מחוברים בתנועה: המותג היוקרתי TUMI משיק קולקציה חדשה של מזוודות קשיחות עשויות מחומרים ממוחזרים בטכנולוגיה מתקדמת. הקולקציה עומדת בתקני בדיקה קפדניים של המותג ומציעה גלגלים כפולים ־ אחד החידושים העיקריים הנותנים למזוודה עמידות ויציבות ברמה גבוהה.

הקולקציה החדשה כוללות אביזרים משדרגים כמו יציאה מובנת של USB כדי שתישארו מחוברים תוך כדאי תנועה, הרחבת רוכסן עד 5 ס"מ למקום נוסף בתא הראשי וציפוי ייחודי מחומר טגריס (פטנט רשום של המותג TUMI), חזק ועמיד בפני פגיעות ושריטות. ניתן להשיג בגוונים: ורוד פודרה, כסף, אדום וכמובן שחור קלאסי. טווח המחירים לצרכן: 3885־5250 שקל, בהתאם לגודל. ניתן להשיג: בחנויות TUMI בקניון רמת אביב, בקניון אילון ובגרנד קניון חיפה.

tumi - קולקציה חדשה (צילום: יחצ)
tumi - קולקציה חדשה (צילום: יחצ)

קליל ופרקטי: דגם אייקוני של תיק מבית המותג KIPLING הוא WELLNESS ART M בגרסתו המשודרגת, שמגיע עם כיס קדמי הניתן להרחבה, מה שהופך אותו מושלם למקרים שבהם תזדקקו לתיק גדול יותר מזה שהגעתם איתו. הוא מתאים לדוגמה, לנשיאת מזרן יוגה לאימון, כרית לטיסה, מגבת לחוף, מטרייה ביום קצת גשום או כל פריט אחר שאולי תרצו להוסיף במהלך טיול רגלי ביעד שבחרתם. יש לו גם מחזיק לבקבוק ונרתיק פנימי רך לאחסון תכשיטים או פריטים קטנים אחרים. התיק מצויד בשרוול עגלה שמתלבש בקלות על כל ידית נשיאה של מזוודה, מה שהופך אותו עוד יותר למתאים לטיסות. המחיר: 599 שקל. ניתן להשיג באתר קיפלינג, באתר IBAGS ובחנויות.

תיק כתף גדול wellness art m kipling (צילום: Kipling)
תיק כתף גדול wellness art m kipling (צילום: Kipling)

נלחמים בכייסים: שותים קולה? לא תאמינו מה אפשר לעשות מ־37 בקבוקים כאלה ־ תיק נסיעות נגד גניבות! התיק התמים שנראה יפה ורך למראה, עשוי מחומרים ממוחזרים בלבד: האריג שלו רך, על אף השימוש בחומר הפלסטי הקשיח של הבקבוקים, והוא מגן עליכם מלפני כייסים במהלך חופשה. הוא נוח וקל לנשיאה, מודרני ובעיקר פרקטי ומשרה ביטחון. בזכות רוכסנים אחוריים וכיסים סודיים שרק אתם יודעים את מיקומם, אף אחד לא יוכל לשלוף ממנו ארנק או דרכון ולקלקל לך את מהלך החופשה. המחיר: 359 שקל, להשיג במתחם הבוטיקים בנתניה או באתר SWAGG.

 תיק bobby soft נגד גניבות (צילום: סטודיו דג הזהב)
תיק bobby soft נגד גניבות (צילום: סטודיו דג הזהב)

מנעול מובנה: סט המזוודות מדגם WHEELER מבית המותג JEEP מציע 3 מזוודות קשיחות בצבעים לבחירה: אפור, צהוב, כחול או שחור. למזוודות הקשיחות 4 גלגלים ואפשרות הרחבה למקרה הצורך. המזוודות בדגם זה מחולקת לתא ראשי הכולל כיס רשת פנימי ורצועות אלסטיות להידוק וארגון תכולת המזוודה. כל מזוודה מצוידת במנעול מובנה TSA, במנגנון טרולי מאלומיניום תעופתי איכותי וקל במיוחד ובידית כפולה בעלת אחיזה ארגונומית לנוחות מרבית.
הגדלים בסט WHEELER: 
43 ליטר, 90 ליטר, 132 ליטר. המחיר לסט המלא הכולל את שלושת הגדלים: 1,499 שקל. להשיג באתר "קל גב" ובחנויות המטיילים והתיקים.

סט מזוודות jeep wheeler (צילום: סטודיו קל גב)
סט מזוודות jeep wheeler (צילום: סטודיו קל גב)

להכניס למזוודה: יוצאים לחופשה אורבנית ואין לכם מושג באיזה מצב של תכולה תחזרו? בעיקר בתקופות של סיילים, גם אם לא ממש התכוונתם, תמצאו את עצמכם חוזרים עם יותר משקל ויותר תכולה מאלו שיצאתם איתם מהארץ. במקרים כאלו, לא מעט נוסעים רוכשים עוד תיק או טרולי נוספים. הפתרון הוא בדמות הכנסה למזוודה של עוד תיק מתקפל וקל משקל, שניתן לשכוח ממנו עד לרגע שנזקקים לו. כזה הוא הצ'ימידן המתרחב ל־160 ליטר של המותג OUTDOOR, תיק נסיעות רחב בעל 2 תאים וידיות, עשוי מחומר דוחה מים מתקפל לגודל קטן ונוח לאחסון. המחיר: 175 שקל. להשיג באתר "קל גב" ובחנויות המטיילים והתיקים.

צימידן מתרחב 160 ליטר במותג outdoor revoloution  (צילום: סטודיו קל גב)
צימידן מתרחב 160 ליטר במותג outdoor revoloution (צילום: סטודיו קל גב)

נוכחות בולטת: המותג אמריקן טוריסטר מבית סמסונייט משיק קולקציית מזוודות צבעוניות לקיץ 2023 AEROSTEP, שמתאפיינת במזוודות קלות ונוחות במראה צעיר וססגוני, עם קשת של צבעים לא שגרתיים לבחירה שהופכים אותן לקלות לזיהוי: טורקיז, סגול לבנדר, ירוק ליים, צהוב, כתום, ורוד פוקסיה, ירוק מרווה, כחול דנים, לצד צבעים קלאסיים: שחור וכחול.

המזוודות עשויות מחומר גמיש (פולפרורפילן) והן בעלות יכולת הרחבה לנפחים גדולים במיוחד בהתאם למידה ומגיעות עם 3 שנות אחריות בינלאומיות מטעם היצרן. טווחי מחירים לצרכן: החל ממזוודות טרולי עלייה למטוס 635־880 שקל. להשיג: ברשת חנויות סמסונייט בקניון עזריאלי בת"א, בחנות סמסונייט בגרנד קניון בחיפה, בחנות אלטר תיקים ומזוודות, ברשת תיק־התיקים וברשת ארנקי־שולה.

אמריקן טוריסטר airconic 635 (צילום: יחצ חול)
אמריקן טוריסטר airconic 635 (צילום: יחצ חול)

לטוס עם כוכבת: חברת המזוודות החכמות ROLLINK יצרה סגמנט חדש בשוק המזוודות העולמי וזכתה בפרסים ובתארים יוקרתיים. לאחר זכיות קודמות, היא שבה עם פרס נוסף: "פרס החדשנות המותגית", שהוענק לה בטקס לחדשנות עסקית בהונג קונג שבמהלכו גברה על מתמודדים כמו מיקרוסופט, הבנק העולמי HSBC ועוד. הדגם האחרון של המותג, FLEX 360 SPINNER, הוא דגם מתקפל וקשיח, הראשון בעולם שיוצר בכל שלושת הגדלים, כולם בעלי ארבעה גלגלי ספינר כפולים לתנועה חלקה וקלה, עם עיצוב פנימי מפנק ונוח לאריזה חכמה, ומנעול TSA מובנה בתקן אמריקאי. המזוודות קלות משקל ובעלת תכולה בנפח עצום של עד 100 ליטרים במזוודה הגדולה ו־40 ליטר במזוודת הטרולי.

