החגים עומדים בפתח, אבל סלי המזון של הצרכנים הופכים להיות יקרים יותר ויותר. איתן יוחננוף, מבעלי רשת הקמעונאות הגדולה 'יוחננוף', שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב, והציג בפנינו מה הקף תנועת הקונים בשבוע לפני החג, ולא שכח לענות על השאלה הגדולה: האם המחירים יעלו מיד לאחר החגים? 

"המדינה הרסה את הזוגות הצעירים": הורים יוצאים במחאה נגד מחירי המעונות

לדבריו: "האמת שאצלנו הפעילות בשיאה. המונים רוכשים לקראת החג, ערב החג הוא כבר ביום חמישי אז לא נותר לצרכנים עוד הרבה זמן".

"אנשים קונים אחרת, אתם מרגישים את זה?", נשאל. "בהחלט את צודקת, עם ישראל לא מוכן לוותר על החג אבל כן משנה את הרגליו ומגיע יותר לחנויות הזולות", השיב יוחננוף. "בהחלט גם רואים במדפים יותר ויותר צריכה חכמה של צרכנים שמחפשים להוזיל את סל הקנייה. אנחנו נותנים המון אופציות של מותג פרטי, ואנחנו רואים את הציבור אכן הולך לכיוון הזה ונוגע יותר ויותר. נתח השוק של המותג הפרטי שלנו צמח, ואנחנו רואים אותו ממשיך לגדול".

בנושא החלב וביטול המכס אמר: "נושא כאוב. החלב המפוקח, החלב שמוגבל למחיר של 6.80 מטעם המדינה, אנחנו חווים חוסר שיש יצרנים שפשוט בחרו להפסיק לייצר את המוצר הזה כי הוא לא רווחי לו. אנחנו הכרזנו על ייבוא ואנחנו מצפים בשבועות הקרובים לקבל את הייבוא הראשון שלנו מטורקיה. מתכוונים להוריד את המחירים מתחת למחיר המפוקח. במקרה שלנו אין לנו חוסר כזה חריף כי בחרנו לשמור על מחלבות רמת הגולן שמספקות לנו מהמוצר המפוקח. אין חוסר של מפוקח, אבל הוא עדיין לא עומד במסה המלאה שאנחנו מצפים להגיע והייבוא ישלים את הפער של החוסר הזה אצלנו".

בנושא עליית המחירים לאחר החגים טען: "תראי, אנחנו מסתכלים קדימה בתקופות האלה לטווחים קצרים יותר. באמת כל הספקים, קחי למשל אורז שיש חוסר בשוק העולמי, אנחנו בינתיים הספקנו למלא את המחסנים שלנו בכמויות. אנחנו במקרים האלה אומרים 'בואו לא נקפוץ למסקנות לפני שנראה איך אנחנו מטפלים בבעיה'".

בסיום הריאיון נשאל האם הממשלה מטפלת ביוקר המחיה. על כך השיב: "כן, אך לא מספיק. לשחרר המון חסמים, רגולציה, יש הרבה דברים שאנחנו לא יכולים להשפיע עליהם. אנחנו מדברים על מדינה שבעצם כשאנחנו אומרים הממשלה אנחנו מייחסים לאנשים העומדים בראשה ושוכחים שמדובר בישות משפטית שמנהלת את מוסדות השלטון שלנו, זה שהממשלה לא יושבת ומחוקקת, גם בשנים עברו, ולא פותרים את הבעיות על ידי חקיקה והסרת חסמים - אין מישהו שיכול להגיד 'אני מדלג על החוק'. צריך לשנות את החוקים".

 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm