חברת נגה ניהול מערכת החשמל הודיעה שהיום (שלישי) בשעה 14:51 נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל שעבר לראשונה את רף 15,000 מגואט. ייצור החשמל מכלל האנרגיות המתחדשות שבר גם הוא שיא כל הזמנים ועמד בשיא על 3,538 מגואט.

ברקע מחאת המילואים, בצה"ל מודים: "החל תהליך פגיעה בכשירות"
הליכוד במסר תקיף לבג"ץ: "אם יקבל את עמדת היועמ"שית נגיע לכאוס מוחלט, התנגשות חזיתית"

שיא הביקוש הקודם נקבע אתמול, ועמד על 14,961 מגואט. על פי נתוני המחקר של חברת נגה, מחצית מהביקוש לחשמל נבע משימוש במזגנים. תמהיל הייצור ברגע שבירת השיא התחלק כדלהלן: 

גז טבעי: 8,767 מגואט
רזרבה: 3,560 מגואט
אנרגיית שמש: 2,983 מגואט
פחם: 2,893 מגואט
אגירה שאובה: 302
טרמו סולארי: 265 מגואט
רוח: 86 מגואט

גל החום ביולי השנה ארוך מהממוצע והוא עדיין בעיצומו. רק אתמול נשבר שיא כל הזמנים, והיום, צריכת החשמל שברה שיא נוסף ועברה לראשונה את רף 15,000 מגואט. שיא הביקוש עשוי להישבר שוב כבר בימים.

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ: "השיא הנוכחי בצריכת חשמל שנקבע בימים החמים ביותר של השנה, מעיד פעם נוספת שמשק האנרגיה שלנו חזק, עומד בביקושים הגבוהים הנובעים מצמיחה של המשק ומגמת החשמול, ושומר על אספקה תקינה.

ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות, ששבר גם הוא שיא, מעיד שאנחנו בדרך הנכונה וכמו שאמרתי כבר לא אחת, אנרגיה זה כוח, ובהתאם למדיניות שקבעתי, המשרד בראשותי ימשיך לקדם ייצור מאסיבי באנרגיות מתחדשות. אני מברך את חברת נגה וכלל משק החשמל על ההישג וקורא לכלל הגורמים, מהמגזר הציבורי והפרטי, לשלב ידיים ולטפס לשיאים חדשים בקידום יעדי האנרגיה המתחדשת של מדינת ישראל".