המזוודות עשויות מפולי קרבונט טהור, עמיד בפני שברים ושריטות, עם חמש שנות אחריות. תכונת הקיפול של המזוודה מאפשרת אחסון נוח וקל במגוון מקומות בבית (או במלון). ספויילר: לקראת החגים יושקו שני מוצרים חדשים: מזוודה מתקפלת בפטנט חדש (רשום כבר בארה"ב, בסין, באירופה ובישראל) שניתן יהיה לאחסן בתלייה בארון לצד חליפות ומעילים, ותיק נסיעות אישי. טווח המחירים: 449־639. להשיג באתר המותג ובחנויות.

מזוודה חדשה של רולינק 639 שקל (צילום: יחצ דג הזהב)
מזוודה חדשה של רולינק 639 שקל (צילום: יחצ דג הזהב)

במשקל קל: רשת המשביר משיקה את קולקציית המזוודות של המותג האמריקאי KENNETH COLE NEW YORK המורכבת ממזוודות קשיחות או כאלו מבד דמוי קטיפה באיכות גבוהה. בחרנו בדגם הקשיח, עשוי מפולי קרבונט ובעל גלגלי סיליקון כפולים איכותיים וידית מאלומיניום קל.

הייחודיות של המזוודה שבחרנו היא העובדה כי היא מגיעה עם תג שם אישי ומשקל מובנה בידית. צבעים הקיימים: שחור, ירוק, כחול נייבי, צהוב וכסף. את כל המזוודות של KENNETH COLE ניתן לרכוש כסט של 3 מזוודות (טרולי 20 אינץ', מזוודה בינונית 24 אינץ' ומזוודה גדולה 28 אינץ') או כמזוודה בודדת בכל גודל, בנפרד. בעת הצורך ניתן להגיע עם המזוודה לאחד מסניפי הרשת בכל חלקי הארץ ולמסור את המזוודה לתיקון במסגרת תנאי האחריות. המחיר למידה הגדולה: 1,199 שקל. ניתן להשיג בחנות הדגל של המותג וכן בסניפי רשת המשביר.

משביר מזוודת kenneth cole עם חיבור usb (צילום: יחצ)
משביר מזוודת kenneth cole עם חיבור usb (צילום: יחצ)

מעקב צמוד: כמה פעמים הגעתם לחו"ל, כולם מצאו את המזוודה שלהם על המסוע ורק אתם כוססים ציפורניים, שמא המזוודה הגיעה בטעות לקזחסטן? הכירו את TILE, תג קטן שנצמד למזוודה, ובכל רגע נתון תוכלו, באמצעותו, לגלות איפה היא ממוקמת ולהוריד את סף המתח: האם עלתה אתכם למטוס או נשלחה בטעות ליעד אחר, האם נגנבה או אבדה. עוד יתרון הוא שה־TILE יעיל גם לאנדרואיד וגם לאייפון. המחיר: החל מ־149 שקל. להשיג במתחם הבוטיקים SWAGG בנתניה ובאתר.

tile slim (צילום: יחצ)
tile slim (צילום: יחצ)

טרולי בתחפושת: אילו נוסעים אתם? של נסיעות קצרות או נסיעות ארוכות? מעדיפים יעדים קיציים או יעדים מושלגים, טסים לעסקים או למסעות שופינג? המזוודה הבאה יעילה במיוחד ותשמש אתכם באופן מיטבי לכל סוג נסיעה ותתאים את עצמה לכל תרחיש: מזוודת ROLLUX הישראלית היא בעצם טרולי עלייה למטוס, שבלחיצת כפתור, הופכת למזוודה ענקית עם תכולה של 31 אינץ', כך גם תוכלו לטוס עם טרולי ולא לשלם בעבור שילוח ולחזור עם מזוודה גדולה שתכיל את כל הטוב שרכשתם. המחיר: 1,199 שקל, להשיג במתחם הבוטיקים בנתניה ובאתר SWAGG.

מזוודת רולוקס שגדלה לפי כמות התכולה 1,199 שקל (צילום: יחצ דג הזהב)
מזוודת רולוקס שגדלה לפי כמות התכולה 1,199 שקל (צילום: יחצ דג הזהב)

לפני שקונים מזוודה

לפני רכישה חדשה של מזוודה, יש כמה פרמטרים שלא תרצו לדלג עליהם או להתפשר לגביהם. פנינו לאייל אזולאי, מנכ"ל מותג המזוודות החכמות הישראליות ROLLINK, שנתן לנו טיפים מקצועיים שיקלו על הבחירה לקראת הטיסה הבאה. 

גודל: כשמדובר במזוודה גדולה או בינונית הנשלחת לבטן המטוס, הגודל פחות משמעותי, כל עוד הוא עומד בתקני חברות התעופה. אך כשמדובר במזוודות עלייה למטוס, כאן כבר חשוב להקפיד על מידות מדויקות, שכן לכל חברה יש מידות משלה עם מתקני בדיקה ייעודיים במעמד העלייה למטוס.

מזוודות אשר לא יימצאו בגודל המתאים במהלך הבורדינג, יישלחו לבטן המטוס וייגבה בגינן תשלום נוסף, לרוב בשווי שליחת מזוודה נוספת. לאחרונה אף פורסם, כי נציגי חברות התעופה מתוגמלים על הקנסות בגין כבודה שאינה עומדת בדרישות חברת התעופה, ולכן, אם ברצונכם להימנע מתשלום מיותר, ודאו מבעוד מועד, שהמזוודות שלכם בגודל המתאים.

משקל: המגבלה המקובלת במרבית חברות התעופה עומדת על 23 ק"ג (חברות צ'רטר אף מגבילות ל־20 ק"ג בלבד). מזוודות העלייה למטוס מוגבלות בעד 8־10 ק"ג. מכאן, ככל שהמזוודה תשקול פחות, כך יהיה לכם יותר משקל פנוי לארוז. במרבית חברות התעופה, הקנס על משקל עודף (overweight) קרוב למחיר מזוודה חדשה ולכן מומלץ בחום להיערך מראש ולהקפיד לשקול את המזוודה לפני היציאה לשדה התעופה. 

חומר: מזוודות העשויות מחומרים קשיחים אולי משוות תחושה של הגנה ושמירה טובה יותר על התכולה, אך במציאות אין באמת הוכחה לכך שתכולה במזוודות בד ניזוקו יותר. ההבדל המשמעותי ביניהן הוא צורת האריזה, בעוד מזוודות בנויות לרוב באופן המאפשר אריזה במכל אחד (צד אחד) המזוודות הקשיחות מציעות אריזה בשני חצאים נפרדים. כאמור, עניין של העדפת המראה וסגנון אריזה.

גלגלים ועוד: מספר הגלגלים, סגירה באמצעות רוכסן, סוגרים או מנעול בטיחות, חלוקה פנימית, אפשרות הרחבה או כיסים חיצוניים - כל אלו הם יותר עניין של טעם ואישיות. הממהרים יעדיפו מזוודות שני גלגלים מכיוון שהתנועה קדימה במשיכת המזוודה מאחור מאפשרת תנועה מהירה יותר ואחרים יעדיפו ארבעה גלגלים להפחתת העומס ממפרק היד בעת הנשיאה. המסודרים יעדיפו כמה שיותר תאי חלוקה פנימיים להפרדה בין פריטים וחפצים.