בשנת 1993, המותג דייסון, היה הראשון להפוך אפילו את הפעילות הכי "אפורה" במלאכות הבית, שאיבת האבק, לעניין שיש בו לא רק יותר נוחות, אלא גם יוקרה, מעין סמל סטטוס. עם השנים ולאור ההצלחה שלה זוכים שואבי האבק, התרחב המותג הבריטי לקטגוריות נוספות, בהן: מכשירי ייבוש לידיים, מסנני אוויר, אוזניות, מייבשי ומעצבי שיער וכמו שזה נראה - היד עוד נטויה.

בשנת 2016 נכנסה דייסון לקטגוריית מוצרי טיפוח השיער ומאז, במהלך שבע השנים האחרונות, היא מציגה מגמת צמיחה מתמשכת שתופסת כיום כ־30% מנתח המכירות של המותג בשוק הישראלי ומגיעה עד ל־50% במדינות מסוימות, מה שהופך אותה לקטגוריה הנמכרת ביותר בין מוצרי המותג. במסגרת זו משווקים כיום בישראל שלושה מכשירים לעיצוב השיער. רגע לפני השקת מה שבדייסון מבטיחים כי יהיה "הבשורה החדשה" (לקראת סוף השנה האזרחית), קפצנו לבקר באנגליה, בקמפוס החדשנות של המותג.

התחנה הראשונה במסע מוכרת ללא מעט ישראלים: חנות הקונספט של דייסון הממוקמת ברחוב אוקספורד, רחוב הקניות של לונדון. לאחר התרשמות קצרה ממגוון המוצרים והטכנולוגיות המוצגות בקומה הראשונה, הוזמנתי

ל־DEMO ZONE, מתחם התנסות חווייתית שמגיש את הטכנולוגיה המתקדמת היישר לידי המבקרים, שמוזמנים להתנסות טרם הרכישה: לקבל טיפים, לעבור הדרכות ולהפוך את הקנייה בתחום עיצוב השיער לחוויה מוחשית ואישית.

הופתעתי לגלות שמעצב שיער בינלאומי שהכרתי ממדורי האופנה כחבר ומעצב השיער האישי של לא מעט שחקניות ודוגמניות מובילות בעולם, מחכה לי למשך שעה... מה שגרם לי להרגיש כמו כוכבת הוליוודית על סט הצילומים של שובר הקופות הבא.

היחס האישי והטיפול תחת ידיו המקצועיות עשו את שלהם - יצאתי נפעמת ובעיקר הצטערתי שלא ניתן לשכור את שירותיו בישראל לפני אירועים חשובים. זה לא שיצאתי משם בידיים ריקות: היום אני יודעת להשתמש נכון יותר בדייסון שלי לשיער ולעשות איתו פלאים בשלוש דקות של השקעה מול המראה.

מייבש שיער דייסון (צילום: יח''צ)
מייבש שיער דייסון (צילום: יח''צ)

תחתמי לי פה

אחריי, הגיעו למתחם ה־DEMO ZONE עוד 15 בלוגריות אופנה, דוגמניות ונשות תקשורת, שנכנסו למתחם במראה עייף של אחרי טיסה - ויצאו ממנו שעה לאחר מכן כמו טופ מודלס בפרסומת למוצרי שיער.

למטה המרכזי של דייסון, שהוקם לפני 25 שנים במלמסבורי (מרחק שעתיים נסיעה מלונדון) הגעתי רק למחרת היום. קמפוס החדשנות של דייסון יושב על שטח עצום עם מבנים מודרניים נמוכי קומה, שמוקפים בשטחי ענק ירוקים ומטופחים להפליא.

בנוסף למטה הכללי, שאליו מגיעים מדי יום אלפי עובדים מהמחלקות השונות, כולל המתחם גם אולמות תצוגה, מעבדות ייצור, אקדמיה למקצועות ההנדסה (כולל מגורי סטודנטים) ומרכז פיתוח מהמתקדמים בעולם, שאליהם הורשינו להיכנס רק לאחר שחתמנו על הסכמי סודיות, התלבשנו בחלוק לבן, נכנסנו לנעליים גדולות וכבדות והשארנו אחרינו את הטלפון הנייד, המצלמות וכל מכשיר אחר שיכול לשמש אמצעי ריגול או תקשורת עם העולם החיצון.

מה שכן הורשינו לספר נוגע בעיקר למחקר, שארך שנים והוביל לייצור אבטיפוס, שעבר תהליכי בקרת איכות ועוד, עד שאושרו סופית לייצור המוני ושיווק לצרכן. אחד החדרים המרשימים ביותר שביקרנו בהם היה אולם אקוסטי בגודל של כיתת לימוד בבית ספר עם קירות, רצפה ותקרה מקורים באריחים אקוסטיים, עשרות מיקרופונים שבוחנים את עוצמת הרעש של המנוע הזעיר בגוף המוצר ודלת פלדה כבדה שלא מביישת שום כספת מאובטחת של בנק מרכזי, כמו מזכירה לנו שאת הסודות שנחשפנו אליהם, ניאלץ להשאיר שם, מאחורי סורג ובריח.

