הכתבה נכתבה בשיתוף פרויקט שבו בשקט

המטרה של כל חברה היא לקוחות נאמנים מרוצים וחוזרים, וכדי להשיג אותה נדרשת התייחסות מעמיקה לבעיית ההמתנה. במאמר זה, נבחן שלושה פתרונות שיוצרים חווית לקוח מצויינת.

נצלו כלים דיגיטליים לייעול ההמתנה
לכולנו יש סמארטפון, ומי שיודע לנצל אותו לתורים חכמים, מרוויח הרבה יותר לקוחות מרוצים ולא פחות איכות חיים. הנה כמה אפשרויות לייעול התור:

ניהול תורים דרך אפליקציה
כשאתם מציעים אפשרות לשימוש באפליקציות ותוכנות לניהול תורים, אתם יכולים לחולל מהפכה בחווית ההמתנה של הלקוחות שלכם. אפליקציות הפכו לכלי רב עוצמה בניהול תורים ומתן עדכונים בזמן אמת ללקוחות. באמצעות אפליקציות אלו, לקוחות יכולים להצטרף לתור וירטואלי, לקבל הודעות על תור פנוי, ואפילו לעקוב אחר זמן ההמתנה הצפוי. אפשרות זו לא רק מפחיתה את ההמתנה הפיזית בתור, אלא גם מעניקה ללקוחות שירות מצויין בכך שהם יכולים להגיע אל התור שלהם בדיוק בזמן וללא המתנה כלל. 

הודעות SMS
מערכת הודעות SMS היא פתרון שימושי וזמין לכולם. על ידי הטמעת טכנולוגיה זו, עסקים יכולים לשלוח ללקוחות עדכונים והתראות בזמן אמת לגבי מיקומם בתור. גם אפשרות זו מאפשרת ללקוחות לנצל טוב יותר את זמן ההמתנה, בידיעה שהם יקבלו הודעה זמן סביר מראש, לפני שיגיע תורם. ניהול המתנה מועיל וידידותי תורם רבות לחווית לקוח חיובית.

שירות ב - Whatsapp
כאשר ללקוחות שלכם יש יכולת לתקשר בזמן אמת עם נציג שלכם שנמצא בסניף, זו הזדמנות להרשים בשירות מצויין ומהיר. אם זה עדכון על התקדמות התור או הפנייה לגורם המדוייק אליו הלקוחות צריכים להגיע. שירות כזה יכול לחסוך ללקוחות שלכם הרבה תסכול וזמן יקר, ועבורכם הוא יכול להרוויח לקוחות נאמנים ומרוצים.

פגישות ותיאומים און ליין
תוכנה וירטואלית לתיאום וקביעת פגישות מאפשרת ללקוחות להזמין תורים מראש, והיא מפחיתה או מבטלת את הצורך בהמתנה בתור. על ידי הטמעת מערכות תזמון וירטואליות, עסקים יכולים לייעל את הפעילות שלהם ולהבטיח שללקוחות תהיה אפשרות פשוטה להבטיח את זמן הביקור שלהם. 

יצירתיות בשימוש בפתרונות חכמים אלו מאפשרת גם לעסקים כמו בתי קפה לאפשר ללקוחות להזמין ולשלם מראש, מה שכמובן מפחית את זמני ההמתנה באופן משמעותי ומעצים את חווית הלקוח הכוללת. 

אפשרו פגישות ורכישות מקוונות
אפשרות נוספת למניעת תופעת התורים, שנולדה גם היא הודות לטכנולוגיה: אם החברה שלכם מעניקה שירות שאינו מחייב הגעה פיזית, אמצו את האפשרות של פגישות אונליין והציעו שירות הזמנות שניתן לבצע באתר שלכם בקלות. 

על ידי מתן אפשרות ללקוחות לבצע הזמנות או להזמין פגישות באינטרנט, עסקים יכולים לייעל את פעילותם ולהפחית את העומס בתורים הפיזיים. לקוחות יכולים להגיע לפגישות או לבצע את ההזמנות שלהם ברוגע מהכורסא בסלון, וכך לחסוך זמן ואת הטרחה שבהגעה.

ללקוחות נמאס לחכות בתור? הנה 3 פתרונות יצירתיים לשיפור החוויה (צילום: FREEPIK)
ללקוחות נמאס לחכות בתור? הנה 3 פתרונות יצירתיים לשיפור החוויה (צילום: FREEPIK)

עצבו פינת המתנה מזמינה ונוחה 
אם האופי של העסק שלכם מחייב הגעה ופגישה עם נציג שירות או עם אחד מאנשי המקצוע, ההמתנה במרבית המקרים היא בלתי נמנעת. כשהלקוחות שלכם ממתינים בעוד נציגי השירות שלכם עסוקים עם לקוחות אחרים או שאולי אתם לא סיימתם פגישה מוקדמת יותר, כדאי לדאוג שיהיה להם נוח. 

כאשר פינת ההמתנה ממוקמת בפינה נידחת, עם עיצוב בסיסי וכסאות נוקשים, ההמתנה תהפוך מהר מאוד לבלתי נסבלת וחוסר הסבלנות יורגש וישפיע על כל המתרחש בסביבה. יצירת אווירה מזמינה ועיצוב פינת המתנה נוחה, יהפכו את ההמתנה מחוויה מתסכלת לחוויה חיובית ונעימה. 

לריהוט יש תפקיד משמעותי ביצירת האווירה והנוחות. הציעו אפשרויות ישיבה שונות שיתאימו גם למספר אנשים שרוצים לשבת יחד וגם למי שרוצה לשבת בפרטיות. שלבו מגוון מערכות ישיבה כמו ספות, כורסאות, כסאות המתנה ואפילו פינה עם כסאות משרדיים למי שרוצה לעבוד בנוחות בזמן שהוא ממתין. כשהריהוט מציע מספר אפשרויות ישיבה, יש יותר סיכוי שהלקוחות שלכם ימצאו לעצמם פינה שנעים להם להיות בה. הם יכולים לנצל את הזמן הזה לעבוד או לקדם את ענייניהם הפרטיים באמצעות הסמארטפון או המחשב הנייד שלהם. אל תתפלאו אם הם ישכחו מהתור, וינצלו את זמן ההמתנה כדי ליהנות מרגע של שקט בתוך היום העמוס שלהם.

בעיצוב פינת ההמתנה הקפידו על צבעים מרגיעים ותאורה רכה וחמימה, שישפיעו לטובה על מצב הרוח של הלקוחות. אם יש מקור של אור טבעי, כדאי לנצל אותו ליצירת פינת המתנה מרווחת ומאווררת שנעים לשהות בה. 

באופן כללי עיצוב פינת ההמתנה צריך להשרות תחושה של רוגע, וסדר שתורמים ליצירת אמון וביטחון במותג שלכם.

עצבו פינת המתנה מזמינה ונוחה  (צילום: FREEPIK)
עצבו פינת המתנה מזמינה ונוחה (צילום: FREEPIK)

לסיכום
שירות הלקוחות שלכם מתחיל בהמתנה. על ידי אימוץ הטכניקות השונות למניעת תורים וליצירת חווית המתנה נעימה, עסקים יכולים להתמודד ביעילות עם הבעיה. פתרונות אלו לא רק משפרים את חווית הלקוח אלא גם תורמים ליעילות התפעולית. 

הכתבה נכתבה בשיתוף פרויקט שבו בשקט