הכתבה נכתבה בשיתוף מבו מטבחים

אם תשאלו כל אדריכל ומעצבת פנים על תפקידו של המטבח בבית, הם יספרו לכם כי בעשור האחרון התבצעה מהפכה של ממש, וכיום המטבח הוא הלב של הבית לאחר שדחק את הסלון אל הפינה. במטבח נוצרים זכרונות משפחתיים מתוקים ויצירות קולינריות טעימות, ומי שניצבת כמגדלור של עולם המטבחים בישראל מאז 1980 היא חברת 'מבו מטבחים'. מדובר בחברה משפחתית אשר מנוהלת על ידי ההורים וארבעה אחים צעירים מלאי רוח חיים שעומדים בחזית הטכנולוגיה והעיצוב, ובדרך זו היא הרוויחה את מקומה כמובילה בעיצוב ובניית מטבחי פנים וחוץ בהתאמה אישית. מטבחים שהם פונקציונליים ויפים כאחד.

מחלקת מחקר ופיתוח של מבו מטבחים ממציאה פתרונות ייחודים
על פניו בנייה של מטבח לא נחשבת למסובכת במיוחד, אך בפועל כל מטבח הוא יצירת מופת ייחודית, כזו שיכולה וצריכה לשקף את האינדיבידואליות וההעדפות של כל משפחה בנפרד. כדי ליישם את החלומות והתשוקות בשטח, חברת 'מבו מטבחים' בנתה מערכת יחסים עם קהל הלקוחות שלה. במקום להציב על המדף מטבחים מוכנים מראש, הם מבצעים סיעור מוחות ומשלבים בין המומחיות והניסיון שלהם בבניית מטבחים עם החזון של קהל הלקוחות. בדרך זו הם מתאימים כל מטבח לצרכים הספציפיים של בני המשפחה, ומשלימים זאת בזכות אסתטיקה ויצירתיות מרשימה. בשיחה עם יוני כהן מנכ"ל 'מבו מטבחים' שאלנו מדוע כדאי לבנות מטבח בעזרתם ולא לפנות אל נגר מקצועי ?

"הטכנולוגיה שאנו עושים בה שימוש היא טכנולוגיית CNC המתקדמת בעולם. זו באה לידי ביטוי אך ורק בעזרת במכשור יקר מאוד שאין לרבים בארץ.  

בזכות טכנולוגיית CNC אנחנו יכולים לייצר את העיצובים המורכבים ביותר עד עשירית המילימטר האחרון בדיוק מושלם, דבר שלא ניתן להשיג כאשר העבודה נעשית בעזרת ידי אדם. ההבדל הזה סופר משמעותי כיוון שהוא לא משאיר מקום לתקלות עתידיות".

חברת המטבחים היצירתית ביותר בישראל. מבו מטבחים (צילום: רותם לבל. מעצבת: דרי שכטר. דוגמנית: לירז צ'רכי)
חברת המטבחים היצירתית ביותר בישראל. מבו מטבחים (צילום: רותם לבל. מעצבת: דרי שכטר. דוגמנית: לירז צ'רכי)

מגירות המטבח עם אחריות לכל החיים
מחלקת מחקר ופיתוח של 'מבו מטבחים' שינתה לגמרי את פני התמונה כאשר כל היבט של המטבח מתוכנן ומבוצע בקפידה. החלק האחורי של כל המטבחים עשוי מאלומיניום, כיוון שמדובר בחומר עמיד נגד אש וכדי להבטיח אטימות מושלמת נגד מים, טרמיטים וחרקים אחרים. בנוסף הם מצפים את כל צדדי המטבח בפורמיקה ולא רק את הקטעים שניתן לראות בעין. כך הם מבטיחים שלא יווצר מצב בו מים יחלחלו בין השיש לקרמיקה או אל תוך המגירות. זאת בין היתר הסיבה מדוע ב'מבו מטבחים' מעניקים אחריות מלאה לכל החיים עבור כל סוגי המגירות שהם מייצרים.

מטבחי החוץ של 'מבו מטבחים' מותאמים למזג האוויר הישראלי 
תקופת הקורונה חידדה את הנטייה והרצון של משפחות לבשל ולאכול ארוחות מחוץ לחלל המטבח המסורתי. כיום לא מדובר רק במי שיש להם חצר, דירת גן או פנטהאוז, אלא גם במי שמתגוררים בקומה הרביעית או השביעית.