במהלך 8 השעות הבאות נחשפנו למחקר מקיף שהציג מהנדס בכיר במחלקת טיפוח השיער בנושא מניעת נזקים לעור הקרקפת שעלולים להביא לחימום יתר שיגרום לשבירת השיער לאורכו, פגיעה בחיוניותו ונזק בלתי הפיך לשכבות העור, לזקיקי השערה ולבלוטות החלב, שיביאו בטווח הארוך לנשירה ולהתקרחות.

אחרי שנבהלנו מההשלכות של חימום היתר, נחשפו בפנינו מודלים חדשים בפיתוח וקטגוריות נוספות שהחברה שוקדת עליהן בימים אלו (ספוילר: התותים הכי טעימים שאכלתי בחיי גדלו בטכנולוגיית חממה לגידולים אורגניים של דייסון). רק לאחרונה הודיעה החברה על האצה משמעותית של יכולות הייצור המתקדמות במפעל סוללות בסינגפור והקמת מרכזים חדשים למחקר ופיתוח בפיליפינים ובבריטניה, בהשקעה כוללת של 2.75 מיליארד ליש"ט.

מוצרי טיפוח דייסון (צילום: יח''צ corrale dyson)
מוצרי טיפוח דייסון (צילום: יח''צ corrale dyson)

קטגוריה צומחת

מייבש השיער של דייסון (שהושק לראשונה כאמור בשנת 2016), שונה מאד ממייבשי שיער אחרים ומציג הנדסת אנוש מתחשבת. הוא מאובזר במנוע קטן במיוחד שממוקם בחלקה התחתון של ידית האחיזה כך שמרכז הכובד שלו נמצא קרוב לפרק כף היד, מה שמקל על האחיזה הממושכת.

הוא קל משקל, הפייה שלו קצרה בהרבה מהמייבשים שהכרנו והספק האוויר שלו עוצמתי. השליטה בטמפרטורת הייבוש המקסימלית היא היתרון המרכזי של המייבש של דייסון: היא לא עוברת את 150 המעלות המקסימליות לעבודה ללא נזק לשיער. נכון להיום, דייסון היא היחידה שמבטיחה ניטור ושליטה מדויקים בטמפרטורה.

תחת קטגוריית מוצרי הטיפוח לשיער משווק המותג דייסון בישראל שלושה מוצרים:

Dyson Supersonic - מייבש שיער הכולל טכנולוגיית בקרת חום חכמה המונעת נזקי חום לשיער. הוא מודד את טמפרטורת האוויר 40 פעמים בשנייה ומווסת את החום הנפלט מהמייבש ובכך מגן מנזקי הייבוש ושומר על הברק הטבעי של השיער. למכשיר מנוע דיגיטלי קטן ועוצמתי שמפיק סילון אוויר בלחץ גבוה בשילוב עם טכנולוגיית Air Multiplier לייבוש מהיר ועיצוב מדויק. מייבש השיער מגיע במארז יוקרתי עם אביזרי עיצוב שמתחברים אליו כמגנט, מסייעים בנטרול חשמל סטטי, מאפשרים ייבוש ועיצוב בסגנונות שונים, חלקם מתאימים לסירוק ולעיצוב תלתלים וחלקם אף מיועדים לשיער עדין וקרקפת רגישה.

Dyson Corrale - מחליק השיער הראשון והיחיד שמציע פלטות גמישות הפועלות בטכנולוגיה חדשנית, שמספקת עיצוב מתקדם תוך הגנה מרבית על השיער. היתרון העיקרי של הפלטות הגמישות הוא יכולתן להפעיל חום ומתח אחידים לכל אורך השיער, ולגרום לפעולת החלקה מהירה וטובה יותר שמסתמכת פחות על החום כך שהנזק הנגרם לשיער מצטמצם בחצי, בהשוואה לשימוש במחליקים אחרים. המחליק מתאים לכל סוגי השיער, הוא מותאם לנסיעות ומאפשר שימוש באמצעות חיבור לחשמל או במצב אלחוטי שניתן להעביר גם למצב טיסה ולהעלות למטוס עם כבודת היד, לשימוש במהלך הטיסה או רגע לפני הנחיתה.

