מומחית לצרכנות חושפת: הטריקים שיגרמו לכם לבזבז יותר ב"פריימרק"

פסיכולוגית-צרכנים בריטית טוענת כי רשת הביגוד והאביזרים הפופולרית משתמשת בארבעה טריקים ערמומיים כדי לגרום לכם להוציא יותר כסף בביקורים שלכם בסניפיה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
חנות של פריימרק
חנות של פריימרק | צילום: REUTERS/Carl Recine

ד"ר קתרין ג'נסון-בויד, פרופ' חבר באוניברסיטת רסקין באנגליה, אמרה ל"סאן": "כחנות, 'פריימרק' משתמשת במספר רב של היבטי שיווק ידועים שאנחנו יודעים שלקוחות מגיבים אליהם ביעילות".

חנויות "פריימרק" ידועות בכך שהן די גדולות, כלומר, לקונים יש המון שטח להסתובב בו. בחלק מהסניפים יש אפילו מאפיות, דוכני נקניקיות ומכוני יופי שבהם תוכלו להסתפר.

המומחית אמרה שזה גורם לקונים להרגיש שביקור בחנות הוא חוויה מהנה בפני עצמה וגורם להם לרצות לחזור לעוד. "ככל שלצרכן 'כיף' יותר, כך הוא חושב פחות על כמה זמן הוא מבלה שם, וככל שהוא מבלה שם יותר זמן, הוא בדרך כלל קונה יותר".

לדבריה, "הגודל העצום גורם לאנשים לחשוב שהם לא יכולים לצאת מהחנות בלי לקנות משהו, גם אם הם לא באמת צריכים אותו".

טריק נוסף לדברי הפסיכולוגית, הוא למקם המון פריטים לאורך התור המוביל לקופות התשלום. כך אנשים משתעממים בעודם ממתינים, סוקרים את הסביבה, "מוצאים" ברגע האחרון עוד דברים שהם חושבים שנחוצים להם, ומוסיפים לסל.

ג'נסון-בויד סבורה כי עצם העובדה שחלק מהבגדים מקופלים על המדפים לא נועדה כדי לחסוך מקום. זו למעשה רק דרך נוספת לגרום לקונים להיפרד מיותר מזומנים. "כאשר הפריטים מקופלים, הקונים לא יכולים לראות באופן מלא מה זה עד שהם מודדים. ידוע שברגע שצרכנים נוגעים בפריט, הם לוקחים עליו בעלות פסיכולוגית. זה מגדיל את הסיכוי לרכישה כי הם מרגישים שהפריט שייך להם".

"החנויות של 'פריימרק' צבעוניות, מוארות ומעוצבות בסגנון צעיר, וכל זה מכוון", אמרה מומחית הצרכנות. "החנויות משתמשות ברמזים עבור קהלי היעד הצעירים שלהן. זה כולל שלטי ניאון וסיסמאות כמו 'מצא את הבגד המדהים שלך'. הם בעצם עובדים על התודעה שלכם ושותלים מסרים לפיהם אתם יכולים להיות 'נהדרים' אם תקנו משם משהו וזה סוג המסרים שדור ה-Z מגיב אליהם ביעילות", ציינה.

תגיות:
צרכנות
/
פריימרק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף