רון בן חיים, איש עסקים ישראלי שגדל בעיר טבריה ונכנס בצעירותו לתחום המלונאות, התקדם לתפקידי ניהול בכירים בקבוצות בינלאומיות מובילות כמו Hyatt ושרתון, לא הפסיק לחלום בגדול.

״מזוהים עם הסגנון והסטייל שלה״: הצעד הנוסף של אנה זק
לא רק אזרחות: ישראלים רבים גילו את פורטוגל כיעד להשקעה

כמלונאי שאפתן הוא נחשף במהלך השנים להזדמנויות עסקיות ואחת כזו שהוא זיהה בשנת 2005 בגרמניה הייתה טריגר היציאה שלו לדרך עצמאית כיזם בתחום. כיום, רשת מלונות היוקרה הבינלאומית Precise Hotels & Resorts שבבעלותו מפעילה 18 בתי מלון באירופה עם פריסה מכובדת על פני היבשת, בארבע מדינות שונות: גרמניה, איטליה, ספרד ושווייץ, בהשקעה של למעלה מ־250 מיליון יורו.

עד שנת 2010 פעלה רשת המלונות Precise בגבולות גרמניה בלבד, אז היא הרגישה מוכנה לצאת מגבולותיה והקימה עוד כ־500 חדרי אירוח וסוויטות בשני בתי מלון בספרד, קרוב מאוד לגבול עם פורטוגל. תהליך ההקמה הראשון מחוץ לגרמניה דרש מצוות ההקמה של הרשת להפגין יכולות זיהוי של הזדמנויות כלכליות, יציבות, מקצועיות, הבנה גלובלית לצרכים השונים של האורחים (מקומיים ותיירים) ועמידה בדרישות הרשויות המקומיות. תהליך זה ארך שנים, אך בסיומו מרגיש בן חיים כי הרשת הפכה למתמחה ברכישה, בניהול ובתפעול של מלונות יוקרה.

תומר שבי (צילום: יחצ)
תומר שבי (צילום: יחצ)

קורונה ואינפלציה

במהלך השנים עד 2019 הציגה הרשת הצומחת קצב התפתחות מבוקר. בשנים האחרונות, על אף המשבר הכלכלי בעולם, עם ההשפעות שהביאה איתה מגיפת הקורונה ועל רקע האינפלציה הגואה, הצליחה הרשת לזהות ואף לנצל הזדמנויות נדל"ניות שתרמו לא מעט להתעצמותה. רק בשלושת החודשים האחרונים הוקמו שני בתי מלון מפוארים וחדשים תחת רשת Precise בברלין ובטוסקנה. כן נודע כי מלון ענק עם 330 חדרי אירוח וסוויטות יוקם ברומא בחודש דצמבר הקרוב, והבשורה לקהל המקומי: הרשת הודיעה כי היעד הנכסף הבא הוא הבית (ישראל).

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

תומר שבי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ברשת מלונות היוקרה Precise: "כיום, אנו מומחים בהקמה ובהשבחה של פרויקטים מלונאיים. לפני שאנחנו לוקחים על עצמנו פרויקט מסוים אנחנו בודקים היטב אם נוכל לתת ערך מוסף לנכס הקיים ולהוביל אותו קדימה. איתור עסקאות חדשות דורש מלאכת מחשבת. כדי שעסקה תיחשב לטובה, חייבים להתקיים בה מספר אלמנטים כמו פוטנציאל ההשבחה, חיבור רגשי, מחיר אטרקטיבי ויעד מעניין.

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

"מרגע שנסגרה עסקה, צוות ההקמה של החברה נכנס לפעולה. מדובר בצוות ייעודי ומיומן שלוקח חלק בהפעלת המלון עוד לפני פתיחתו. הוא מטמיע את המערכות, את המתווה, את המדיניות ואת הסטנדרטים של הרשת, הוא מדריך את צוות העובדים ומלווה את הפעילות במהלך חודשי ההרצה הראשונים. "אם נכנסנו לעסקה מסוימת", מוסיף שבי, "היא כנראה תהיה מספיק טובה כדי שתצדיק את עצמה בהיבט הכלכלי. אנחנו יודעים לקחת מלון שנכשל ולהביא אותו לכדי פעילות בריאה שתביא להצלחה וברגע שנכנסנו למדינה מסוימת, המטרה שלנו היא להתרחב גיאוגרפית באותה המדינה".