Dyson Airwrap multi-styler - ערכת עיצוב מלאה, המאפשרת עיצוב במגוון סגנונות, תוך דגש על בקרת חום וצמצום הנזק שנגרם לשיער בעת השימוש. בתכנון המוצר המהנדסים הפחיתו את גודלו של מעצב השיער ושיפרו משמעותית את אפקט קואנדה, אשר מחליק את הקצוות ומנטרל חשמל סטטי. הוא מגיע עם אביזרים חכמים לעיצוב קל ומהיר, בהם מסלסלים דו־כיווניים עם אפקט קואנדה משופר, אביזר ייבוש דו־שימושי, המנטרל חשמל סטטי תוך כדי סירוק והופך למייבש עוצמתי בלחיצת כפתור, מברשות רכות וקשיחות חדשות ומסרק בעל שיניים עבות שנועד לשחרר קשרים בשיער ולהאריך שיער מתולתל וגלי. בנוסף, המסרק גם מוסיף נפח בזמן שהשיער מתייבש. יש גם מברשות עגולות ליצירת צורה ונפח - אידיאלי ליצירת מראה מתוח ושיער ישר.

הבשורה הבאה בתחום מכשירי טיפוח השיער של דייסון היא אבן דרך משמעותית בטכנולוגיות עיצוב השיער בכלל. הדגם Dyson Airstrait straightener, שהוצג במהלך הביקור בלונדון, יושק בישראל רק לקראת סוף השנה הנוכחית, אבל כבר מעורר עניין וסקרנות בקרב מתחרים, צרכנים, משווקים, מעצבי שיער וכל העוסקים בתחום היופי והטיפוח. מדובר במחליק שיער חדשני ומפתיע, שונה מכל מה שאנחנו מכירים על אופן ייבוש השיער ועיצובו, הוא עושה שימוש בטכנולוגיית אוויר חדשה, ליצירת ההחלקה, ללא שימוש בפלטות חמות וללא שימוש בחום קיצוני הגורם נזק לשיער.

דייסון (צילום: יח''צ corrale dyson)
דייסון (צילום: יח''צ corrale dyson)

שיער בריא בקיץ

שמירה על בריאות השיער בקיץ  היא נושא מאתגר. האקלים והסביבה חושפים אותנו לנזקים שיישארו איתנו גם לאחר הגשם הראשון של נובמבר ולעתים, גם חודשים של טיפול ושיקום לא יצליחו להחזיר לו חיוניות וברק.

הסכנות לשיער בעונת הקיץ הן מרובות: הלחות באוויר והמליחות של מי הים, הכלור בבריכה, ריבוי החפיפות, שימוש מוגבר בתכשירי עיצוב בעונת האירועים, הקרינה שפוגעת בעור הקרקפת ונזקי השמש שגורמים ליובש, לדהיית צבע, לפיצול ועוד.

בעיצומה של העונה החמה, קיבלנו טיפים לשמירה על שיער בריא ממעצב השיער שי בוטא, שגריר מוצרי הטיפוח של Dyson בישראל.
הגנה על הקרקפת - קרינת UV הנפלטת מהשמש עלולה לגרום לפגיעה ישירה בשיער. אומנם השיער שעל ראשנו מאפשר לקרקפת הגנה מסוימת מפני השמש, אך עדיין ישנה חשיבות למריחת קרם הגנה על אזור הקרקפת.

שמירה על צבע השיער - המלנין מעניק לשיער את צבעו הטבעי ומגן מפני נזקי קרינה מהשמש, אך יחד עם זאת, הקרינה שמצליחה לחדור את השערה, עשויה לפגוע במלנין, מה שגורם לצבע השיער להפוך לבהיר יותר. בכדי לסייע בהגנה ולשמור על עוצמת צבע השיער הטבעי שלך, מומלץ להשתמש בקרם הגנה ייעודי לשיער.

מניעת היחלשות השיער - אותה קרינת UV שחודרת את שכבת ההגנה של השיער גורמת נזק למבנה התא ומביאה להיחלשותו ופוגעת בחלבונים המזינים את השיער מה שהופך אותו לשביר יותר. ככל שמבלים יותר זמן בשמש, הנזק שנגרם לשיער גדל. כדי למזער את הנזק, רצוי וחשוב לחבוש כובע.

כלור - החשיפה לכלור עלולה להפוך את מרקם השיער למחוספס יותר ופחות נעים ורך למגע. לאחר כל יציאה מהבריכה, מומלץ לשטוף את השיער מיד עם מים נקיים ולחפוף עם שמפו.

ים וחול - המלח הטבעי שמצוי במי הים עשוי לייבש את השיער ולהגביר את החיכוך של השערה עם סיבי המברשת במהלך סירוק. החול שנדבק לשיער מזיק עוד יותר וחובה לשטוף אותו בעדינות מהשיער עם סיום הבילוי על החוף.

לחות - בשיא הקיץ האוויר נוטה להיות לח, השיער הופך למקורזל מהרגיל ונעשה שימוש מוגבר בתכשירי עיצוב כדי לסדר אותו. כדי להפחית את הקרזול השתמשו בחומר מגן שיהפוך אותו לגמיש יותר. כדי לשמר את סגנון העיצוב של השיער, השתמשו בספריי מייצב.