חברת הקרוזים האמריקאית נורוויג’ן קרוז ליין ישראל (NCL Norwegian Cruise Line), השלישית בגודלה בעולם, בעלת 54 שנות ניסיון בהפלגות נופש וצי מפואר של אוניות, חדרה לישראל באופן רשמי בחודש מאי האחרון (2023), כשאחת מבין 19 הספינות שלה עגנה בנמל חיפה, והודיעה חגיגית על שתי הפלגות חורף שייצאו מישראל בחודשים נובמבר ודצמבר השנה (עם היתכנות להפלגות נוספות בהמשך).
השקת ההפלגות החדשות מישראל ואליה על ידי החברה, עוררה סקרנות בקרב נוסעים ישראלים שיעלו בחודשים הקרובים על הסיפון המפואר לחופשה קצת אחרת, בשיט תענוגות בן 11 יום עם עצירה ב־5 מדינות: ישראל, קפריסין, יוון, טורקיה ואיטליה.
אזורי השיט של NCL חובקי עולם וכוללים יעדים קלאסיים באירופה לצד יעדים אקזוטיים ורחוקים כמו האיים הקריביים, המיועדים לארח את הנוסעים בחודשי החורף (ינואר־אפריל). ישראל, שנכנסה כעת לרשימת היעדים של החברה, מצטרפת לכ־300 יעדים שבהם היא עוגנת. NCL הייתה חברת הקרוזים הראשונה בעולם שפרצה בשנת 2010 את הגבולות המסורתיים שהיו מקובלים בענף, והציעה לאורחיה חופשה בסגנון חופשי (Feel Free). המשמעות: כל אורח יכול לבחור מתי, עם מי ואיפה לאכול, ללא קוד לבוש רשמי גם בעת ארוחת הערב - קונספט שמתאים יותר גם לקהל הישראלי.
"בשנים האחרונות זיהינו שהאורחים הישראלים שלנו כמהים לעלות על הפלגה מנמל חיפה", ציין ניק וילקינסון, סגן נשיא אזורי של NCL בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה, "הקו החדש שאנו משיקים מישראל הוא רק ההתחלה של שותפות ארוכת שנים. יתרה מכך, גם הספינה החדשה ביותר שלנו, Norwegian Viva, שהושקה ממש עתה, תעגון בחיפה ב־2025, מה שמאשרר את החשיבות של השוק הישראלי עבורנו".
בהמשך להבטחתו של וילקינסון, נספר כי ממש לפני כשבועיים, במהלך חודש אוגוסט השנה, אירחה Norwegian Cruise Line את האורחים הראשונים על סיפונה של האונייה החדשה ביותר שלה, Norwegian Viva היוקרתית, השנייה בקטגוריית הפרמיום (PRIMA) של החברה, שיצאה להפלגת בכורה ברחבי אירופה למסע בן 9 ימים שהחל בוונציה והסתיים בליסבון עם עצירות ביעדי חוף מובילים כמו: סלרנו, אמלפי, רומא ופירנצה, קאן ואיביזה.
"NCL מציעה לאורחים שלה לחקור את אירופה על סיפונה המפואר של Norwegian Viva, תוך שהם נהנים מעיצוב מרהיב, ממרחבים מאובזרים, מחוויות מרוממות, מהיצע קולינרי מגוון ומשירות אדיב במיוחד המסופק על ידי הצוות הטוב ביותר בתעשייה", אומר דיוויד ג'יי הררה, נשיא נורוויג'ן קרוז ליין. "האג'נדה שלנו היא Live it Up, ואין לי ספק שהאורחים שלנו יעשו בדיוק את זה בזמן שהם משייטים בהנאה בין ערים תוססות באירופה או באיים הקריביים".
Norwegian Viva החדשה מציעה לאורחיה מגוון חוויות שכוללות מסלול מרוצים לנהיגה בשלושה מפלסים, שוק אוכל עם 11 דוכני מזון שונים, מגלשות מים, מתחם בריאות וספא מפואר, מתחם משחקי וידיאו מתקדם, בר קוקטיילים, שלגביו מציינים המארגנים כי הוא בר־קיימה, כלומר להכנת משקאות משימוש חוזר במצרכים, טיילת חיצונית באורך של יותר מארבעה ק"מ, שמקיפה את הספינה ומאפשרת לצעוד ולשלב פעילויות ספורט כמו ריצה.