שבי, שכיהן בעברו בתפקידים בכירים ברשתות הילטון ו־Marriott והחזיק בתפקידי מפתח נוספים בענף המלונאות בארץ ובעולם, עשה את המעבר מתפקידי תפעול שונים לתחום המסחר והפיתוח העסקי. על הימים הרעים של הענף הוא אומר: "גם בתקופת הקורונה, היה לנו ברור שמדובר בתקופה זמנית שצפויה לחלוף ולכן חישבנו את צעדינו בזהירות, אבל כן הסתכלנו קדימה. יש לנו כוונה להמשיך ולגדול באופן מדוד, תוך שמירה קפדנית על איכות גבוהה, סלקטיביות בבחירת הנכסים וסולידיות פיננסית".

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

את המטה הראשי של הרשת הקים בן חיים, שמשמש כיום כיו"ר ובעלים, בברלין. צוות ההנהלה שיושב במטה כולל את מנכ"ל החברה, פיטר לאגיס, שמרכז תחתיו את כלל פעילות המלונות שבגרמניה, מנכ"לים נוספים, אחד לכל מלון של הרשת, ובכירים נוספים כמו ראשי מטה מזון ומשקאות, מנהל האגף הטכני והתפעול ומחלקות השיווק והמכירות של הרשת. בחברה מועסקים כיום כ־2,000 עובדים מקומיים מהמדינות שבהן פועלים המלונות ולא מעט ישראלים, חלקם בתפקידי מפתח.

האג'נדה שמלווה את בן חיים מיום הקמת החברה ועד היום היא להקים מתחמי אירוח ייחודיים, כאלו שהוא בעצמו ישמח להתארח בהם ובשאיפה ליצוק לתוכם את הזיקה לישראל. לדבריו של שבי: "רון מייחס חשיבות גבוהה לחוויית האורח במלונותיו ולכן לכל מלון של Precise מצורף נרטיב משלו, כמעט כמו לכתוב תסריט לסרט ולגרום לזה לקרות. המטרה היא לספק לאורחים שלנו שהות בלתי נשכחת עד לנקודה שהמלון הופך ליעד בפני עצמו".

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

החזון שמוביל את Precise מיום הקמתה הוא שלכל בית מלון יהיה עיצוב מיוחד ואותנטי, תפור לאופי שלו, מבוסס על ערכי החברה ומותאם למיקום שלו. על כן, 18 מלונות הרשת מחולקים לשלוש קטגוריות: Precise Tale האקסקלוסיבית, Precise Resort שמציעה חוויה על רקע נופי טבע ייחודיים ו־Precise House שמציעה חוויה אורבנית.

באפריל האחרון נפתח במרכז העיר ברלין מלון יוקרה תחת קטגוריית PRECISE TALE האורבנית. בנוסף לכ־140 חדרי אירוח, המלון מתפאר במסעדות הייחודיות שלו, בהן מסעדת ברטה של השף הישראלי אסף גרניט.

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

משפחתית ורומנטית

בשונה מהקטגוריה האורבנית, תחת הקטגוריה היוקרתית Precise Tale, מוצעים מקומות אירוח אקסקלוסיביים בדרגת 5 כוכבים שמוקמים במבנים עם סיפור ייחודי, כאשר כל מבנה שנבחר הוא יצירת מופת ארכיטקטונית. כזה הוא המלון החדש PRECISE TALE POGGIO ALLA SALA, שנפתח בחודש יוני האחרון (2023) בחבל טוסקנה שבאיטליה.

המלון ממוקם במרחק שעתיים נסיעה משדה התעופה ברומא, בקרבת מונטפוליצ'יאנו, עיירה מפורסמת מימי הביניים שידועה בזכות היין המשובח שבסביבתה והוא שוכן על צלע הר המשקיף אל נוף העמק הפרוס למרגלותיו ומעניק לאורחיו חוויית נופש ייחודית בין מטעי כרמים. המלון, שנבנה על שרידי אחוזה עתיקה מהמאה ה־18, מתפרש על פני 5 בניינים בשטח של 34,200 מ"ר, כולל 71 חדרים וסוויטות יוקרתיות ומציע ספא מפנק, שלוש בריכות חיצוניות, חדר כושר שקוף אל מול הנוף הקסום, בר, מרתף יין ומסעדת שף.

