מימיבמימי מוציאים מגוון עוגות למרכז השולחן ועוגות בחושות. הבחושה הדרים־דבש מגיעה גם בגרסה ללא גלוטן ואפילו יותר טעימה מהקלאסית. היא רעה, מבושמת בריח הדרי נהדר, והיא הדבר הכי טעים לקפה של אחר. אבל העוגה שכבשה את לבנו היא הכתר תפוחים שהולכת להיות מרכז השולחן שלכם. בסיס של דקואז שקדים פריך ועליו קרם וניל, טופי קרמל ותפוחים מקורמלים, והכל מעוטר בשנטילי וניל ושקדים מקורמלים שיוצרים ספירלה מהפנטת וטעימה ממש. העוגה פריכה, בעלת מתיקות כיפית ולא מכבידה שנותנת תחושת חגיגיות מופלאה.
מחיר: 136 שקלים
להשיג באתר "נונו מימי"

מימיבמימי (צילום: דניאל לילה)
מימיבמימי (צילום: דניאל לילה)

קונדיטוריה שני

לקראת ראש השנה וחגי תשרי מציעה קונדיטוריה שני קולקציה מגוונת של עוגות וקינוחי חג. עוגות דבש, עוגות תפוחים, מקרונים, עוגיות, מאפים ועוד. עוגת דבש תפוחים ביין עם קראמבל וקרם שמנת של שני מפתיעה וממכרת. היא משלבת ארבעה מרקמים ולמרות השילוב של הדבש והתפוחים היא לא מתוקה מדי והיא כיפית. בין החידושים השנה יש גם רולדה דבש וקראנץ' קורנפלקס – עוגה קצת רטרו אבל לא רעה בכלל, שהופכת להיות מעניינת יותר בזכות הקראנץ' של הקורנפלקס שמפתיע בכל ביס. אם אתם אוהבים מקרונים, אל תוותרו על מקרון הדבש וויסקי האלוהי.
מחיר: 82־52 שקלים

קונדיטוריה שני, עוגת דבש תפוחים ביין (צילום: יפעת כהן)
קונדיטוריה שני, עוגת דבש תפוחים ביין (צילום: יפעת כהן)

רולדין

ברולדין החליטו השנה לתת כבוד לעוגות הדבש הקלאסיות, אך מלווים אותן בתוספות מעניינות כמו פיסטוק, חלווה, תמרים וחבושים. בין ההפתעות המתוקות של השנה גילינו מרנג חבושים ותמרים – עוגת דבש בשילוב חבושים, תמרים ומרנג, שהייתה גבוהה ואוורירית והצליחה לרגש אותנו בכל ביס. עוד עוגה מצוינת הייתה הריזיק – קרוקנט דולצ'ה, קרם מסקרפונה, ביסקוויט קרמל, דבש ושונטי שוקולד לבן. עוגת פס אלגנטית ומושכת, אשר משלבת שכבות דקיקות שיחד יוצרות פיצוץ טעמים בפה. אם אתם אוהבים בחושות, אנחנו ממליצים על עוגת דבש פטיסייר קוקוס, שוקולד לבן ושבבי קוקוס שהיא פשוט מצוינת.
מחיר: 159־44 שקלים

עוגת ריזיק 75 שח רולדין (צילום: רונן מנגן)
עוגת ריזיק 75 שח רולדין (צילום: רונן מנגן)

ביסקוטי

קונדיטוריית ביסקוטי תקבל את ראש השנה עם קולקציית חג מפתיעה שלא פוסחת על עוגת הדבש האהובה, לצד עוגות מוס עשירות, עוגיות ומאפים. הראשונה שטעמנו וגם כבשה את לבנו היא עוגת האני באני - קראמבל עוגיות שוקולד צ'יפס, מוס שוקולד בלגי, קרם מוקה, ליבת עוגת דבש, קרמל, בציפוי שוקולד רושה.

טארט חלב ודבש - ביסקוטי ראש השנה (צילום: בועז לביא)
טארט חלב ודבש - ביסקוטי ראש השנה (צילום: בועז לביא)

עוגה שמשלבת את כל העולמות, עם מרקם מצוין ומתקתקות של קרמל ושוקולדיות. לא פחות טובה ממנה הייתה הטארט חלב ודבש - קראמבל מייפל, קרם חלב ודבש, ציפוי קרם שנטילי וניל ויוגורט. עוגה יפהפייה ומאוד חגיגית שתקלע לטעם של כולם. הפראקאלו שטעמנו, המורכבת מבצק פילו, שקדים ואגוזי לוז טחונים בדבש, קרם שקדים ופלחי תפוחים מקורמלים, זרקה אותנו ברגע ליוון. אהבנו אך בעינינו היא מתאימה רק לאנשים שמחפשים לצאת מהמסגרת.
מחיר: 142־48 שקלים

מאפיית לחמים

מאפיית לחמים של אורי שפט מתכוננת לערב ראש השנה ומשיקה מהדורה חגיגית עם חלות מיוחדות, מגוון עוגות דבש בחושות וטארט דבש עם צנוברים ותימין, גרסה עדכנית וייחודית לקראק פאי האהוב. לא האמנו שאפשר להתרגש מעוגת דבש עד שראינו את ה"דבש והדר" של לחמים.