בחוכמה רבה ב'מבו מטבחים' מתאימים את מטבחי החוץ שלהם גם לשטחים קטנים, ועושים שימוש בחומרי גלם המותאמים לאקלים המקומי. בכל זאת בחלק נכבד מהאזורים בארץ סובלים מלחות גבוהה ומלחים, ומטבח חיצוני סופג ויכול להינזק בגלל זה עם השנים.

"כדי להבטיח כי חוויית הבישול מחוץ לבית תהיה מושלמת, בין אם זו נעשית בגינה או במרפסת, אנו מתכננים את מטבחי החוץ שלנו כך שיהיו פונקציונלים, נוחים ועמידים מול כל נזקי מזג האוויר. לכן משטחי המטבח, המגירות, הטאבון החיצוני וכל פריט אחר בנויים ומצופים בעזרת אלומיניום. חזית המטבח עשויה מפורצלן וחומרי גלם נוספים שניתן לשחק איתם כדי לשלב בין יופי ופרקטיות", יוני כהן סיפר והוסיף.

מותאמים למזג האוויר הישראלי. מטבחי החוץ של מבו מטבחים (צילום: יח''צ)
מותאמים למזג האוויר הישראלי. מטבחי החוץ של מבו מטבחים (צילום: יח''צ)

'מבו מטבחים' מציגים: מהפכה בחדרי הכביסה 
על הייחודיות של 'מבו מטבחים' מציעה ניתן ללמוד גם בזכות העובדה שהם בחרו לקפוץ אל המים העמוקים ושינו מקצה לקצה את הנישה של חדרי הכביסה השונים. אזור בבית בו אף אחד אחר לא נלהב להתעסק בו, לא חברות מטבחים אחרות או נגרים. "במשך תקופה ארוכה צוותי הפיתוח שלנו תכננו כיצד יהיה אפשר להתאים את חדר הכביסה אל הצרכים המדויקים של בני המשפחה בבית והתוצאה מרהיבה. לכל נישה יש מקום משלה כך שהחלל אינו צריך להיות צפוף ומסורבל. קרש הגיהוץ נשלף החוצה כמו גם שולחן לקיפול הכביסה. ישנו אזור בו מאחסנים את הנעליים וחומרי ניקיון תוך כדי שאנו מבטיחים כי לא תיווצר רטיבות, לחות, או שמשהו יפול בגלל משקל כבד. שום דבר לא נעשה בדחיסה אלא הכל מאוד פונקציונלי ושימושי כך שנוחות מירבית מובטחת לכולם", יוני כהן הציג את הדברים.

מהפכה בחדרי הכביסה. מבו מטבחים (צילום: שיר אביסידריס. מעצבת: גלינה סביטן)
מהפכה בחדרי הכביסה. מבו מטבחים (צילום: שיר אביסידריס. מעצבת: גלינה סביטן)

מבו מטבחים: יצירת קשר
החזון של 'מבו מטבחים' הוא שבכל בית בישראל יהיה מטבח תוצרת החברה, לכן מבחינתם הם לא רק מייצרים מטבחים אלא גם יוצרים מערכות יחסים.

בעולם עיצוב ואומנות המטבח השם של 'מבו מטבחים' בולט כיעד עבור לקוחות המחפשים פתרונות מטבח ברמה הגבוהה ביותר בהתאמה אישית. מתוך תשוקה ליצור חללים פונקציונליים ואסתטיים, 'מבו מטבחים' מציעה מגוון רחב של אפשרויות שנותנים מענה לטעמים ולאורחות החיים האישיים של בני המשפחה, בין אם מדובר במטבחי פנים או חוץ. מארונות מעוצבים בקפידה ועד לפתרונות אחסון חדשניים. מבחינת 'מבו מטבחים' האיכות, תשומת הלב לפרטים הקטנים ביותר ושירות הלקוחות נמצאים במקום הראשון, כך הם יצרו לעצמם מוניטין של חברת מטבחים מובילה ומהימנה בתעשייה.

את אולמות התצוגה הגדולים של 'מבו מטבחים' שם תוכלו לראות את מיטב החידושים תמצאו ב:
אשקלון - רחוב הפנינים 53.

שדרות - השקמה 6.
ליצירת קשר, חייגו: 08-6752677

אתר
פייסבוק
אינסטגרם

הכתבה נכתבה בשיתוף מבו מטבחים