מחוויית הביקור שלנו בריזורט חזרנו מלאי אנרגיה, כמו אחרי הטענה מלאה לסוללה ריקה. הניתוק מהמראות, מהריחות ומהרעשים האורבניים שמקיפים אותנו ביום־יום היה מבורך. החוויה החלה עוד בכניסה לשביל הגישה שהוביל למבנים האותנטיים שבהם ממוקם המלון. שביל כורכר ארוך, תחום בעצים משני צדדיו, הוביל אותנו עם הרכב ששכרנו עד למראה קסום המשלב בפיסת נוף אחת את המבנה ההיסטורי עם בארות המים והכל על רקע גבעות ירוקות, טבע פראי ובריכות מפנקות.

Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala  (צילום: Martino Dini)
Precise Hotel Tuscany- Poggio Alla Sala (צילום: Martino Dini)

מסעדת הגורמה של המלון, Precise Tale Poggio Alla Sala, מציעה מטבח עונתי עם טעמים טוסקניים ייחודיים וברחבי המלון כולו פזורות אפשרויות קולינריות נוספות. אחרי יומיים כבר הכרנו כמעט את כל צוות המלון, ומשיחות חולין שקיימנו עם חלק מהם נראה שהם שם מהסיבות הנכונות: הם חולמים על קריירה מלונאית, הם חיים את התחום, לומדים אותו ושואפים להתפתח בו - וזה מורגש באופן השירות, מהמלצרים הצעירים במסעדת הגורמה ועד המטפלים במתחם הספא המפנק, מצוות ההגשה בבר של הבריכה ועד החדרניות שפגשנו וצוות הקבלה.

גם העיצוב, כראוי לאיטליה, היה מוקפד ביותר. הסגנון האקלקטי של המלון משלב בהרמוניה מזרח ומערב, ישן וחדש, תוך שמירת הרוח ההיסטורית האותנטית של המקום. רצפות הטרקוטה, ציורי הקיר העשירים, התקרה והחלונות המקומרים שוחזרו בקפידה ואוסף של ספרים, תחריטים, ריהוט, כלי כסף וחרסינה, שלוקטו ברחבי העולם, מוצג באזורי המלון השונים.

ברחבי המלון מצאנו פינות פלא קסומות כמו פינת זריחה ופינת שקיעה. גם הריהוט שהונח בשטחים הציבוריים, הפתוחים והסגורים, וכן בחדרי האירוח הפרטיים, שילב באופן הרמוני בין ישן לחדש, בין המראה המשומר בקפידה מימי הביניים לבין החיים המודרניים של היום - מאביזרים היסטוריים עד לכאלו שתוכלו לקנות גם היום בכל חנות עיצוב, מציורי קיר, קשתות ארכיטקטוניות וחלונות מעץ, לקירות זכוכית שקופים, שולחנות קפה ואייפד בחדר לתקשורת עם המארחים (במקום טלפון).

אם לתמצת את החוויה לכמה משפטים, נאמר שמרעש הדחפורים שאחראים להריסת המבנים הישנים בתל אביב הגענו לשקט מוחלט. אפילו ציוצם הצורם של הצרצרים לאורך היום והלילה הפסיק להטריד ברגע שנכנסנו לאווירת ההתנתקות והפך לפס קול מלטף ונעים בשילוב עם רשרוש המים מהמפלים שבחוץ.

Precise Resort Schwielowsee (צילום: Martino Dini)
Precise Resort Schwielowsee (צילום: Martino Dini)

המלון, שמארח משפחות עם ילדים לצד זוגות שכמהים לחופשה רומנטית, מצליח לשלב בין השניים באין מפריע. השטחים הציבוריים מאפשרים לכל סוג חופשה שביקשנו לעצמנו להתקיים. השטחים הירוקים העצומים שנגלו לעינינו בכל שעה של היום, מכל נקודת תצפית, הרחיבו את הלב וחלונות העץ מהחדר הפרטי נפתחו למראה כמו מתוך גלויה.

לרגל השקתו של המלון החדש בטוסקנה, לכבוד חופשת הקיץ ולקראת החגים, הרשת מציעה חופשה משפחתית או זוגית במחירים אטרקטיביים, החל מ־500 יורו ללילה. המלון מציע הסעות משדות התעופה ברומא, בפירנצה ובסיינה וניתן להזמין ימי סיור בערים המקיפות את האזור.