כמו כן, יש על הספינה גן פסלים, סיפונים עם בריכות, ג'קוזי ובריכות אינסוף ואף טיילת־גשר מזכוכית, להליכה מעל לגלי הים. Norwegian Viva מאכלסת עד 3,099 נוסעים, ובהתייחס לגודלה, כך אומרים בחברה, היא מציעה את היחס הגבוה ביותר לשטח־אורח בהשוואה לספינות הנופש האחרות בעולם. לצד חדרי אירוח מרווחים (פנימיים, עם חלון לים או עם מרפסת) מוצעות גם סוויטות בגדלים שונים ואזור אירוח יוקרתי, The Haven (גן עדן), בקונספט ייחודי של "ספינה בתוך ספינה", עם 107 סוויטות ושטחים לבילוי נפרד מיתר האורחים באונייה.
"נורוויג'ן ויווה מציבה סטנדרט חדש של יוקרה. האסטרטגיה שלנו היא להבטיח שטחים רחבים, שירות ששם את האורח במקום הראשון, עיצוב חדשני ומעודן וחוויות מעבר למצופה", מסכם סומר, ויש לציין כי דבריו באים לכדי ביטוי בפועל, בהתנהלות הצוות כלפי האורחים בכל פינה בשטחים הציבוריים של הספינה.
עלינו על הפלגת הבכורה של ה־Viva ונוכל לספר שקבלת הפנים לאורחים החדשים אדיבה ומאירה פנים, הליך הכניסה לאונייה, מרגע הירידה בנמל ועד הרישום, איסוף המזוודות, הכניסה לטרקלין וקבלת החדרים, התקיים ללא רבב. סדר מופתי השתקף עם כל ירידה מהספינה ביעדי העצירה וכך גם בעלייה חזרה - אפס תקלות. אנשי צוות של NCL פרוסים וניצבים בכל צומת דרכים שמא נתבלבל בפנייה, הן ברחבי האונייה והן מחוצה לה. שילוט הכוונה נראה בכל מקום וקשה היה לפספס את מה שניסו להורות לנו.
ומה באשר לפעילויות אחרות? הן כוללות מבינגו וקזינו ועד טריוויה והופעות חיות, פעילויות יצירה, נהיגת מרוצים, סדנת קוקטיילים ואפילו ערב טעימות יין אל מול שקיעה. זאת ועוד, בחדר האירוח עומד לרשות האורחים מסך עם מערכת שמציגה באופן ידידותי למשתמש את שלל החוויות שכדאי להכיר ברחבי ה־Viva ואף מנגישה רישום אליהן, כולל הזרמת סיורים מאורגנים ביעדי העצירה. ומה ביניהם? עליי להודות שחששתי מטלטלות במהלך השיט, אבל חששות אלה נגוזו, ולמעט הלילה האחרון שהיה מעט סוער (גם זה במידה), צלחה הספינה גם את המשימה הזאת.
אחד הנושאים שמעסיקים רבים בשנים האחרונות הוא נושא הקיימות. על פי החברה, באוניות של NCL מעניקים חשיבות רבה לשמירה על איכות הסביבה והקיימות במטרה להפחית את השפעתן הסביבתית. הושקעו משאבים רבים בבחירת הדרכים לשמירה על טבע ושימוש במזון בצורה מדויקת ולא בזבזנית.
שתי הספינות הראשונות בסדרת PRIMA עושות שימוש בטכנולוגיות חלופיות מתקדמות שמבטיחות עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים, לכך מסייעות, לדברי המארגנים, גם מערכות חדשניות לניקוי גזי פליטה ולטיפול בשפכים וכן, חיבור אלטרנטיבי לרשתות חשמל ביבשה להפחתת הפליטות בזמן עגינה. עוד החלטה שמונים בחברה בגאווה: כדי לא לזרוק מזון, מסייעים לקהילות המקומיות, לאורך נתיבי השיט, עם תרומה לנזקקים.
טיפ נוסף הוא שאופי החופשה מתאים יותר להרכב זוגי, לכן מוטב שתצאו אליה בשניים (או כמה זוגות) שכן כל הרכב אחר ירגיש חסר. כן נוסיף כי אם מתאפשר, שווה לשקול הגעה ליעד היציאה יום קודם ואף להישאר ללילה נוסף ביעד הסופי אם רוצים לטעום גם ממנו ולא לעבור מיד מהלך רוח של קרוז מפנק להמולת שדה התעופה.