בישראל...). עכשיו אפשר ליהנות לפחות מהמשקאות המוכנים של רשת בתי הקפה: טמפו משיקה לקראת הקיץ, לראשונה בישראל, את משקאות הקפה הקר המוכן לשתייה של המותג. סדרת הדגל של המותג היא פרפוצי'נו - משקאות קרמיים ומפנקים בבקבוק זכוכית ב־3 טעמים: קפה קלאסי, מוקה וקרמל. בנוסף הושקה סדרת DOUBLESHOT בפחיות: דאבל אספרסו עם חלב ודאבל אספרסו עם חלב ללא סוכר. טווח מחירים: 11.90־17.90 שקל.

סטארבקס קפה קר (צילום: יח''צ)
סטארבקס קפה קר (צילום: יח''צ)

מהמחלבה לכוס: מחלבת יטבתה מקבוצת שטראוס מציעה את סדרת "כוסות קפה קר" שהושקה לראשונה ב־2019 עם מגוון טעמים ב־3 דרגות חוזק: מעודן, קלאסי וחזק - קלילים ומרעננים. משקאות הקפה הקר של יטבתה מכילים 100% פולי קפה ערביקה איכותיים ומגיעים בכוסות אישיות. טווח מחירים: 6־10.5 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השונות.

קפה קר יטבתה  (צילום: יח''צ)
קפה קר יטבתה (צילום: יח''צ)

מתרחבים ולא ממתיקים: סדרת הקפה הקר של תנובה בכוסות אישיות, שהושקה לפני שנה, מתרחבת כעת עם קפה חדש בטעם לאטה וניל ולראשונה גם קפה קר לא ממותק. הטעמים הקיימים בסדרה: קפוצ'ינו, לאטה ולאטה שוקולד.  טווח המחירים: 4.70־10 שקלים ל־230 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות המזון ובנקודות המכירה.

בינז אייס קופי לאטה קלאסי  (צילום: באדיבות סטודיו שטראוס)
בינז אייס קופי לאטה קלאסי (צילום: באדיבות סטודיו שטראוס)

ערביקה בפחית: קפה BEANZ משיק משקה קפה קר קלאסי חדש (ראו גם כתבה בכתבה הקודמת), מתערובת של 100% פולי ערביקה, שפותח על ידי מומחי הקפה של המותג. המשקה החדש מצטרף לשני משקאות הקפה הקר שהושקו בקיץ שעבר - BEANZ ICE COFFEE LATTE בטעם וניל ובטעם מוקה, הוא מכיל חלב והוא ללא מדבקת סוכרים אדומה וללא חומרים משמרים. המשקה נמכר בפחית המכילה 250 מ"ל. טווח מחירים: 7.60־10.90 שקלים. זמין לרכישה בחנויות הנוחות, במכולות, בקיוסקים, בפיצוציות, ברשת קפה עלית, בבתי קפה BEANZ ובאונליין באתר BEANZ.

inka משקה דגנים אורגני  (צילום: יח''צ אינקה)
inka משקה דגנים אורגני (צילום: יח''צ אינקה)

גם לטבעונים: חברת אורגניקזון מציעה לקיץ 2023 תחליפי קפה של המותג INKA (אינקה). המשקה מגיע בשתי ורסיות שונות: משקה דגנים ‏INKA‏ קלאסי המבוסס על שעורה, שיפון, עולש וסלק ומשקה דגנים INKA אורגני, משקה אורגני המבוסס על שעורה, לתת ועולש אורגני. המשקאות מגורענים וללא קפאין, ומהווים אלטרנטיבה בריאה לקפה. למשקה טעם עדין וארומה מתוחכמת, הוא ‏מתאים ‏גם לנשים הרות, מניקות וילדים מגיל 3, לצמחונים ולטבעונים. המשקה בעל אחוז סיבים גבוה המהווה מקור לסיבים תזונתיים שהינם בסיס לתזונה בריאה.‏ מתאים במקרים שבהם מומלץ לא לצרוך קפאין כמו בשעות הערב, לבעלי לחץ דם גבוה, לסובלים מנדודי שינה, ובתקופת ההיריון וההנקה.‏ והבונוס שהוא גם דל קלוריות. המחיר: עכשיו במבצע: 20% הנחה אינקה קלאסי 12.5 שקל (במקום 16 שקל), אינקה אורגני 14 שקל (במקום 18 שקל). ניתן להשיג ברשתות הטבע, בבתי מרקחת נבחרים, באתר "בשבילנו" ובאתר סופר־פארם.

קפה בשקשוק (צילום: יח''צ)
קפה בשקשוק (צילום: יח''צ)

מברזיל באהבה: סדרת "שייק קפה" החדשה של תנובה מגישה קפה קר בבקבוק אישי, המיוצר מפולי קפה איכותיים מברזיל ומכיל כמות גבוהה של קפאין ביחס לאחרים. את הקפה ניתן להקציף בקלות על ידי שקשוק הבקבוק לקבלת מרקם מוקצף. שייק קפה הושק בשני טעמים: שייק קפה בטעם קפוצ'ינו ושייק קפה בטעם לאטה קרמל. טעמים חדשים בסדרת הכוסות האישיות: לאטה בטעם וניל וקפוצ'ינו ללא ממותק. טווח המחירים: 6.50־10 שקלים.   ניתן להשיג ברשתות המזון ובנקודות המכירה.

נספרסו קפה קר (צילום: יח''צ)
נספרסו קפה קר (צילום: יח''צ)

קפה עם אבטיח: מותג הקפה נספרסו מציע לאוהבי הקפה משקאות מפנקים בהשראת הקיץ הקרוב, ביניהם שילוב משובח של קפה קר מתערובת אורגינל פרדו אינטנסו מאצ'ה יחד עם נענע, שמקפיץ את הטעם למחוזות חדשים. שילוב תערובת Cold Brew עם מלפפון ובזיליקום ותערובת אבטיח שנספרסו מציעה להכין כמשקה אבטיח מבעבע המשלב קפה קר וסודה.

את כל המתכונים החדשים ניתן למצוא באתר האינטרנט של נספרסו. לצד הטעמים המרעננים, נספרסו משיקה סדרת אביזרים מעוצבים להשלמת חוויית השתייה לקפה קר בקיץ: מגש קוביות קרח, כוסות לשתיית קפה קר ובקבוק קפה קר לדרך. ניתן להשיג בבוטיקים של המותג ובאתר האינטרנט. המחיר לשרוול עם 10 קפסולות: 25.50 שקל. ניתן להשיג באתר ובחנויות המותג nespresso.

אייס קפה שופרסל בטעמים  (צילום: יח''צ)
אייס קפה שופרסל בטעמים (צילום: יח''צ)

סופר־קפה קר: סדרת "אייס קפה" של המותג שופרסל מציעה משקאות קפה קרים ב־4 גרסאות: קפה לאטה, קפה לאטה לייט,  טעם קפוצ'ינו וטעם אספרסו. המחיר לצרכן: 6.90 שקלים, כרגע במבצע 3 ב־19 שקל.