מאפיית לחמים ראש השנה 2023 (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים ראש השנה 2023 (צילום: דניאל לילה)

זוהי עוגה עגולה עם זיגוג לימון ועיטור פירות הדר מסוכרים, פקאנים, פיסטוקים, מקלות קינמון ואפילו ורדים. עוגה אוורירית ומתוקה במידה שפשוט נראית חגיגית וגונבת את ההצגה. ולמרות שאנחנו מתמקדים בעוגות, אנחנו חייבים לציין את החלה בדבש הלא פחות ממושלמת שלהם, שמגיעה עם כלי חרס במרכזה לדבש.
מחיר: 165־42 שקלים

בוטיק סנטרל

לרגל חגי תשרי בוטיק סנטרל חבר לרשת נוי השדה, והתוצאה היא עוגות וקינוחים בשילוב זני תפוחים ישראליים מובחרים. אם אתם חובבים של עוגת טארט טאטן, תקבלו אותה השנה בסגנון מותאם לחג כעוגת דבש ותפוחים אפויה הפוך בשילוב תפוחי עץ מסוג "גולדן". אנחנו מכורים לטארט טאטן, כאן היא הייתה עשויה נכון ומדויק אך סבלה ממתיקות יתר.

בוטיק סנטרל בשיתוף נוי השדה. ראש השנה 2023 (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל בשיתוף נוי השדה. ראש השנה 2023 (צילום: טל סיון ציפורין)

הטארט תפוחי עץ נוי השדה היה הרבה פחות מתוק, ושילב בצק חמאה פריך, קרם שקדים, מסקרפונה ותפוחי עץ מקורמלים. למי שרוצה לפנק את האורחים בקינוח אישי, הם יצרו שני קינוחים באווירת החג: קינוח בצורת תפוח אדום של מסקרפונה קינמון במילוי תפוחי "פינק ליידי" אפויים ובעיטור מקל שוקולד, וקינוח בצורת תפוח ירוק של מוס אגוזי מלך במילוי תפוחי עץ אפויים מסוג "פינק ליידי" בעיטור מקל שוקולד. שניהם מאוד מפנקים ומאפשרים לתת לסועדים יחס אישי.
מחיר: 135־24 שקלים

מאפיית ג'ייקובס

במאפיית ג'ייקובס הלכו השנה על הקו שבין קלאסי לחדשני עם מגוון עוגות בחושות, קראנצים, קוגלהוף ואחרות. בין החידושים השנה ניסינו את עוגת Honey cheerios תפוחים - בסיס פיננסייר קרמל ופקאן, תפוחים בקרמל, קראנצי צ'יריוס בשוקולד דולצ'ה ושונטי שוקולד לבן, עוגה שובבה שבה התחתית כולה מצ'יריוס פציחים. אהבנו את המשחק בין טעמי השוקולד הלבן לתפוחים, שיצר ביס מאוד מעניין. חובבי הקיגל המסורתי הולכים להתענג מהשילוב המופלא בין האטריות המתוקות לניחוחות הקינמון.
מחיר: 126־46 שקלים

מאפיית ג'ייקובס (צילום: ABOUT SOCIAL)
מאפיית ג'ייקובס (צילום: ABOUT SOCIAL)

טאטי

בטאטי פותחים שנה עם מגוון עוגות ומאפים בעבודת יד, בהם עוגות דבש קלאסיות, עוגות תפוחים במגוון מילויים, עוגות אלגנטיות וקינוחים חגיגיים. כדי לסמל את החגיגיות, העוגות יגיעו במארזים מיוחדים המעוטרים באיורי ציפורים ופרחים. כבשה את לבנו הטארט דבש, קרם לימון ולבנדר בוסתני. עוגה יפה ואלגנטית במיוחד, עם קרם לימוני עשיר וארומות של דבש ולבנדר. קצת כבדה, אבל שווה לשמור בשבילה מקום. למרות כל האלגנטיות, אין ספק בעינינו שהעוגות הבחושות של טאטי גונבות השנה את ההצגה. הן מגיעות עם טופינג של פיצוחים, קראמבל ועוד.
מחיר: 139־16 שקלים

טאטי קולקציית ראש השנה (צילום: דניאל לילה)
טאטי קולקציית ראש השנה (צילום: דניאל לילה)

רשת ביגה

רשת קפה ביגה ממשיכה במסורת ומציעה עוגה בחושה ללא גלוטן תחת השם "תפוח בדבש מבית סבתא". העוגה נותנת תחושה של ביתיות, היא רכה ולא מתוקה מדי. מצוינת לנמנעים מגלוטן שלא רוצים לוותר על אווירת החג.
מחיר: 45 שקלים

עוגת תפוח בדבש ללא גלוטן רשת ביגה (צילום: דוד מויאל)
עוגת תפוח בדבש ללא גלוטן רשת ביגה (צילום: דוד מויאל)

מונייר

קייטרינג מונייר פותח את השנה בקולקציה על טהרת הדבש. בלב הקולקציה גילינו "מיני עקיצת הדבורה" - קינוח אישי שמגיע במארז עם 15 יחידות. הוא עשוי בריוש ממולא בשכבה עבה של קרם מסקרפונה וקרם וניל, בסגנון טארט טרופזיאן. קינוח כיפי שבעינינו אפשר לאכול אותו כמו חטיף לאורך כל השנה.

מונייר משיקה קולקציה לראש השנה (צילום: אפיק גבאי)
מונייר משיקה קולקציה לראש השנה (צילום: אפיק גבאי)

אם אתם אוהבים את הקונספט של ביסים קטנים, יש להם גם פרופיטרול רימונים אדמדם, קרם דבש ותפוחים. לחובבי הקלאסיקה, יש עוגת קוגלהוף חגיגית במיוחד.
מחיר: 209־65 שקלים